receiver + bilsub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

receiver + bilsub

Hei!
    Bare lurte på om det er mulig å koble en bilsub til en forsterker/receiver. Har en cadence zrs-15 og en yamaha rx-v440rds. Hvordan blir den tilkoblet i så fall?

Tusen takk på forhånd!

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du har en forsterker til suben, og den er montert i en passende kasse/tube skal jo dette gå fint det. Kobler da bare forsterkeren som driver suben til Subwoofer output bak på forsterkeren. Denne får da de rette signalene, samt at volumet blir styrt av yamahaen din.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare en bilforsterker til subben. men fant et gelebatteri som jeg kan bruke til den. Har en negativ, en positiv og en remote utgang på forsterkeren. der remote er til CD-spilleren i bilen som gjør at når den starter slår forsterkeren seg på også. Hvis jeg kobler den på den positive polen vil det være samme effekt som når jeg slår på cd-spilleren? altså at forsterkeren går på? eller vil den bli "brent" ?

Tusen takk for svar :-D

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    remote til + er det samme som å skru på spilleren ja. kan greit bruke en bryter imellom (husk å slå av etter bruk, tapper strøm)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Remote på bilforsterkeren er bare eit +12v signal som er konstant når cd-spiller og forsterker skal være på, går helt fint å sette på + linjen til bilbatteriet, som Duppi Dupp sier er en av på bryter imellom batteri og forsterker en god ide, monter og en "smartlader" til batteriet, tar ikke lang tid før volten på batteriet begynner å synke og du kan få problemer med lyden.

Biltema og Clas Ohlson har vel greie batteriladere med automatisk funksjon som er beregnet på gelebatterier, gamle billadere kan være noe uttrygt for levetiden til gelebatterier.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk! har nå har jeg spilt musikk i hele dag, så tipper naboen er lite glad... :grin: hehe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •