Ny stuekino - hva velger jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny stuekino - hva velger jeg?

Hei!

Jeg skal sette opp en hjemmekino i stuen. Ikke nødvendigvis noe svindyrt top notch opplegg, men heller ikke det billigste som finnes på Clas Ohlson....Jeg har foreløbig sett på dette:

Komplett.no - BenQ Projektor W1000+ Full HD
    Komplett.no - Elite Screens 16:9 lerret 266x149cm

Ser det ut som greit valg med tanke på pris, eller finnes det bedre?

Receiver har jeg ingen ide om hva jeg skal velge. Noen ide? Har sett på yamaha 767 som grei ut, men det finnes jo så mange"#!$#"! Jeg har fra før Hegel H200 med B&W 683 høytalere. Håpet å kunne bruke hegel som effektforsterker siden denne har home theater innstilling. Men da trenger jeg pre-out eller hva det heter på receiver?? Og vil jo bruke B&W683 som fronter. Skal koble til apple tv, mac mini, ps3, get-tv, så må ha min. 4 hdmi inn...

Håpet å kunne komme på ca 15.000 totalt med prosjektor, lerret, receiver.....så kan jeg kjøpe senter høytaler og bak-høytalere senere.

Kjempe hvis noen gidder kommer med forslag :?: :idea:

Vet ikke hvor viktig rommet osv er oppi alt dette, men veggen hvor lerret skal henge er ca 4,5 meter, og lengden på rommet er ca 6 meter...
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen i det hele tatt med forslag?!?

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    elkjøp selger pioneer lx53 til 6500 om jeg husker rett, det blir kanskje litt mye?.
    De gamle onkyo modellene er billige nå, dvs 708, 808 osv. Om du skal gå for onkyo må du gå for 7 serien om du vil ha pre out.

Pioneer kommer veldig bra ut i tester, men yamaha er nok det billigste alternativet med de veldig rimelige 6 og 7 serie med pre out. 667 burde man finne billig. Den har pre out og gikk for noen måneder siden for 2500 på elkjøp bl.a, storebroren 767 gikk vel også under 3 lapper.

Edit: Ser nå at du har 15 000 å bruke på dette. Prosjektor har jeg ikke peiling på, men om hdmi 1.4 er viktig for 3d, så må du ha 708,808 osv modellene av onkyo ihvertfall. Jeg ville gått for yamaha om jeg var deg, tror ikke du finner noe annet billigere alternativ om du ikke traver brukten her, på finn eller hifisentralen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

plass

Hvis du er som meg og verdsetter stereolyd mest og i tillegg ikke vil ha en stor brautende reciever i stua. Så vil jeg anbefale den nye slimserien til pioneer. Har nettopp byttet ut en lx73 til fordel for en vsx-s300 til 3000,- på soundgarden. Har også prøvd å kjøre den sammen med h200 her i stua, brukte da av-bypass på hegelen til film.
    Fungerer meget bra og tar liten plass, recieveren er ikke større enn en normal cd spiller. Har samme romkorreksjon som sine dyrere brødre og overraskende strømsterk størrelsen tatt i betraktning.
    Merket ikke all verdens forskjell på lydkvaliteten på film heller, musikk i stereo er en annen sak. Men det har du hegelen til uansett.
    Nå har jeg bare vegghengte bakhøyttalere fra audiovector som er relativt lettdrevne. 100w pr kanal i 6ohm er jo ikke all verden, men det kommer jo an på hva du skal drive bak og i senter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg verdsetter stereolyd mest....men hva mener du med av-bypass på film? At Pioneer'en driver alt på film? Eller at Hegel'en tilkoblet på noen måte ?

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Ja, jeg verdsetter stereolyd mest....men hva mener du med av-bypass på film? At Pioneer'en driver alt på film? Eller at Hegel'en tilkoblet på noen måte ?
    Da blir hegelen brukt som en effektforsterker til frontene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Har nå kjøpt denne yamaha 767....Men hvordan i all verden skal jeg koble opp dette for å bruke Hegel som effektforsterker til frontene!?!?

Link til bildet av baksiden på yamaha'en...

Regner med at noe skal kobles til Home Theater inngangen på Hegel h200?

Google Images

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Har nå kjøpt denne yamaha 767....Men hvordan i all verden skal jeg koble opp dette for å bruke Hegel som effektforsterker til frontene!?!?

Google Images

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Google Images
    Du bruker enkelt og greit en vanlig rca kabel fra pre-out front på Yamahaen,og til Home Theater inngangen på Hegelen!

Front høyttalerne kobler du selvsagt til Hegelen:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Du bruker enkelt og greit en vanlig rca kabel fra pre-out front på Yamahaen,og til Home Theater inngangen på Hegelen!

Front høyttalerne kobler du selvsagt til Hegelen:-D

Takk for hjelpen, det var jo enkelt og greit virker til og med!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen, det var jo enkelt og greit virker til og med!
    Det er bra:lol:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •