Surround og stereo. Gammelt og nytt.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround og stereo. Gammelt og nytt.

Hei.
    Jeg har skumle planer om å få kassettspiller og platespiller opp å gå med en egen analog forsterker og koble den til hovedhøyttalerne i surroundanlegget som har fått nyinnkjøpt Sony 7.1 forsterker. Vil dette virke? Har da tenkt å bare bruke en forsterker om gangen.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sollia
    Hei.
    Jeg har skumle planer om å få kassettspiller og platespiller opp å gå med en egen analog forsterker og koble den til hovedhøyttalerne i surroundanlegget som har fått nyinnkjøpt Sony 7.1 forsterker. Vil dette virke? Har da tenkt å bare bruke en forsterker om gangen.
    Da må du koble fra den forsterkeren du ikke bruker,eller så kan det gå galt!

Kan du ikke heller koble opp alt på den nye Sonyen da - eller holder den ikke mål synes du?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bruke den analoge forsterkeren som effektforsterker for sony'en? (Hvis den har pre-out...)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det nok to separate anlegg, plate-, kassettspiller på analog forsterker m egne høyttalere og så digitalforsterker m blue-ray, TV og egne høyttalere til resten. Takk for svar!

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen dum løsning. Bare pass på at du ikke begir deg innpå den galeien som jeg endte opp med: to - etterhvert tre - anlegg som i utgangspunktet skulle være jevnbyrdige, men det ble aldri helt EKSAKT slik jeg hadde tenkt meg. Hver gang anlegg nr. 2 ble litt for bra, måtte anlegg nr. 1 oppgraderes - tilsvarende skjedde da mitt anlegg nr. 3 begynte å levere kvalitetslyd - dyrt og stressende da det sto på, men nå har jeg det ganske bra, da.....
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •