Vi snakker oppgraderinger!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Knag86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vi snakker oppgraderinger!

Hei!

Tenkte atter en gang å spørre de kompetente og hjelpsomme medlemmene på avforum om hjelp når jeg skal til å bruke "litt" mer penger på hifi

Jeg har endelig en fast jobb der jeg begynner å tjene litt penger og endelig kan bruke litt på hifi

Jeg tenker nå på en oppgradering og jeg vet at jeg må bytte ut høyttalerene mine pga jeg har flyttet inn med kjæresten min og hun har liten leilighet og racket mitt gjør at høyttalerne nesten står i døråpningen :P Men jeg har fått henne inn på CM serien fra B&W da. Jeg har sagt til henne at jeg vil ha CM9 eller 805S/D, men hun likte CM serien mye bedre da..... Typisk!!

Det jeg da lurer på nå er at hva jeg bør prioritere å oppgradere først???? Jeg har en Electrocompaniet Eci-3 forsterker så tenker jeg å bare kjøpe en EC effektforsterker til denne, men bør jeg bare kjøre på å kjøpe effekt og sånt først og så tenke på høyttalere? må bytte ut Aavik racket mitt og Har tt3 i dag, men det blir for bredt, så må få et mye smalere, men litt høyere. Jeg tar lett imot tips da jeg er helt elendig i å ta beslutninger og jeg vil jo ihvertfall ikke spørre kjæresten min for da ender jeg opp med ikea møbel og cm1 høyttalere :P uaktuelt!!

Takk på forhånd!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikea har faktisk tatt høyde for at recivere og HIFI komponenter er bredere enn mange ting. Så Ikea møbler er ganske gode til formålet. Det er mange tråder på forumet om folk som har kjøpt tvbord fra Ikea også modifisert det. Jeg har gjort det. Har gått over til DIY nå, men mitt IKEA modifiserte bord funker bra. Tror mange andre kan skrive under på at IKEA sine bord er billig og bra. Ellers finnes det en del info her: http://avforum.no/forum/av-mobler/

Om du skal velge stativ eller gulvstående er vanskelig valg, og du må se på rommet du har, og om du skal ha f.eks sub. CM9 er en glimrende høyttaler.

Forsterkere fra EC har jeg ingen peiling på, så de vil jeg ikke uttale meg om. 8)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer Knag86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt ikea bord veldig lenge, men merket det begynte å bli dårlig og det var veldig ustødig. Nå er jeg ikke så veldig handy så vil ikke begynne å modifisere for mye på ikea ting.. Jeg vil ha et skikkelig rack som står stødig hehe! Jeg kommer nok ikke til å ha sub med det første, men har litt lyst på gulvhøyttalere denne gangen. Hvis det skal bli stativ så MÅ det bli 8 serien fra B&W ikke lett dette!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •