Hjelp meg finne et kompakt anlegg og plassere det i stua (se bilde)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp meg finne et kompakt anlegg og plassere det i stua (se bilde)

Dette er et bilde av den lille stua mi tatt fra sofaen. Jeg trenger et anlegg som er lite å kompakt som kan plaseres greit. Har sjekket ut en del sound bars men alle er for lange pga under tv'n er det bare 80 cm bredt.

Burde jeg kanskje bare legge noen monitorer i hyllen under tv'n?

På høyre siden på slutten av bilde er det vegg så kan ikke plassere noe videre der... Kan heller ikke ha gulv stående pga de vil ta for mye plass pluss blokkere skapene på høyre siden. Any ideas?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke helt ideelt - men du kunne jo frigjøre plassen over TVen til et par små bokhyllehøyttalere. En av mine venner landet på en slik løsning - også han av hensyn til plassen - og det fungerer faktisk overraskende bra. Selv mine kresne hifi-ører må gi ham kredit for lyden.

Et par av de minste Dali-høyttalerne - det er det vennen min har - og litt forsiktig tilting mot lytteposisjonen, burde kunne fungere bra. Men du må jo ha en forsterker til disse - det ser jeg ikke på bildet.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Det blir ikke helt ideelt - men du kunne jo frigjøre plassen over TVen til et par små bokhyllehøyttalere. En av mine venner landet på en slik løsning - også han av hensyn til plassen - og det fungerer faktisk overraskende bra. Selv mine kresne hifi-ører må gi ham kredit for lyden.

Et par av de minste Dali-høyttalerne - det er det vennen min har - og litt forsiktig tilting mot lytteposisjonen, burde kunne fungere bra. Men du må jo ha en forsterker til disse - det ser jeg ikke på bildet.
    Visst du tenker på skapet over tv'n så er det dekket av glass, og vetke og glad hu som faktisk eier kåken her blir visst jeg monterer av glass dørene :razz:

Det eneste jeg ser for meg er og frigjøre hyllen under tv'n for så og legge noen bokhøytelere der så de da ligger på langs. Det gjør igjen at jeg ikke har plass til forsterker så noen aktive hadde vært best. Så tenkte jeg å ha en 10 tommer sub ved siden av sofaen der jeg sitter (ses ikke på bilde)

latterlig at noen kan designe et sånt møbel, får ikke pressa inn større TV heller :/ (32 tommer)

Edit: kanskje jeg bare river ned hele driden å setter opp et 215 CV anlegg når samboeren er på jobb

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser problemet - men tenkte meg at du kunne lagre disse glassdørene som det er snakk om, i en bod.

M.h.t. aktive høyttalere finnes det et bra utvalg etterhvert. F.eks. disse - som du får kjøpt hos Prolyd i Oslo: Høyttaler / Monitor - Prolyd

Bruktbørsen flommer ikke akkurat over av brukte aktive høyttalere, men det hender at de dukker opp.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg er helt på villspor nå, men hva med et Geneva S ?
    JEg var på utkikk etter det samme som deg, og endte opp med en slik.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på Monster sin Beats™ by dr. dre™ beatbox™. Denne leverer virkelig en morsom lyd opplevelse med masser av trykk.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tivoli Audio har jo også flere stilige modeller: Tivoli Audio

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei har du sjekket ut no sånn som dette? Bose CineMate II Høyttalersystem - Elkjøp

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Ta en titt på Monster sin Beats™ by dr. dre™ beatbox™. Denne leverer virkelig en morsom lyd opplevelse med masser av trykk.
    Den får elendig kritikk. Har du hørt de selv og mener annet?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Den får elendig kritikk. Har du hørt de selv og mener annet?
    Ja jeg har hørt den og den leverer bra lyd. Jeg ville aldri anbefalt noe som jeg ikke kunne stå inne for selv. Det eneste som er minus med den er at kun leverer godt med lyd og har ikke 1000 andre funksjoner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •