Dali vs Dynaudio & Hegel Vs NAD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer kamfjordmx sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali vs Dynaudio & Hegel Vs NAD

Hei! jeg er da så heldig å ha fått oppgraderingsspøkelset på besøk og ønsker i den anledning å konvertere religion fra hjemmekino til HiFi.

Holder på i disse dager å selge unna rubbet og bit av Hjemmekinoen og skal så gå til innkjøp av både høyttalere og elektronik.

Mitt første dilemma er da: Hegel H200 eller NAD M3 ?
    Her er mitt intrykk at designmessig er Nad'en bedre. alt har bedre design "overall"
    men Hegel er vell en noe bedre musikk formidler? Problemet er at jeg ikke har hørt noe serlig av Hegel og har mere erfaring med Nad'en. (har planlagt en tur inn til oslo for å få demo på alle disse produktene i relativt nær fremtid..)

Dilemma #2: Dali Mentor 6 vs Dynaudio Focus 220?
    Igjen, samme problemstilling. hørt en del fra Dali, men ikke noe særlig av Dynaudio.. Jeg har blitt fortalt at dynaudio skulle være en bedre musikalsk gjengiver, men det var også av en som jobber i Soundgarden..
    Design messig mener jeg at Dali'en dominerer.

hva bør jeg velge? og hva slags kombinasjoner anbefales? eller som jeg kanskje bør styre unna??

MVH Kamfjord MX

ps. ta gjerne en titt på min hjemmekino også

Moderator Edit: Flyttet til Generelt audio og HiFi

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg holder en knapp på hegel, men hvorfor skulle det være noe større poeng i å ta hensyn til hva jeg sier, postcount, dyptveiende argumenter?

Det er jo du som skal ha utstyr, forsterkeriet gjør mye samme jobben uavsett utstyr du kobler opp. Vanlige butikkhøytalere er jo så like at her er det små forskjeller å spore sett fra forsterkersiden.

Matching etter impedansekurver er egentlig ikke det store tema, begge forsterker later til å være gode til sitt bruk, og vanlige høytalere er ikke rare lasten å trekke mtp. gode forsterkeres utgangsimpedans og signal/effektprestanda.

Når det er sagt er det mest forskjell på høytalere lydmessig. (De elektriske egenskapene kan godt være litt forskjellige, men de er som nevnt på vanlige høytalere koblet til gode forsterkere ikke noe som utgjør mye akustisk. Høytalere seg imellom kan være veldig forskjellige, og det er nettopp her det meste av signalforringelsen skjer. Så har de jo også den vanskeligste jobben.)

På samme måten som at intern/kabling utgjør minst. Mitt forslag er å lytte nøye til begge deler og veier opp mot det du selv hører, ikke det de ansatte måtte fortelle deg at du bør høre.

Kan godt ta en debatt om utstyr også, men da må jeg nok gå litt inn i egne argumenter før jeg tørr å presentere dem. Synsing fra tredjepart har jo omentrent like mye med tekniske egenskaper som det rent estetiske spiller inn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •