Hva kan jeg forvente etter romkorreksjon osv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva kan jeg forvente etter romkorreksjon osv?

Hei !

Høytallerne det er snakk om er Dali Ikon 6 mk2, med NADT747. Skal ha én effekt til hver høytaller når lommeboka tillater det.

De begynner å bli ferdig spillt inn, og herregud for noen høytallere!!! Ingen over og ingen ved siden i den prisklassen Nok om det..

Det jeg lurer på er hvor mye kan jeg egentlig forvente at lyden bedrer seg? Jeg har altså ikke gjort NOEN innstillinger på forsterker what so ever. ( Ja, jeg har lest innlegg om dette, men var veldig gamle )

Er jo en HAUG av ting man kan stille inn, frekvens, sette ht til LARGE osv osv??

Lyden "rett ut av esken" er utrolig bra, men som alle andre som er spesielt mellomtone/bass mye bedre visse steder i rommet. Diskanten er luftig og detaljert overalt( syns jeg )

Gulvet består av stein én vegg er betong, resten er tre. Deler av rommet forsvinner ut i en gang og bakveggen er ikke hel ( bar åpning inn mot kjøkken )

Så det jeg lurer på, er det mye/noe å hente på DIV innstillinger på forsterker og romkorreksjon? Har hørt noen har fått det verre?

Mvh

Km

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke innstillinger bruker du atm da?

Jeg foretrekker pure-direct til musikk. + noen subber.

Ikon er knall høyttalere når du får effektforsterker til de. NAD 275 kan være litt feil klang til Ikon Mk1, men mk2 kan det hende de er bedre match til. da disse er lettere å matche. Dersom du liker NAD + Dali kombien slik du har det nå, så ser jeg ingen grunn til å skifte merke på effekten når du tenker å ta det inn. Dette er subjektivt, så dette er det i grunn bare du som kan svare på, men gav deg min mening. :razz:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Atm bruker jeg ingenting annet enn "Stereo" og hdmi fra PC. Og spiller via spotify

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du er inne på det evige spørsmålet:P Jeg har faktisk aldri hørt noe annet enn Nad-Dali ! Har du hørt mye forskellig? Jeg kan skjønne hvorfor noen syns det blir lyst i toppen, jeg hører antydninger noen ganger! Men samtidig syns jeg det er et detaljert lydbilde? Vet det er mye høytalleren, men. Hvilke andre effekter kan være god match? Har ikke råd til 2 x 10.000,- klassen

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du er inne på det evige spørsmålet:P Jeg har faktisk aldri hørt noe annet enn Nad-Dali ! Har du hørt mye forskellig? Jeg kan skjønne hvorfor noen syns det blir lyst i toppen, jeg hører antydninger noen ganger! Men samtidig syns jeg det er et detaljert lydbilde? Vet det er mye høytalleren, men. Hvilke andre effekter kan være god match? Har ikke råd til 2 x 10.000,- klassen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •