Passer Yamaha med resten av oppsettet mitt???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Passer Yamaha med resten av oppsettet mitt???

Endelig begynner kabalen å gå litt opp for meg, mye takket være råd fra dere her i foumet og lytterommene hos forhandlerne. Men det er fremdeles et par småting jeg lurer på for å få avsluttet helt:

Valget har falt på:

Høytalere: Dali Suite 2.8, med center 0.8 og rear 0.8
    Sub: Yamaha YST-SW1500 (brukt for 3900,-)
    DVD: Marantz DV6400 (evt Pioneer DV575 og Marantz CD5400)

Totalt: 24.800,-.

(Prisene er ikke med for prisjakt, kun for ill.)

Det STORE spørsmålet er receiveren. Egentlig ønsker jeg Marantz nye SR7500 med romkorrigering. Dette har jeg blitt anbefalt av mange å ha. Men regner med at denne får en pris på 10k+, og da sprenger den budsjettet mitt litt mye (var opprinnelig på 26000 inkl alt. Nr 2 på listen er Yamaha. RXV650 (4900,-, mulig for "spinkel???) eller RXV1400 (7800,-) Kanskje billigere når den blir erstattet. Begge disse har romkorreksjon.

Hovedspørsmål: Hvordan vil Yamaha lyde med resten av mitt oppsett???
    Combo Marantz-Dali vs Yamaha-Dali?????

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    marantz og dali er veldig deilig lyd syns jeg, varm, men samtidig detaljert og ren. musikken får en sjel, og låter ikke helt nøytralt.

jeg vet at lyd er smak og behag, men for meg har marantz og dali vært en kombinasjon jeg seint vil glemme. jeg har dog opplevd litt lys diskant i toppen, men dette vet jeg kommer av flere ting: rommet mitt (for store flater enkelte steder) og kablene som ikke akkurat er de mørkeste..

uansett vil jeg med hånden på hjertet anbefale komboen marantz og dali.

(jeg fikk fram detaljer jeg ikke hadde hørt før tidligere i dag ved å endre litt på høyttalerplasseringa - prøver meg med demping i skrivende stund :P)

angående romkorreksjon så er det noe jeg ikke har vært borti. det er sikkert en veldig kjekk feature, men jeg ser ikke på det som noe problem å få det til uten. det er jo også litt artig å prøve & feile, men det er nå meg :twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •