Avstand til surroundhøyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Avstand til surroundhøyttalere

Jeg har en stue hvor dama har sitt å si angående høyttalerplassering. Dermed står jeg med 2 alternativer, der det første er foretrukket av henne.

1. Montere høyttalere på veggen som har en avstand på ganske nøyaktig 2m fra sitteposisjon.

2. Montere i taket (focal dome, orb audio eller lignende) som peker ned mot sofaen.

Vi er begge enige om at alternativ 1 vil se penest ut i stuen. Hvis jeg går for den løsningen vil det mest sannsynlig bli et par Mirage OS3 satelitter.

Foreløpig har jeg kun fronter (Klipsch rf 62) og sub (xtz 99W12.16). Noen som har en formening om hvordan mirage os3 vil matche?

Spørsmålet mitt er egentlig om 2m avstand blir for mye til så små høyttalere?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av EvenAug
    Jeg har en stue hvor dama har sitt å si angående høyttalerplassering. Dermed står jeg med 2 alternativer, der det første er foretrukket av henne.

1. Montere høyttalere på veggen som har en avstand på ganske nøyaktig 2m fra sitteposisjon.

2. Montere i taket (focal dome, orb audio eller lignende) som peker ned mot sofaen.

Vi er begge enige om at alternativ 1 vil se penest ut i stuen. Hvis jeg går for den løsningen vil det mest sannsynlig bli et par Mirage OS3 satelitter.

Foreløpig har jeg kun fronter (Klipsch rf 62) og sub (xtz 99W12.16). Noen som har en formening om hvordan mirage os3 vil matche?

Spørsmålet mitt er egentlig om 2m avstand blir for mye til så små høyttalere?
    Det går så fint.....og blir så bra....bakhøyttalere skal være på veggen bak....
    Det funker best..:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da stoler prøver jeg det. Noen som har en formening om Mirage OS3? eller som har "bedre" alternativer i en prisklasse på under 5'

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenAug
    Da stoler prøver jeg det. Noen som har en formening om Mirage OS3? eller som har "bedre" alternativer i en prisklasse på under 5'
    Gå for klipsch Finner nok noe på brukten, eller RS-42 som jeg selv har. Funker fint

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    surround side høytalere (feks 5.1)
    eller
    surround back (feks 7.1)

Plasser høytalere ut fra anbefaling
    Dolby Home Theater Speaker Placement and Setup Guide

det vil også være variasjon om du bruker direkte høytalere eller hvem type refleksjonshøytalere som surround.
    (grader / plassering)

> A Guide to Bipolar, Dipolar, & Direct-Radiating Monopole Surround Speakers (PART I) - Blu-ray Forum

> A Guide to Bipolar, Dipolar, & Direct-Radiating Monopole Surround Speakers (PART II) - Blu-ray Forum

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Gå for klipsch Finner nok noe på brukten, eller RS-42 som jeg selv har. Funker fint
    Det skulle jeg gjerne gjort om det ikke var for at de blir for dominerende i stuen. Dama er stilpoliti, og hennes ord er lov. Svære Klipsch får jeg desverre ikke plassere i stuen, og neimen er jeg usikker på om jeg ville gjort det selv. Hadde jeg bare hatt et dedikert kinorom!:twisted:

EDIT: Ser du skrev RS-42. Trodde du mente RS-62. Hmm. Skal sjekke de ut

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 4 høytallere bak. 2 stk Klipsch RS-64 på stativ, med 80 og 130 cm fra sitte posisjon (dessverre eneste mulighet). Samt ett par Paradgim høytallere montert i overgangen vegg tak rett bak. Disse står 3 meter fra sitter posisjon.

Ved å stille inn avstandene i forsterkeren, så funkerer dette stålende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du orket å poste et bilde av RS-62 på stativer? Jeg fikk en idè!

Hvis du gidder er det veldig snilt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •