Looken til dali, trøkket til cv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Looken til dali, trøkket til cv

Hei!

En kompis vil ha et vors/film anlegg. Kravene er vel egentlig grei størrelse (dali concept 6), trøkk som i (cerwin vega cls-12) og hovedsaklig en makspris på 5k. Han har en H/K avr3500 forsterker, så den vil han ikke skifte ut.

Noen ideer til hva som gir trøkk ?

Tusen takk på forhånd!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF62B (PAR) - Elkjøp

Flere butikker som har de inne på lager.

Eller enda bedre Klipsch RF-62 - Lefdal (3995,-) Her er det bare å slå til! Elkjøp gir prisgaranti om du ikke har en Lefdal i umiddelbar nærhet.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What Revox said.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Disse danker ut CLS-15 med grei margin faktisk.

Men er vel ikke å få kjøpt nye lenger.

Ikke ser de ut som Dali Concept 6 heller

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som Soundgarden har sluttet å føre Qln ja, litt synd mtp at dette er et godt kompromiss mellom waf og morrofaktor.

Har selv testet disse opp imot Cls215 for en stund siden, de spillte ikke like høyt som 215, men det var ikke så alvorlig langt unna.

Hva den mangler i spl tar den nok igjen utseendemessig, spesielt den med sort pianolakk er griselekker.

De er kanskje ikke så lik dali concept 6 nei :P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, var å så på klipsch høytallerene i dag da jeg skulle tilfeldigvis shoppe. Så ganske fine ut i hvertfall, var desverre ikke mulig å høre dem siden de ikke var koblet til og hadde dårlig tid. Men det er trøkk i disse ? Mer enn i daliene?

QLN'ene så jeg på for noen år siden hos soundgarden, ganske drøye høytallere ja. Var nesten slik at jeg kjøpte dem, men holdt meg til psb image serien :razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,977
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch gruser Dali hva angår trøkk og volum.. Forer du de med nok strøm og rett matchet elektronikk spiller de fletta av Dali hva ang lydkvalitet også!

Newcomer Hobben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Klipsch gruser Dali hva angår trøkk og volum.. Forer du de med nok strøm og rett matchet elektronikk spiller de fletta av Dali hva ang lydkvalitet også!
    Bedre trøkk: Enig
    Høyere volum: ja ok, skjønner hva du mener
    Spiller FLETTA av Dali ang. lydkvalitet: NEI, du må gjerne like lyd-signaturen til Klipsch bedre og jeg er enig at trådstarter er mer på jakt etter Klipsch en Dali, men å si at Klipsch spiller fletta av Dali... Fra ett audiofilt standpunkt blir dette bare feil

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,977
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hobben
    Bedre trøkk: Enig
    Høyere volum: ja ok, skjønner hva du mener
    Spiller FLETTA av Dali ang. lydkvalitet: NEI, du må gjerne like lyd-signaturen til Klipsch bedre og jeg er enig at trådstarter er mer på jakt etter Klipsch en Dali, men å si at Klipsch spiller fletta av Dali... Fra ett audiofilt standpunkt blir dette bare feil
    tildels enig..
    Det er selfvfølgelig snakk om til et viss sum penger her da Dali har flere modeller i en noe høyere prisklasse en klipsch, eks. Mentor, Helicon. . Kan være enig i at disse spiller penere enn de billigere Klipsch modellene.

Sammenligner vi eks Ikon eller Lektor synes jeg Klipsch spiller bedre.
    Ikon imponerte meg svært lite på Hifi klubben i Grimstad.

Men dette er basert på mine erfaringer da! Og det er helt klart Smag og behag!

Newcomer Hobben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tildels enig..
    Det er selfvfølgelig snakk om til et viss sum penger her da Dali har flere modeller i en noe høyere prisklasse en klipsch, eks. Mentor, Helicon. . Kan være enig i at disse spiller penere enn de billigere Klipsch modellene.

Sammenligner vi eks Ikon eller Lektor synes jeg Klipsch spiller bedre.
    Ikon imponerte meg svært lite på Hifi klubben i Grimstad.

Men dette er basert på mine erfaringer da! Og det er helt klart Smag og behag!
    (Tja Palladium serien til Klipsch er da minst like dyr) Lar denne diskusjonen ligge, da det virker som vi begge skjønner hverandres argumenter
    Tilbake til trådstarter. Som flere har hentydet, Klipsch RF-62 ser ut som ett godt valg til kriteriene

EDIT: til Zeke, ser at denne posten virket litt kjepphøy, håper du skjønte hva jeg mente

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neinei.. Nå overdriver du litt her. Dali har flott lyd med meget god kvalitet og concept serien utrolig for prisen. Klipsch vil ha høyere trykk, volum, dynamikk og bass men Dali klarer seg godt på det meste.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,977
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hobben
    (Tja Palladium serien til Klipsch er da minst like dyr) Lar denne diskusjonen ligge, da det virker som vi begge skjønner hverandres argumenter
    Tilbake til trådstarter. Som flere har hentydet, Klipsch RF-62 ser ut som ett godt valg til kriteriene

EDIT: til Zeke, ser at denne posten virket litt kjepphøy, håper du skjønte hva jeg mente
    Ingen problem!

Jeg ville også gått for et par med MKII rf 62, de har jo vunnet de fleste testene i det siste!

Apropos Palladium vil jeg bare si at disse hade vært utrolig gøy å hørt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,977
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Neinei.. Nå overdriver du litt her. Dali har flott lyd med meget god kvalitet og concept serien utrolig for prisen. Klipsch vil ha høyere trykk, volum, dynamikk og bass men Dali klarer seg godt på det meste.
    Dali er en jevn allrounder, men f. eks Concept 8 som du nevner er i mine øyne LANGT fra så gode som RF82. Dette går mest på smak og behag som jeg nevnte, og dette er litt off topic så vi kan ta det videre på PM!:razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Klipsch Du blir ikke skuffet

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vært lenge her på forumet, men tydeligvis lenge nok til å se folkets meninger påvirke fremtidige HT kjøpere! Slutt å si ditt og datt er best!! Si til kompisen din at han må dra å høre på de selv! Gjerne ta med forsterkeren sin Så kan han gjøre opp en mening selv! Helt greit å komme med alternativer/priser til han, men ikke vektlegge spesielle ting utifra egne erfaringer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,977
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Har ikke vært lenge her på forumet, men tydeligvis lenge nok til å se folkets meninger påvirke fremtidige HT kjøpere! Slutt å si ditt og datt er best!! Si til kompisen din at han må dra å høre på de selv! Gjerne ta med forsterkeren sin Så kan han gjøre opp en mening selv! Helt greit å komme med alternativer/priser til han, men ikke vektlegge spesielle ting utifra egne erfaringer
    Hvordan i all verden skal man gi anbefalinger uten å vektlegge fra egne erfaringer?

Kvalitet, volum og trøkk og summen av disse.. Det er vel dette de fleste vektlegger når de er på jakt etter nye høyttalere! Så får man gjøre seg opp en mening om hva man vektlegger mest!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste hadde jo vært å tatt høyttalerne med hjem for å høre. Ikke høre i butikk. Da rommet hjemme er langt unna det som er i butikk. enten det er hfk sine spesial rom, eller ekjip sine store haller.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe problem med å annbefale noe annet enn f.eks Klipsch. Men i dette tilfellet er jeg ganske sikker på at Klipsch RF-62 er akkurat hva denne personen er ute etter. Det fins fint lite som matcher disse høyttalerene utifra det han vil ha. Og nesten ingenting matcher de til en pris av 3995,- uavhengig av bruken.

Jeg regner nesten med at de fleste som får annbefalinger av oss her inne hører på produktet de får annbefalt før de kjøper det. Er ikke alltid slik at det mange liker er likt av alle.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, makan...

Poenget mitt var at folk må slutte og si at ditt og datt er best utifra hva de selv mener!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •