HiFi-Messen i Horten, 17-18. September, 2011 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 189
    Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Audio Note sine høyttalere får ikke mye oppmerksomhet på Avforum. Synes de spilte bra uten noen form for demping. Noen som har mer info om hvilke komponenter det var? Var forøvrig ett fullt AN oppsett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Audio Note sine høyttalere får ikke mye oppmerksomhet på Avforum. Synes de spilte bra uten noen form for demping. Noen som har mer info om hvilke komponenter det var? Var forøvrig ett fullt AN oppsett.

AN-J høyttaler.

Otto SE forsterker

CD 4.1 (mulig den het 4.2, men iallefall modell 4)

Sånn ellers er jeg imponert over hvor mye dårlig lyd som kan samles på en plass. Eneste systemet som var i nærheten av å låte homogent var Wilson Benesch. Utrolig mange sure diskanter i markedet for tiden.........

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt levert:-D Takker så meget!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg skriver under på denne og og fikk desverre ikke med meg de mindre ELAC modellene, når jeg var der inne så var det de store det ble spillt på og de kosta rundt 130k eller noe. Det jeg stusset på var bruken av forsterkere på dette, hadde visst bygget HYPEX kits inni pc-kabinetter og det ble jeg ikke helt klok på. Synes at disse høytalerne fortjener no bedre enn det da.
    Er ikke noe å stusse over. Det blir ikke noe særlig bedre enn Hypex. Det er noe av det ypperste som finnes. De låter helt fantastisk og er langt bedre enn mye dyrt ræl. Jeg snakker da selvsagt utifra at en forsterker skal være mest mulig transparent og kun forsterke signalet.

Og det ingen problem å bygge Hypex inn i en PC siden det er klasse D og utvikler lite varme.

Lurt å ikke forhåndsdømme.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    AN-J høyttaler.

Otto SE forsterker

CD 4.1 (mulig den het 4.2, men iallefall modell 4)

Sånn ellers er jeg imponert over hvor mye dårlig lyd som kan samles på en plass. Eneste systemet som var i nærheten av å låte homogent var Wilson Benesch. Utrolig mange sure diskanter i markedet for tiden.........
    Hvordan synes du Tannoy, Wisom Audio og Neat Acoustics låt timc?
    Var det ingen som hadde noenlunde oppegående lyd?

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Er ikke noe å stusse over. Det blir ikke noe særlig bedre enn Hypex. Det er noe av det ypperste som finnes. De låter helt fantastisk og er langt bedre enn mye dyrt ræl. Jeg snakker da selvsagt utifra at en forsterker skal være mest mulig transparent og kun forsterke signalet.

Og det ingen problem å bygge Hypex inn i en PC siden det er klasse D og utvikler lite varme.

Jeg fikk veldig sansen for Elac og Hypex etter jeg hadde vært på demo i det rommet, men det jeg likte beste var at spilte litt variert musikk
    var vel det eneste stedet på messa vi fikk høre på infected mushrooms.
    Så det kan vel ha litt med saken og gjøre også :-D
    Men skal værtfall sjekke ut Hypex på mine høytalere.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Boz Scaggs: "Thanks To You" fra CD-en DIG.
    [YOUTUBE]apRbHr9bDSE[/YOUTUBE]

Da står den på handlelista Denne låt meget godt oppe kringlyd-rommet

Takk for god kaffe

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan synes du Tannoy, Wisom Audio og Neat Acoustics låt timc?
    Var det ingen som hadde noenlunde oppegående lyd?
    Av Tannoy hørte jeg bare Kensington. Meget fin mellomtone, men mye ssssss lyder, og noe pløsete og udefinert bass.

Wisdom: Gneldrete diskant. "Mye lyd på liten plass" om du skjønner.

Neat hørte jeg ikke. Jeg misset noen få rom.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Har jo selv bestillt Audio Note AN J/Spe som Audicompaniet spillte på på messen. Har til og med samme forsterker de brukte ( OTO SE ).

Lyden i AN rommet låt på lørdag ganske bassfattig og litt skrikete, men ut over søndagen ble det bedre og bedre og grunnen er nok at den OTOen som ble brukt var helt ny og med helt nye rør. Rommet som ble brukt var og veldig dårlig. I naborommet ( som var identisk ) måtte de ha en enorm sub for å få noe bass ut av RF 82 oppsettet, og det forklarer vel sitt.

Ellers syntes jeg ELAC oppsettet imponerte og klatret nok opp på førsteplass som ett billigere anlegg nr 2 ( da i stativhøytalleren 310 CE med JET diskant ) da jeg fikk sansen for denne bånd-diskanten.

Ellers synes jeg det blir dumt når det blir brukt subber til høytallere i dårlige rom, da synes jeg det blir bedre å bare høre uten bass for jeg får ikke så mye inntrykk av høytaller kvalitetene når bassen roter til langt opp i mellomtonen. ( Dette gjaldt selvsagt ikke alle oppsett, men faktisk de fleste. Upgrade Audio f.eks hadde integrert subben veldig bra ).

Ear + Rockport er nok messas beste lyd i mine ører, litt dyrt dog

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder fra messa

Her kommer noen bilder jeg tok på messa. Ikke den flinkeste fotografen men hvertall noe titte på

Kommentarer:

Bilde 1-2: Rockport + Solution:
    Spilte forferderlig kjedelig grunnet musikkvalg I tillegg var det veldig bassfattig grunnet rommet. Veldig synd da jeg tror disse kan sparke rimelig bra fra seg, noen som nevnte de veier over 200kg :P Skikkelig monster.

Bilde 3: Usher + Electrocompagniet:
    Fikk ikke hørt på disse, da de spilte annenhver halvtime også glemte jeg de på slutten av messa. Ellers syns jeg de var pene, typisk usher stil

Bilde 4-6: Swans + Yamaha + Denon
    Swans spiller alltid flott, veldig bra lyd i de små stativene og de store F2.2. Låt veldig bra på musikk begge to, men på film var oppsettet litt loddent, centeren var lit ute å kjøre denne gangen, og bassen ble kanskje litt mye, men var et veldig basstungt rom.

Bilde 7: Montana
    Pene høyttalere med pen lyd, spilte varmt og godt.

Bilde 8: EDHD + Elac + ?
    rommet med blant annet Elac, husker ikke hva de små heter som vi hørte på, syns de var litt kjedelige egentlig.

Bilde 9: Avalon acoustics + Conrad Johnson:
    Spilte forsåvidt greit, var jo bare plingis så sa meg egentlig ingenting.

Bilde 10: Gradient + Black magic
    Spilte ok, designet er litt spesielt, ser ut som noen barkrakk puter eller noe :P

Bilde 11: Wizdom audio
    Disse hørte jeg ifjor også, da syns jeg de låt MYE bedre, de spiller sinnsykt tøfft, åpent og luftig, men må suppleres med noen subber for ordentlig trykk. Følger forsåvidt med noen subber som er beregnet for å spille med disse, og egne beregnede elektronikk. Låter bare vanvittig tøfft, synd det ikke var helt på topp denne gangen

Bilde 12-13: En rør forsterker

Bilde 14-16: Audio Norge med ?
    Husker ikke hva disse het og var bare plingis så fikk ikke noe inntrykk.

Bilde 17: Rockport + Ear
    Spilte noe Yello, låt rimelig tøft, og gav bedre inntrykk en de større modellene de hadde i første etasjen.

Bilde 18-19: Moiz audio med ?
    Husker ikke hva disse het heller, var jo litt kule, og spesiell konstruksjon da kassen var bygget for å etterligne et instruments kasse. De banket på den og det hørtes ut som å banke på en gitar, veldig spesielt. Kjedelig musikk de spilte men sikkert godt på noe akustisk

Bilde 20: Neat acoustics
    Spilte plingis her også, låt rimelig kjedelig, gav han en cd med blant annet Yello - Planet dada. Da ble det litt mer liv i de og låt rimelig stramt og kontrollert. Fine stativhøyttalere men syns kanskje prisen var litt stiv på 35k, hadde vel heller tatt noe annet forsåvidt

Bilde 21: Canton + Parasound
    Spilte Yello her også, låt stramt og tøfft, utrolig kule høyttalere, pene også.

Bilde 22-23: Soundeye
    MEGET spesiell konstruksjon på disse. Låt helt ok faktiskt, konstruksjon tatt i betraktning Var noe spesielt med diskanten som jeg ikke klarte putte ord på, litt laidback kanskje? Hmm, morsomme saker men vet nok ikke om jeg ville hatt det i stua :P

Bilde 24-26: Tannoy + ASR
    Spilte på prestige når jeg var der, syns det låt varmt og godt.

Bilde 27-28: German physics
    Spesiell konstruksjon, litt kule, igjen bare plingis, men låt helt ok

Bilde 29: Waterfall (disse vil jeg høre, skulle ønske de var kobla opp)

Bilde 30: Gallo
    Disse er jo kjent, låt jo som alltid bra, god og varm lyd, meget behagelig høre på.

Bilde 31-33: Burmester + Audio Physics sub
    Dette var kanskje messens beste lyd. Låt utrolig åpent og friskt, med skikkelig stram bass. Nydelig oppsett

Bilde 34-35: Klipsch + Paradigm sub
    Spilte noe skikkelig heavy rock fra pantera her, syns det låt rimelig tøfft, kanskje litt mye av det gode spesielt på diskanten, men det var morsomt sitte her litt

Bilde 36: Paradigm
    Dette låt også tøfft, igjen pantera, skikkelig heavy rock, men igjen kanskje litt mye av det gode, men absolutt høy morrofaktor, og masse energi som kom ut

Bilde 37: Hi-fi guiden med ?

Bilde 38: Kontrapunkt med Naim NDX, Ndac, 202, 200, hicap, napsc koblet på Linn Isobarik høyttalere

Bilde 39: Electrocompagniet

Bilde 40-41: Forsman
    Rakk ikke disse siste bildene her som er fra hotell brygga. Men fikk tatt noen bilder

Alt i alt en bra messe, litt mange som slet med lyden men syns den var ok. Litt bedre lyd ifjor, men gleder meg allerede til neste år igjen

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Noen som tok har noen bilder av Audio Note oppsettet? Var flere proffe fotografer med eksterne blitser osv som tok bilder når jeg satt der, får bare håpe det var noen fra forumet .

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det var en meget dyktig mann som stod der som kunne en del om byggesett og innstillinger man kunne gjøre, når jeg ser et forsterkersett kom koster rundt 15k på høytalere til 130k blir jeg litt rar.

De spilte bra og alt sånn så ikke misforstå, tenker bare på alle andre aktørene der inne som spilte på mye dyrere saker på rimeligere høytalere. Alt i alt var det lite å se på, men tror nesten jeg må ty til utlandet snart for å få den ultimate opplevelsen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en meget dyktig mann som stod der som kunne en del om byggesett og innstillinger man kunne gjøre, når jeg ser et forsterkersett kom koster rundt 15k på høytalere til 130k blir jeg litt rar.

De spilte bra og alt sånn så ikke misforstå, tenker bare på alle andre aktørene der inne som spilte på mye dyrere saker på rimeligere høytalere. Alt i alt var det lite å se på, men tror nesten jeg må ty til utlandet snart for å få den ultimate opplevelsen.
    Vel. Det blir ikke nødvendigvis bedre fordi det er dyrere. Det finnes dyrt som er middels eller dårlig. Og det er billig som er ekstremt bra.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Noen som tok har noen bilder av Audio Note oppsettet? Var flere proffe fotografer med eksterne blitser osv som tok bilder når jeg satt der, får bare håpe det var noen fra forumet .
    Om ikke proff, så tok jeg noen bilder. Kommer nok snart

Når det gjelder AN rommet så var det bra bass her på søndagen. Var egentlig overrasket over hvor godt de presterte nedover.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. Det blir ikke nødvendigvis bedre fordi det er dyrere. Det finnes dyrt som er middels eller dårlig. Og det er billig som er ekstremt bra.
    Neida, er ikke så negativt ment men ble bare litt overrasket over hva som egentlig ble brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle gjerne vært på messa en tur, men var opptatt både lørdag og søndag Takk til alle som har tatt bilder og skrevet rapporter så langt.

Bilde 38: Kontrapunkt med ?
    Naim NDX, Ndac, 202, 200, hicap, napsc koblet på Linn Isobarik høyttalere.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kringlyd kjørte på:

- Cambrigdge 751 Bluray og Panasonic VT30 55" til bilde
    - Sonos for lydkilde
    - Fronter Swans F2.2F
    - Fronter 2 Swans M3
    - Center Swans 2.3C
    - Bak Swans 2.3R+
    - Subbene bestod av 4 stacked Dali ikon 12 MK2 subber og Swans Sub10 på topp
    - Pre var en ny receiver fra Yamaha Aventage RX-A3010
    - Pre 2 var Hegel P30
    - Effekt var Hegel H30
    - DAC Hegel HD10/20 (Ikke helt sikker)

Tja, var det noe mer i demo tro?

Det er mulig jeg har sett noe feil her men rett meg så gjerne.
    Du mangler en Denon-receiver, basert på bildene i post # 110.

Var det mulig å danne seg noen inntrykk av Hegel P30 versus Denon/Yamaha som pre?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Om ikke proff, så tok jeg noen bilder. Kommer nok snart

Når det gjelder AN rommet så var det bra bass her på søndagen. Var egentlig overrasket over hvor godt de presterte nedover.
    Flott . Ja merkelig hvor stor forskjell det var fra lørdag til søndag. Nye rør/forsterker trenger tydeligvis minst ett døgn før det tar seg opp.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Du mangler en Denon-receiver, basert på bildene i post # 110.

Var det mulig å danne seg noen inntrykk av Hegel P30 versus Denon/Yamaha som pre?
    Det stemmer at Denon ble glemt denne gangen, når jeg var i dette rommet var det kun Yamaha og Hegel som ble brukt på dette rommet. Kan desverre ikke si noe om Denon på resten av oppsettet. Kan si det sånn at det var godt trøkk på filmsekvensene som ble testa der.

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Har jo selv bestillt Audio Note AN J/Spe som Audicompaniet spillte på på messen. Har til og med samme forsterker de brukte ( OTO SE ).

Lyden i AN rommet låt på lørdag ganske bassfattig og litt skrikete, men ut over søndagen ble det bedre og bedre og grunnen er nok at den OTOen som ble brukt var helt ny og med helt nye rør. Rommet som ble brukt var og veldig dårlig. I naborommet ( som var identisk ) måtte de ha en enorm sub for å få noe bass ut av RF 82 oppsettet, og det forklarer vel sitt
    Var siste timen i går jeg var der. Litt irriterende at de dro på så heftig med rf-82mkII på naborommet. Er det lov å spørre om hva dac, forsterker og høyttalere kommer på? Litt dårlig med priser på hjemmesiden til importør.

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •