Nytt anlegg til max 30 000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt anlegg til max 30 000

Hei tenkte å skaffe meg et greit system for bruk til film, spille musikk gjerne med litt kraft og kople den til data for blant annet spilling.

Kikket påYamaha RX-V2067B + BluRay + XTZ-pakke 5.1 m/BluRay/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler-spesialisten i starten , men ser lsound hadde forsterkeren til en veldig grei pris, også storebroren rx-v3067 til 9999kr.

Lurer da på om denne pakken er grei eller er det noe annet å anbefale ? Utseende betyr en del for meg og syns det fremstår bra. Kan det anbefales med en sub til på dette systemet? Er helt ny på lyd bare hatt billige greier før. Har en Yamaha rx-v461 stående men antar den ikke holder mål. Kan vel tjene litt på å bare ta høyttalerpakken og kjøpe forsterkeren til 6990kr.
    Er det noen grunn til å ta rx-v3067 isteden ? Antar den holder da de har den i pakken.

Håper på noe hjelp før jeg bestiller

Tor

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns du tenkter i riktige baner

Yamaha
    XTZ eller klipsch
    SVS subwoofer

= Konge

Edit: Jeg valgte likesågodt 2067, har ingen bruk for 11.2 prossesering. I tillegg er det ikke allverdens krefter det er snakk om ekstra, spar heller pengene på en fin effekt eller ekstra sub

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lsound har supersalg på Yamaha nå. de har også svs og klipsch

L-Sound AS

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3067 har vel også bedre DAC og videoprosessering enn 2067. Har ikke selv prøvd 2067 så jeg skal ikke ha noen formening om hvor stor forskjellen er.
    Prisen på begge disse er veldig god for tiden, det er iallefall sikkert.

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes denne HT pakke. Sparer endel på å kjøpe det som pakke. Men har aldri hørt høyttalerene, så kan ikke si noe om lyden. Ser i hvertfall bra ut
    JBL ES90 Høyttalerpakke - Sort
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjibba
    3067 har vel også bedre DAC og videoprosessering enn 2067. Har ikke selv prøvd 2067 så jeg skal ikke ha noen formening om hvor stor forskjellen er.
    Prisen på begge disse er veldig god for tiden, det er iallefall sikkert.
    den har tar også med vinkelen på høytalere ved romkorreksjon, men er alt dette småtteriet virkelig nødvendig for trådstarter? 2067 er såpass bra og mer en nok for entry anlegg. Jeg bruker 2067 selv og sitter med anlegg godt over prisen til det trådstarter er ute etter, jeg ville neppe lagt spesielt merke til om jeg byttet ut med 3067 på mitt opsett og tviler på at det gjør store utslag for trådstarter heller. De 3 tusen ekstra kan han bruke på ting som faktiskt gir han klare lydmessige forbedringer, som feks: En litt større og bedre sub en han i utgangspunktet hadde tenkt seg, eller rett og slett noen akustiske tiltak i rommet, som tepper/dempeplater eller lignende.

Dette kan jo fort bli litt omfattende så ville satset pengene på en bedre sub eller bedre høytalere. Når det gjelder dette ville jeg om jeg var trådstarter absolutt tittet innom butikker med merker som:

Klipsch - stereofil, oslo hificenter, bm audio
    JBL - soundgarden
    System Audio - soundgarden
    Monitor Audio - hifihuset bærum
    Dali - hifiklubben
    B&W - hifiklubben
    XTZ - surround.no (disse har desverre ikke mulighet for demo men kan hlres på en butikk på nordby sentere ved svenske grensa)

Alle disse merkene har meget potente pakker som man får til en pris som trådstarter er ute etter. Sleng på en god sub fra lsound.no fra svs eller epik så har du en knall pakke. Lsound har forøvrig begynt selge definitive technology som også kan være interresant de ligger i arendal.

For guds skyld hør på ting, det er det viktigste du kan gjøre og sier mer om hva du er ute etter en noen her inne på forumet Alt vi kan gjøre er å komme med tips.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Full Dali concept pakke med Denon er slettes ikke verst

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Full Dali concept pakke med Denon er slettes ikke verst

Hvorfor har du med far din sitt anlegg i signaturen din? (bare lurer....)

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    :P

Er vel stolt av farens anlegg da

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpshjelp

Sitat Opprinnelig postet av tors81
    Hei tenkte å skaffe meg et greit system for bruk til film, spille musikk gjerne med litt kraft og kople den til data for blant annet spilling.

Kikket påYamaha RX-V2067B + BluRay + XTZ-pakke 5.1 m/BluRay/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler-spesialisten i starten , men ser lsound hadde forsterkeren til en veldig grei pris, også storebroren rx-v3067 til 9999kr.

Lurer da på om denne pakken er grei eller er det noe annet å anbefale ? Utseende betyr en del for meg og syns det fremstår bra. Kan det anbefales med en sub til på dette systemet? Er helt ny på lyd bare hatt billige greier før. Har en Yamaha rx-v461 stående men antar den ikke holder mål. Kan vel tjene litt på å bare ta høyttalerpakken og kjøpe forsterkeren til 6990kr.
    Er det noen grunn til å ta rx-v3067 isteden ? Antar den holder da de har den i pakken.

Håper på noe hjelp før jeg bestiller

Tor
    Det første du bør gjøre er å dra på noen forretninger og høre på litt forskjellige anlegg. For å gjøre deg opp en mening om hvordan lyd du liker. Deretter blir problemet å finne ut hva som høres bra ut i ditt hjem. Elektronikk har kanskje ikke så masse å si på rommet du skal ha det i. Men lydmessig har dette noe å si.

Etter at du er ferdig med det kan du undersøke pris.
    Synes det er den riktige veien å gå. For kan jo hende at det blir skivebom for deg, selv om det ser bra ut ved bestilling.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Fordi det anlegget var den som var i stua jeg bodde i mange år... jeg har brukt den mye skal jeg si

Før så var den "familiens anlegg" Men nå bor jeg ikke med faren min lenger så jeg kan jo ikke kalle den min lenger :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for gode svar

Bør vel gjerne høre på anlegg ja,om jeg kommer så langt før jeg bestiller vet jeg ikke, hadde det vært et par hundre tusen jeg skulle brukt på dette så hadde jeg nok tatt noen lytteturer. Bor i Mandal så Soundgarden i Kristiansand er vel de nærmeste men fører vel ikke noe av det jeg har kikka på. Denne pakken fra JBL ES90, noen som har erfaring med den? Lsound er i Arendal ser jeg ja, kunne jo gått

Takker for innholdsrikt svar Mr.Chill, fant noen nye steder å besøke på nettet der ja

Sånn jeg tenker nå så blir det nok garantert RX V-2067. Nysjerrig på Klipsch RF62 II eller 82 II + Klipsch RC62 II og et par bakhøytalere fra samme.
    Er denne pakken noe som kan passe BM Audio ? Er dette noen eldre høytalere?De første Klipsch jeg skrev har "II" etter seg og var vel dyrere.

Heller mot SVS sub, tenkte da SVS PC12-NSD DSP Subwoofer - 12" basselement og 400W DSP - L-Sound AS

Satser på jeg finner noe greit til slutt iallefall Så skal jeg vurdere å ta en tur til Arendal. Takker så mye for hjelpen .Tror ikke jeg blir skuffet samme hva jeg velger, det eneste jeg bruker som lyd nå for tida er fra min bærbare data. Savner litt mer bass

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er nok den gamle versjonen du linker til der ja, elkjop og lefdal har også noen tilbud på de gamle versjonene, er ikke så sinnsykt stor forskjell på de, er fortsatt veldig bra ht for pengene den gamle modellen. Den nye skal ha litt annerledes kabinett, også litt oppdatert delefilter og diskant som er litt mykere.

Tror du hadde likt gamle klispch, jeg har dette selv og spiller veldig bra på yamaha utrolig morro se på film.

SVS du har linket til er en veldig god sub, spiller som bare rakkern på film, alt i alt tror jeg du hadde blitt veldig fornløyd med en slik pakke

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •