Kabel fra PS3 svekker lyd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer kRisi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabel fra PS3 svekker lyd?

Hei. Får snart SVS rørsub i hus og lurer på noe.

Bruker PS3 som Bluray og CD spiller. Kabelen som går til PS3'N er : Google Images

Blir lyden svekket pga den kabelen? Veit det er normalt å kjøpe skjermet kabel osv til HIFI.

Utstyr: Klipsch Synergy F2, NAD 356 og SVS rørsub brukt.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lyden vil ikke bli svekket, MEN du får ikke HD lyd som er på blurays via den kabelen der, så ville byttet ut med en HDMI kabel. Koster jo null og niks

EDIT: Hmm du har bare stereo forsterker du? :P Ville vurdert skaffe meg en reciever, blir det bedre filmopplevelser.

Får jo ikke plugget HDMI kabel på den forsterekeren der :P Kanskje en optisk kabel ville vært litt bedre?

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    lyden vil ikke bli svekket, MEN du får ikke HD lyd som er på blurays via den kabelen der, så ville byttet ut med en HDMI kabel. Koster jo null og niks

EDIT: Hmm du har bare stereo forsterker du? :P Ville vurdert skaffe meg en reciever, blir det bedre filmopplevelser.

Får jo ikke plugget HDMI kabel på den forsterekeren der :P Kanskje en optisk kabel ville vært litt bedre?
    Har bare stereo forsterker ja! Blir det betre med en optsik kabel?

Hva med denne : Monster Optic MC 250 DFO-1M toslink Monster Cable Optic MC 250 toslink 1 meter

nei, det går ikke. er ikke optisk inngang på amp..

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er de tikke mye annet du kan gjøre, alternativet blir å kjøpe en reciever og slenge på to surround ht også om du skal ha maks filmopplevelse vil anbefale det da du har kjøpt deg SVS sub Trenger jo ikke være sinnsyke greiene, bare den har pre out så kan du koble til NAD stereo ampen din som effektforsterker

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er de tikke mye annet du kan gjøre, alternativet blir å kjøpe en reciever og slenge på to surround ht også om du skal ha maks filmopplevelse vil anbefale det da du har kjøpt deg SVS sub Trenger jo ikke være sinnsyke greiene, bare den har pre out så kan du koble til NAD stereo ampen din som effektforsterker
    Ja. Har to muligheter da.. Enter å kjøpre surround og bruke NAD som effekt eller å kjøpe CAMBRIDGE DacMagic D/A-konverter | Hi-Fi Klubben denne og koble til ps3!
    Men får vente på SVS ta det etter det

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres ut som en fin plan, men for 2400 spenn ville jeg heller kjøpt meg en reciever til samme pris som har pre out, husk det er innebygget D/A konverter i de også, vil få MYE mer igjen for pengene med en reciever samt flere muligheter.

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres ut som en fin plan, men for 2400 spenn ville jeg heller kjøpt meg en reciever til samme pris som har pre out, husk det er innebygget D/A konverter i de også, vil få MYE mer igjen for pengene med en reciever samt flere muligheter.

Jeg merker egentlig ikke så godt på lyd osv, så tror jeg blir fornøgd når SVS subben kommer snart. Ser ikke supermye på film heller, mest streaming av musikk, men kan hende jeg finner en billig DA converter på brukten en gang

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mye peiling på instillinger på ps3 (bluray). Leste en tråd der du snakka om DTS, Dolby lyd og hva som er best osv?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du får ikke gjort noen innstilinger med slik du har det nå, ikke som jeg vet hvertfall. Har nok snakket om DTS master hD og dolby truehd somk er de nye HD surround lydfomratene på film. Men det er ikke noe du trenger tenke på med oppsettet du kjører

Vil jo definitivt høres bra ut med en sub i hus da

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du får ikke gjort noen innstilinger med slik du har det nå, ikke som jeg vet hvertfall. Har nok snakket om DTS master hD og dolby truehd somk er de nye HD surround lydfomratene på film. Men det er ikke noe du trenger tenke på med oppsettet du kjører

Vil jo definitivt høres bra ut med en sub i hus da
    Ja, det blir flott! Skal kjøpe meg The dark Knight og en krigsfilm snart så jeg for testa litt

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flotte saker, the dark knight har jo referansestatus på bluray kvalitet Band of brothers er også å anbefale, strålende serie

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flotte saker, the dark knight har jo referansestatus på bluray kvalitet Band of brothers er også å anbefale, strålende serie
    Tror jeg skal kjøpe TDK og Band of brothers, har sett Band of brothers før, men ikke bluray med sub, bare nedlastet på pc blir nok betre nå

Må bare få utstyrstipend fra skolen

Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken kabel er best å bruke til sub? Er det en 2 x RCA ekller subkabel + ysplitt til stereo amp?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •