Vurderer DAC - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45

Tråd: Vurderer DAC

Newcomer Deathrock sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nataz
    Okei, så jeg har ingenting å hente på å kjøre squeezebox igjennom en DAC?

Filmlyden er jeg storfornøyd med, er kun nå jeg spiller musikk at jeg føler det er mer å hente.

Kanskje er det bare meg det er noe galt med, ikke oppsettet. Behovet for noe nytt..
    Det er klart du kan ha mye å hente på å kjøre squeezebox gjennom en eks. DAC. Men det kommer selvsagt an på det du kjører gjennom, men bruker du spotify premium, flac eller apple lossless o.l kan det lønne seg. Har du ein middels god recever så kan du ha en del igjen av å kjøre det gjennom ekstern DAC. Da peiser du DACen inn gjennom receveren analogt på pure direct eller stream direct (eller det du måtte ha)
    Mange gode DACer på bruktmarkedet til billig penge.

Jeg kjøpte meg ny dac til ca 2500 og fikk stort løft i lyden i forhold til den interne DACen i min pioneer lx53.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stort sett alle eksterne DAC jeg har sett har brukt samme componenter som det er i mellomklasserecievere uansett. Du har lite å hente på en standalone DAC.

Se heller til at du har ASIO drivere og kjører bitperfect. Se til at volumutligningen i spotify er avslått og at high bitrate er på. Vurder og å teste ut Fidelify klienten.

Hvis du enda er bitt av oppgradferingspøkelse så er det garantern noe annet som er morsomere å kjøpe=)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Deathrock
    Det er klart du kan ha mye å hente på å kjøre squeezebox gjennom en eks. DAC. Men det kommer selvsagt an på det du kjører gjennom, men bruker du spotify premium, flac eller apple lossless o.l kan det lønne seg. Har du ein middels god recever så kan du ha en del igjen av å kjøre det gjennom ekstern DAC. Da peiser du DACen inn gjennom receveren analogt på pure direct eller stream direct (eller det du måtte ha)

Jeg kjøpte meg ny dac til ca 2500 og fikk stort løft i lyden i forhold til den interne DACen i min pioneer lx53.
    Og hva slags Dac er det?

Hører du musikk med MCACC innkoblet eller?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg vil påstå at dac'n som sitter i SB'n er grei, og sliter litt med tanken ved at en ny dac til 2500,- vil kunne gjøre en sååå stor forskjell vs. den som sitter i SB'n, men jeg kan jo ta feil...

Vi var en gjeng som testet en del dac'er mot hverandre for noen år siden, der den rimligste lå på nesten 3k ny - og den låt ikke noe som helst bedre en analog-delen til SB'n.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Jeg vil påstå at dac'n som sitter i SB'n er grei, og sliter litt med tanken ved at en ny dac til 2500,- vil kunne gjøre en sååå stor forskjell vs. den som sitter i SB'n, men jeg kan jo ta feil...

Vi var en gjeng som testet en del dac'er mot hverandre for noen år siden, der den rimligste lå på nesten 3k ny - og den låt ikke noe som helst bedre en analog-delen til SB'n.
    Ja det kan godt hende, skal ikke uttale meg så alt for mye om SB'ens DAC, for har ikke fått testet den selv opp mot andre, men i mitt tilfelle som bruker PC, og docking for Ipod/pad, så fikk eg adskillig bedre lyd med ekstern DAC enn det jeg fikk i receveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et oppsett bestående av en Yamaha RX-V667 receiver og et par Dynavoice Definition DF 6 høyttalere.
    Her har jeg koblet til en Squeezebox Duet og en Cambridge DacMagic, og hører mest på flac.
    Men jeg bruker også både Spotify og Wimp som bidragsytere

Hvis jeg forstår flertallet av postene her inne riktig, så kan jeg konkludere med at DacMagicen er overflødig. Stemmer det?

Min egen hørsel har allerede fortalt meg at dette stemmer, men jeg skal være den første til å innrømme at ørekanalene mine mangler en god del kompetanse til at jeg tør å stole helt på denne.

Det hører selvfølgelig med til historien at jeg ikke er spesielt godt fornøyd med den lyden jeg hører både med og uten dac. Men her skylder jeg mest på høyttalerne som jeg har tenkt å bytte ut. Men det hører vel hjemme i en annen tråd

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

OK, jeg hører i alle fall STOR forskjell på SB Touch og Belcanto 1.5. Lyden fra SB er sammenklemt, nasal og med utbregede S'er i sammenlikning. Men - er Sporty det man hører på så er det helt greit.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bøljemusikk
    Jeg har et oppsett bestående av en Yamaha RX-V667 receiver og et par Dynavoice Definition DF 6 høyttalere.
    Her har jeg koblet til en Squeezebox Duet og en Cambridge DacMagic, og hører mest på flac.
    Men jeg bruker også både Spotify og Wimp som bidragsytere

Hvis jeg forstår flertallet av postene her inne riktig, så kan jeg konkludere med at DacMagicen er overflødig. Stemmer det?

Min egen hørsel har allerede fortalt meg at dette stemmer, men jeg skal være den første til å innrømme at ørekanalene mine mangler en god del kompetanse til at jeg tør å stole helt på denne.

Det hører selvfølgelig med til historien at jeg ikke er spesielt godt fornøyd med den lyden jeg hører både med og uten dac. Men her skylder jeg mest på høyttalerne som jeg har tenkt å bytte ut. Men det hører vel hjemme i en annen tråd
    Tror ørene dine er helt i orden:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Og hva slags Dac er det?

Hører du musikk med MCACC innkoblet eller?
    Det er en Emotiva XDA-1. Det skal også sies at jeg bruker den i et oppsett med effektforsterker fra Emotiva, desse går jo godt overens.

Når jeg skal nyte musikk, kjører jeg lossless format, på stream direct, da uten noe som helst RK, bassmanagement, syns det låter best. Er det full fest kjører jeg vanlig stereo med sub og heile pakka.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må tydeligvis sjekke ørene mine, jeg kjører en ekstern dac mellom pc med flacfiler og min yamaha z7. Over flere år har jeg kjørt digitalt direkte til z7 men jeg føler at jeg fikk et vesentlig løft på musikkfronten med dacen og pure direct. Jeg var også skeptisk så jeg kjørte samme plate, Bjørn eidsvåg direkte inn på reciver via usb og fra dacen. Jeg synes dacen låt bedre med bedre perspektiv , ob luftigere mellomtone og diskant. Er ikke fremmed for placebo effekt men mener bestemt at min rimelige abrahamsen dac gjorde en fin jobb.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xxxchefxxx
    Jeg må tydeligvis sjekke ørene mine, jeg kjører en ekstern dac mellom pc med flacfiler og min yamaha z7. Over flere år har jeg kjørt digitalt direkte til z7 men jeg føler at jeg fikk et vesentlig løft på musikkfronten med dacen og pure direct. Jeg var også skeptisk så jeg kjørte samme plate, Bjørn eidsvåg direkte inn på reciver via usb og fra dacen. Jeg synes dacen låt bedre med bedre perspektiv , ob luftigere mellomtone og diskant. Er ikke fremmed for placebo effekt men mener bestemt at min rimelige abrahamsen dac gjorde en fin jobb.
    Samme føler jeg i mitt tilfelle

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier IKKE at dac'n i SB'n er topp, men av de rimlige dacene jeg har prøvd så klarte SB'n seg meget godt. Men som dere ser - så bruker jeg også en ekstern dac, og jeg bruker jo kun SB som kilde. Abrahamsen har jeg også testet, og synes denne var bedre en lyden en får ut av en "ren" SB.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier IKKE at dac'n i SB'n er topp, men av de rimlige dacene jeg har prøvd så klarte SB'n seg meget godt. Men som dere ser - så bruker jeg også en ekstern dac, og jeg bruker jo kun SB som kilde. Abrahamsen har jeg også testet, og synes denne var bedre en lyden en får ut av en "ren" SB.
    Sklir litt utav temaet her, men du som har erfaring med SB i praksis, hvordan greier den seg med FLAC og andre lossless format over trådløst nettverk? Går det knirkefritt, eller ville du anbefalt kabel? Har en helt ok router, D-link dir655

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sklir litt utav temaet her, men du som har erfaring med SB i praksis, hvordan greier den seg med FLAC og andre lossless format over trådløst nettverk? Går det knirkefritt, eller ville du anbefalt kabel? Har en helt ok router, D-link dir655
    Min Touch kjører i alle fall Flac helt utmerket trådløst.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en Emotiva XDA-1. Det skal også sies at jeg bruker den i et oppsett med effektforsterker fra Emotiva, desse går jo godt overens.

Når jeg skal nyte musikk, kjører jeg lossless format, på stream direct, da uten noe som helst RK, bassmanagement, syns det låter best. Er det full fest kjører jeg vanlig stereo med sub og heile pakka.
    Jeg skal kjøre spotify inn på anlegget som består av LX-52, emotiva effekt, JBL TL260 og 2xsvs pb10. Har nettopp lagt apple tv2 i handlekurven og skal bruke iPad. Hva tror dere vil gi best resultat..: optisk fra apple tv inn i receiver i steromodus, eller investering i XDA-1 dac og analogt inn på pure direct?

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haymaker
    Jeg skal kjøre spotify inn på anlegget som består av LX-52, emotiva effekt, JBL TL260 og 2xsvs pb10. Har nettopp lagt apple tv2 i handlekurven og skal bruke iPad. Hva tror dere vil gi best resultat..: optisk fra apple tv inn i receiver i steromodus, eller investering i XDA-1 dac og analogt inn på pure direct?
    Om du kun skal bruke spotify, og om du vil ha nytte av subbene dine, så er sikkert optisk inn på receiveren veien å gå. Men du har jo høytalere som klarer seg godt på egenhånd, og ein xda-1 koster ikke mye($299), så kjør på :lol:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde startet uten DAC.

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du kun skal bruke spotify, og om du vil ha nytte av subbene dine, så er sikkert optisk inn på receiveren veien å gå. Men du har jo høytalere som klarer seg godt på egenhånd, og ein xda-1 koster ikke mye($299), så kjør på :lol:
    Det er nettopp det. Før når jeg brukte NAD T763 receiver var det nok futt i høyttalerne uten sub. Det var når jeg kjøpte Pioneer receiveren jeg måtte ha sub på i stereo for å få noe trøkk. Jeg ønsker helst å klare meg uten sub i stereo for jeg vet hvor bra TL260 trykker med rett oppsett...

Takker for svar fra dere begge:-D

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haymaker
    Det er nettopp det. Før når jeg brukte NAD T763 receiver var det nok futt i høyttalerne uten sub. Det var når jeg kjøpte Pioneer receiveren jeg måtte ha sub på i stereo for å få noe trøkk. Jeg ønsker helst å klare meg uten sub i stereo for jeg vet hvor bra TL260 trykker med rett oppsett...

Takker for svar fra dere begge:-D
    Salg hos Emotiva.com;

XDA-1 Differential Reference™ Balanced Digital-to-Analog Converter/Digital Preamplifier $299 Now: $249 – Save $50!

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    Salg hos Emotiva.com;

XDA-1 Differential Reference™ Balanced Digital-to-Analog Converter/Digital Preamplifier $299 Now: $249 – Save $50!
    Lagt i handlekurven8)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •