Ny router; Airport Extreme, Linksys, Netgear?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny router; Airport Extreme, Linksys, Netgear?

Hei.

Som overskriften sier er jeg på utkikk etter ny router. Ikke fryktelig avansert bruk.

Ønsker noe som enkelt støtter gjestenettverk, samt at det må være stabilt. Verdsetter kombinasjonen stabilitet/hastighet. Det må også være enkelt å hekte på harddisker til nettverket, en form for nas?

På nettverket finnes det et par mac'er, samt et par telefoner, deriblant en galaxy2 med dlna. Det bør også fungere bra med en WD TV live hub Komplett.no - Western Digital TV Live Hub 1TB

Vil jeg i praksis merke noen særlig forskjell på en Airport Extreme, kontra følgende Linksys E4200?
    Komplett.no - Linksys E4200 Wireless Dual-N Band

Det vil sikkert bli litt overføring av større filer i nettverket mellom HDD og mac, og internettet er fiber med ca 100 opp og 100 ned.

Kan forresten denne Netgear Rangemax være et alternativ?
    Elkjøp ... max-router

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Hei.

Som overskriften sier er jeg på utkikk etter ny router. Ikke fryktelig avansert bruk.

Ønsker noe som enkelt støtter gjestenettverk, samt at det må være stabilt. Verdsetter kombinasjonen stabilitet/hastighet. Det må også være enkelt å hekte på harddisker til nettverket, en form for nas?

På nettverket finnes det et par mac'er, samt et par telefoner, deriblant en galaxy2 med dlna. Det bør også fungere bra med en WD TV live hub Komplett.no - Western Digital TV Live Hub 1TB

Vil jeg i praksis merke noen særlig forskjell på en Airport Extreme, kontra følgende Linksys E4200?
    Komplett.no - Linksys E4200 Wireless Dual-N Band

Det vil sikkert bli litt overføring av større filer i nettverket mellom HDD og mac, og internettet er fiber med ca 100 opp og 100 ned.

Kan forresten denne Netgear Rangemax være et alternativ?
    Elkjøp ... max-router
    har Airport Expreme router selv. Er godt fornøyd med den. Har ikke hatt noen problemer med den siden jeg installerte den. Vet at en del andre har hatt noen veldig ustabile Extreemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ihvertfall en Airport Express som jeg har brukt en stund, den har vært usedvanlig stabil. Og oppsettet av Express/Extreme er ekstremt enkelt, så tror kanskje jeg heller litt i denne retningen. Samtidig så leser man div tester hvor Extreme ikke kommer spesielt heldig ut. Nå vet jeg ikke om det er avgjørende utifra mitt bruksområde heller.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet alternativ er kanskje en Apple Time Capsule, som har innebygget Airport Express router og en innebygget 2TB eller 3TB harddisk. Enkelt å bruke denne som nettverksstasjon, og suverent at den kan settes opp til å ta automatisk back-up av alle PC/Mac'er som kobles til nettverket.

Jeg har pt. en slik Time Capsule koblet opp, med 3 stk AppleTV, 1 PC, 1 Mac, 3 iPhoner og 1 iPad som kommuniserer trådløst mot denne. I tillegg er diverse TVer, printer, receivere, bluray-spillere osv. koblet opp via nettverksledning og diverse switcher (har en stor familie i 3 etasjers hus). Har en 60Mb/s linje inn og ut. Har testet og opplever at alle enhetene får lynrask tilkoblingshastighet via Time Capsule enheten. I tillegg kan printer kobles via USB rett på Time Capsule enheten og kan da fungere som nettverksprinter for alle enhetene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •