Primare I21 + Hegel HD-10?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Primare I21 + Hegel HD-10?

Hei
    Har en Primare I21 hvor jeg bruker pc som lydkilde. Foreløpig har jeg brukt analog output fra lydkort, noe som ikke er ideelt, og tenker å kjøpe meg en DAC. Jeg vet at HD10 er en meget bra dac, men er usikker på hvor bra det blir når jeg ikke har XLR-inngang på forsterkeren.

I tester om HD10 gjentar det seg at lyden er merkbart bedre ved bruk av balansert inngang (XLR). Vil det være bortkastede penger å kjøpe HD10 til I21?
    Er det andre DAC-er jeg heller burde se på?

Er det kanskje noen som har hørt denne kombinasjonen og vil dele erfaringen?

Mvh. Roger

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker min HD10 ubalansert til min hodetelefonforsterker, som har både XLR og RCA innganger. Synes ikke HD10 spiller noe dårligere med RCA enn via XLR.

Jeg tror det er litt myter ute og går at XLR skal være så mye bedre. Det blir litt urban legend.

Vil du ha tips om en som ikke har XLR og som spiller kanskje litt mer "morsomt": Rega DAC, som er i samme prisklasse også.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Såfremt du ikke tester det med et kjempelangt kabelstrekk eller inne i en trafokiosk er det ingen store fordeler. Les forøvrig om dette på wikipedia. Bruker å ta en titt der hver gang jeg skal skråsikre hukommelsen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for kommentarer, mistenkte at det var nok en "myte" i audioverdenen at det skulle ha så mye å si. Da blir det HD10 på meg gitt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •