Er gruppetenking noe som hemmer hobbyen vår? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Takk. Som en bonus skal jeg love og ikke poste noe som helst i head-fi tråden på 1 måned fra d.d.
    Det er bedre at du fortsetter posteringen der, Tiger. Og at jeg lar være å lese det. Tror folkemeninga tilsier det. Så skal jeg forsøke å snakke Den onde til rette den måneden.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Vis du ikke forstår utsagnet til teddytusen synes jeg du skal tenke deg litt bedre om. MA trådene og MA Generalen Kjell B. (hedre hans minne) var relativt bombastisk i sine uttalelser og ønsket ingen velkommen i trådene vis de kom med kritiske syn på MA produktet.
    Nja.. det var en vennetråd du snakker om nå.
    Uansett hvem som går inn i en vennetråd og gir kritikk, vi få en gruppemotstand..det er nå bare logisk. Og i vennetråder skal vi diskutere det aktuelle produktet og ikke slakte produktet, noe som og er mot reglene i forumet vis du lese dei.

Så det var et dårlig eksp.. 8)

Ellers er det jo og takke vere den MAen og kanskje gruppetenking der og, blitt mange nyfrelste hifi folk og bransjen i Norge tener mye mer.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg selv tror ikke gruppetenking hemmer hobbyen for de som tør stå opp mot etablerte sannheter, men kan være hemmende for de som er nye i hobbyen når man leser bl.a. råd fra personer som anbefaler ting de ikke har hørt, men som gjengir hva de kun har lest.
    Hva er det som gjør at ved og ha testet et produkt, så vet man egentlig noe særlig mer? Man hører man hvordan produktet låter i eget anlegg, men det trenger ikke å ha noen overføringsbetydning.

Gruppetenkning og trender er en ting, men det står ikke stort bedre med måten å tenke på anlegget som en helhet. Jeg synes ikke tilbakemeldinger fra folk som har testet mye og som ikke aner hvordan deres eget anlegg måler, er noe særlig bedre.

Men joda. Du har et poeng når det gjelder dette med å følge trender. Slik er nå folk. Flere av de mest populære høyttalerne er på sentralen, mener jeg personlig ikke er spesielt bra. Virkelig gode produkter får ofte ikke omtale i det hele tatt. I større og større grad ser jeg at dersom man skal produktet med høy kvalitet, så man ofte bevege seg utenfor det typiske kommersielle markedet. Pene, slanke høyttalere har store lydmessige kompromiss for å si det slik. De som driver med DIY kjenner godt til dette og er ofte de mest oppegående.
    Vi andre er en gjeng med sauer som går i flokk og aner lite og ingenting. :-P

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers enig med lygren at internett har brakt ukjente merker fram i lyset og det er veldig bra. Jeg tviler på at Denon, NAD, Rotel osv. har samme prosentandel i markedet i dag som de hadde for 10 år siden. Å komme gjennom nåløyet til butikkene er vanskelig. Internett og direkte salg er en stor fordel for kundene.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Ellers enig med lygren at internett har brakt ukjente merker fram i lyset .... .
    Publiseringshastighetene/-mulighetene er også øket som en følge derav. Og nye merker og trender gjøres kjent på stadig kortere tid. Dermed tror jeg også fenomenet merkeslaveri blir mer massivt merkbart.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som gjør at ved og ha testet et produkt, så vet man egentlig noe særlig mer? Man hører man hvordan produktet låter i eget anlegg, men det trenger ikke å ha noen overføringsbetydning.

Helt riktig, og det skal det ikke ha. Det er det som er grunnen til å teste selv. Din mening, ikke andres.

Gruppetenkning og trender er en ting, men det står ikke stort bedre med måten å tenke på anlegget som en helhet. Jeg synes ikke tilbakemeldinger fra folk som har testet mye og som ikke aner hvordan deres eget anlegg måler, er noe særlig bedre.

Tanken er vel ikke måle opp mot andre anlegg, men sitt eget, og egene preferanser.

Men joda. Du har et poeng når det gjelder dette med å følge trender. Slik er nå folk. Flere av de mest populære høyttalerne er på sentralen, mener jeg personlig ikke er spesielt bra. Virkelig gode produkter får ofte ikke omtale i det hele tatt. I større og større grad ser jeg at dersom man skal produktet med høy kvalitet, så man ofte bevege seg utenfor det typiske kommersielle markedet. Pene, slanke høyttalere har store lydmessige kompromiss for å si det slik. De som driver med DIY kjenner godt til dette og er ofte de mest oppegående.

Her har du egen tenking, og egene preferanser. Likevel går du med "saueflokken". Minner mere om å ikke tørre å ta steget fra flokken, og kjøpe etter egene preferanser. Er det ikke dette det bunner i?
    A.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så "gamle kara" vet mest?
    Litt som at du skal ikke komme å lære far din å p..e!

Men kan jo stemme det..når en tenker seg om.
    Slanke smale høyttalere er jo komt fordi det glir mer inn og blir, eller er lettere å få godkjent av fruen.
    8)

Ellers enig med lygren at internett har brakt ukjente merker fram i lyset og det er veldig bra. Jeg tviler på at Denon, NAD, Rotel osv. har samme prosentandel i markedet i dag som de hadde for 10 år siden. Å komme gjennom nåløyet til butikkene er vanskelig. Internett og direkte salg er en stor fordel for kundene.
    Ja, enig jeg og.
    Eit eksp er:
    Jeg fant et merke jeg ikke hadde hørt om..eller en butikk kom med forslaget til meg da jeg startet seriøst med hifi. takk til den butikken som jeg fant på nettet, og takk til høyttalermerket.
    Det er jo et merke jeg ikke hadde hørt om, men via info på nettet og butikken vart det kjøpt.
    Så godt fornøyd at det kan dukke opp igjen senere i livet mitt.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •