Strømming

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Strømming

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Strømming

Kjøpte mitt første Lyd og Bilde i år, har i utgangspunktet mistet interessen for bladet, men i mangel på annet lesestoff på flyplassen så ga jeg bladet en sjanse, de skulle ta for seg streaming.

Merket ganske tidlig at de hadde byttet ut ordet streaming med strømming? :shock: Strømming, hva svarte, strømming er noe man gjør med bikkjer når man skal få de sauerene. Men neida, Lyd og Bilde håper selvsagt at vi skal adoptere ordet som de nå bruker, strømming, slik at de kan slå seg på brystet senere, vi fant opp ordet STRØMMING!!! Merket jeg ble bare irritert av å lese artiklene som omhandlet STRØMMING, jeg greide ikke å ta til meg hva de prøvde å formidle pga irritasjonen som bygde seg opp. Hadde jeg hatt artiklene i digitalt format så hadde jeg brukt søk og erstatt funksjonen, strømming skulle ha blitt erstattet til det ordet vi har brukt i alle år, og jeg mener strengt tatt at det bør fortsette å hete STREAMING, for da være grenser på hvor mye vi skal "fornorske". Strømming høres bare helt bak mål ut. Skal vi kalle IStreamer for IStrømmer? Uansett hvor mye man kan mislike en del engelske ord i vår daglig tale så bør man la være å drite seg så ut som Lyd og Bilde gjør nå. Skivebom!!!

Sorry Lyd og Bilde, dette var spikeren i kista for min del, dere skal få en halv stjerne hos meg for ett kreativt dårlig forsøk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hart merket at de har brukt stømming på hjemmesidene sine en god stund. Irriterer meg grenseløst over det selv...

Newcomer Zissou sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg har forstått er det språkrådet som "finner opp" disse ordene som alternativer til de engelske, i håp om att en uviss andel av de over tid tar seg inn i dagligtalen.
    Ett greit initiativ synest jeg, så kan folk velge hva de har lyst å bruke selv.

Om Lyd & Bilde har noen retningslinjer på dette aner jeg ikke, men synest det er fint om vi prøver å beholde litt norsk i data-språket, selv om noen av forslagene høres ganske døve ut, som for eks. strømming.

Skal finne meg i mye for å unngå att norsk ender opp med like mye engelsk som dansk, som i mine ører ikke høres spesielt pent ut i utgangspunktet.:roll:

Z

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På nynorsk så kan man vel kalle det for STRØYMING::: hehe
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer Zissou sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Kjøpte mitt første Lyd og Bilde i år, har i utgangspunktet mistet interessen for bladet, men i mangel på annet lesestoff på flyplassen så ga jeg bladet en sjanse, de skulle ta for seg streaming.

Merket ganske tidlig at de hadde byttet ut ordet streaming med strømming? :shock: Strømming, hva svarte, strømming er noe man gjør med bikkjer når man skal få de sauerene. Men neida, Lyd og Bilde håper selvsagt at vi skal adoptere ordet som de nå bruker, strømming, slik at de kan slå seg på brystet senere, vi fant opp ordet STRØMMING!!! Merket jeg ble bare irritert av å lese artiklene som omhandlet STRØMMING, jeg greide ikke å ta til meg hva de prøvde å formidle pga irritasjonen som bygde seg opp. Hadde jeg hatt artiklene i digitalt format så hadde jeg brukt søk og erstatt funksjonen, strømming skulle ha blitt erstattet til det ordet vi har brukt i alle år, og jeg mener strengt tatt at det bør fortsette å hete STREAMING, for da være grenser på hvor mye vi skal "fornorske". Strømming høres bare helt bak mål ut. Skal vi kalle IStreamer for IStrømmer? Uansett hvor mye man kan mislike en del engelske ord i vår daglig tale så bør man la være å drite seg så ut som Lyd og Bilde gjør nå. Skivebom!!!

Sorry Lyd og Bilde, dette var spikeren i kista for min del, dere skal få en halv stjerne hos meg for ett kreativt dårlig forsøk.

Du måtte VIRKELIG ha kjedet deg på Flyplassen ettersom du henger deg opp i dette

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kunne jo hatt kvalitet nok til å ihvertfall kalle det strømning, noe som bare høres semi-retardert ut.

Jeg boikotter strømming av den enkle grunn alene at lydogbilde bruker det.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis artisten man hører på ikke helt treffer tonen, skal vi da kalle det SURSTRØMMING?
    Kanskje best hvis det er en svensk artist.....

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Hvis artisten man hører på ikke helt treffer tonen, skal vi da kalle det SURSTRØMMING?
    Kanskje best hvis det er en svensk artist.....

LOL.....
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får sende et skjermbrev via verdensveven og klage!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette går nok over. Det er vel ett par år siden bladet Hjemmekino prøvde å gå fra Surround til Kringlyd. Oppdaget det igjen da jeg leste igjennom noen eldre blader for kort stund siden.

Den fasen gikk fort over. Det gjør nok det for Lyd & Bilde også.

Det er bare å ta innover seg at vi lever i ett verdensamfunn, og da er det like greit å bruke ordene som andre bruker. Skal man ut på den store World Wide Web så er det ikke langt man kommer med Strømming når man skal streame litt musikk eller video.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •