Hva i all verden skal jeg kjøpe? -EN SAMLETRÅD-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva i all verden skal jeg kjøpe? -EN SAMLETRÅD-

Etter å ha vært "medlem" på forumet lenge og fulgt med på div diskusjoner ang alt fra terminering av kabler til rett farge på veggen sitter jeg igjen med et spørsmål;
    Hvorfor har ikke alle det samme i stua som du, det er jo det beste av det beste?

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske enkelt fordi smaken er som baken. Heldigvis har ikke alle lik smak. Da hadde det vært ett høyttalermerke,en forsterkerprodusent og en artist og alle hadde hatt det. Da hadde rett og slett ikke denne fantastiske (dyre) hobbyen eksistert
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken er som baken, den er delt, og alt for ofte stinker den

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hva du snakker om? Lurer du på hva "den beste" høyttaleren er? Det kommer jo ann på den brukes på/til.

Svært subjektivt tema!

Men noen forsalg er som for eksempel:

Verdens største/beste recordingstudio foretrekker Bowers & Wilkins Diamond 800:

(Abbey Road Studios)

Mens f.eks verdens beste hjemme kino benytter 13 Snell THX Music & Cinema Reference Towers

Men det er vel ingen her som har hørt alle high end HT heller... hehe.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjerne sleng ut en link til den hjemmekinoen bildet er ifra : ))))) Liker høytaleren! Hehe.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Gjerne sleng ut en link til den hjemmekinoen bildet er ifra : ))))) Liker høytaleren! Hehe.
    Det er brukt i Ciné Beta fra KSS

Kipnis Home Theaters

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Det er brukt i Ciné Beta fra KSS

Kipnis Home Theaters
    hehe den kinoen er sick, skulle likt å se en film eller to der

Personlig ville jeg aldri hatt oppsettet mitt seendes sånn ut, da eg syns det ser ut som et skikkelig rot, minimalistisk og gjerne gjemte komponenter

Men dæven steike, lyden må være helt fenomenal

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    hehe den kinoen er sick, skulle likt å se en film eller to der

Personlig ville jeg aldri hatt oppsettet mitt seendes sånn ut, da eg syns det ser ut som et skikkelig rot, minimalistisk og gjerne gjemte komponenter

Men dæven steike, lyden må være helt fenomenal
    Yep, sykeste jeg har sett! Skulle gjerne likt å ta turen til USA for å se noen filmer der ja

Ang. oppsett må jeg si at jeg er uenig med deg, jeg like å vise fram det jeg har, spesielt hvis det er en 13.16 kanals Snell THX system forsterket av 48 McIntosh rørforsterkere hehehe. Skjønner godt plasseringen, og virker logisk/naturlig å plasser de i oktav form, da er lyden bokstavelig talt "surrounded" rundt deg

Tror de Snell THX M&C Reference Towers klarer å døtte litt godlyd, de fleste som har hørt mener det er det beste

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow. Så ekstremt ut. Hadde ikke hatt noe i mot å sett når de skyter ned HOMETREE i Avatar i den 12x12 kinoen. Holy hell =p 12x18''ere som hamrer løs.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yep, sykeste jeg har sett! Skulle gjerne likt å ta turen til USA for å se noen filmer der ja

Ang. oppsett må jeg si at jeg er uenig med deg, jeg like å vise fram det jeg har, spesielt hvis det er en 13.16 kanals Snell THX system forsterket av 48 McIntosh rørforsterkere hehehe. Skjønner godt plasseringen, og virker logisk/naturlig å plasser de i oktav form, da er lyden bokstavelig talt "surrounded" rundt deg

Tror de Snell THX M&C Reference Towers klarer å døtte litt godlyd, de fleste som har hørt mener det er det beste
    At de er strategisk og effektivt plassert er det ingen tvil om, nekter å tro han har brukt så mange millioner dollar for å plassere de helt random :P
    Jeg er også fan av å vise fram utstyret mitt, men på en diskre måte, av hytalere vil jeg helst bare se 2 frontene og eventuelt centeren, av elektronikk kan det være kult vise fram effektforsterkeren og eventuelt reciever/prosessoren om du har noe rimelig heftig, da i en diskre benk eller skap et sted

Men når du har hele rommet stappfult med ht synlig, og det er nesten slik at du må se deg for når du går inn i rommet for å ikke tråkke på en mcintosh eller noe annet blir det hakket for mye :P Hehe
    Personlig syns jeg det hadde vært fetere om han hadde dratt en sort lydtransparent duk rundt hele systemet så du bare så skjermen, også satt du lukket inne i et sort ovalt/rundt rom. Da har du heller ingen formening om hvordan lyden kommer til å være før den plutselig bare gir deg bakoversveis.
    I tillegg slipper du jo alle de irriterende lysene fra mcintosh forsterkerene :P Blir jo rene discofesten med alle de på :P

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Wow. Så ekstremt ut. Hadde ikke hatt noe i mot å sett når de skyter ned HOMETREE i Avatar i den 12x12 kinoen. Holy hell =p 12x18''ere som hamrer løs.
    Orgasmisk:shock: :shock: :shock: i DTS-HD MA og 4096x2160 også 8)

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    I tillegg slipper du jo alle de irriterende lysene fra mcintosh forsterkerene :P Blir jo rene discofesten med alle de på :P
    Det kan man skru av.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så til kjære trådstarter, der har du svaret ditt. Har du $6 millioner eller
    32 534 432 kroner og 23 øre er det bare å slå på tråden i Connecticut så får du Sony SRX-T420 4096x2160p SXRD prosjektor, 13.16 Snell THX surround, 48 McIntosh rør monoblock forsterkere, en haug med Mark Levinson forsterkere, Theta Digital receivere, Mark Levinson CD spiller og mye annet

Jeg har ikke så mye så jeg kjøpte med Denon AVR 1911, B&W DM 685 og KEF 3005KHT. Er greit nok, egentlig..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så til kjære trådstarter, der har du svaret ditt. Har du $6 millioner eller
    32 534 432 kroner og 23 øre er det bare å slå på tråden i Connecticut så får du Sony SRX-T420 4096x2160p SXRD prosjektor, 13.16 Snell THX surround, 48 McIntosh rør monoblock forsterkere, en haug med Mark Levinson forsterkere, Theta Digital receivere, Mark Levinson CD spiller og mye annet

Jeg har ikke så mye så jeg kjøpte med Denon AVR 1911, B&W DM 685 og KEF 3005KHT. Er greit nok, egentlig..

Ja, da får jeg noe som "en eller annen" har kåret til best. Men hvorfor har han rett?
    Er ikke såå lenge siden opptil flere på forumet her rådet meg til å bytte ut 802ene mine med noen middelmådige Klipsch pga at de syns sine var så jækla bra.
    Kan godt hende at de faktisk syns det også, men jeg syns nesten det er bedre lyd i telefonen min..

Clouet med tråden var selvsagt å, forhåpentligvis, minne en og annen på at hvis du er interressert i lyd så er mesteparten av gleden (syns jeg) erfaringene man har av å eksperimentere seg frem til egne preferanser.

Hadde man så overført dette prinsippet til andre ting man bruker tiden sin på hadde halvparten av kineserne vært mindre opptatt av å lage kopier, det hadde gått dobbelt så fort å google noe og når man spurte om noe ville man fått et svar man kunne stole på.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Ja, da får jeg noe som "en eller annen" har kåret til best. Men hvorfor har han rett?
    Er ikke såå lenge siden opptil flere på forumet her rådet meg til å bytte ut 802ene mine med noen middelmådige Klipsch pga at de syns sine var så jækla bra.
    Kan godt hende at de faktisk syns det også, men jeg syns nesten det er bedre lyd i telefonen min..

Clouet med tråden var selvsagt å, forhåpentligvis, minne en og annen på at hvis du er interressert i lyd så er mesteparten av gleden (syns jeg) erfaringene man har av å eksperimentere seg frem til egne preferanser.

Hadde man så overført dette prinsippet til andre ting man bruker tiden sin på hadde halvparten av kineserne vært mindre opptatt av å lage kopier, det hadde gått dobbelt så fort å google noe og når man spurte om noe ville man fått et svar man kunne stole på.
    What? Som jeg sa så er dette veldig subjektivt, jeg har ikke hørt disse høyttalerne, men jeg jo ikke hørt 1% av de beste high end høyttalerne der ute og det er veldig få som har gjort det. Gratulerer med B&W 802, jeg er evig sjalu :P

Du har spørt et spørsmål som ikke kan svare på fordi alle har forskjellige preferanser. Man kan jo ikke alltid stole på annmeldelser, slik føler jeg i hvert fall med mine K702 hodetelefoner. (Så langt før break in og uten headamp)

Dette sa Stereophile om Snell Type A Reference system:

. "Without a doubt, the Snell Type A Reference System is the finest loudspeaker system I've heard in my listening room. It maintains the traditional Type A strengths, providing extended, THX-level bass response from its stereo SUB 1800 subwoofers that couple with room boundaries for added power. The rest of the frequency range has been vastly improved; the midrange is now blessed with a transparency I'd formerly only heard from electrostatic loudspeakers. Depth of soundstaging, missing from former Type As, is now world-class. Kevin Voecks has done a masterful job bringing the Type A up to the standards of today's top loudspeaker systems. The new Type A Reference's sound—deep, powerful bass extending to well below 20Hz, ultra transparent midrange and highs, excellent soundstaging, and majestic sonic perspective"

Det er hi-fi versjonen av Snell THX Music & Cinema Reference system, som var laget av Kevin Voecks for George Lucas m.fl. Jeremy Kipnis tok disse høyttalerne strippet de ned og "fobedret" elementene til å kunne gå både dypere og lysere, osv. Han hevder at systemet går langt under 10hz og når ned til "sub-1hz" og opptil 102 500hz

Men spesifikasjoner er ikke så relevant, heller ikke annmeldelser, men det som er viktig er at Kipnis har laget verdens beste hjemmekino, og designet et system som gir "the finest picture quality and highest sound fidelity" og alle som har vært i det rommet er enige. Beste de har hørt/sett. Og til dette systemet valgte han Snell THX Music & Cinema Reference Towers, og ingen andre.

i følge Stereophile kostet hi-fi versjonen $18 300 nytt, har du lyst å 'oppgradere' dine B&WD802, er det vel ingen bedre forslag? ^^

/innspill fra en uten peiling 8)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom på en "fun fact" som passer fint i denne tråden;

Var å så på en leilighet som var til salgs for noen år siden og ble ganske overrasket når jeg kom ned i kjellerstua.
    Den var det nemlig sønnen i huset som disponerte og han jobbet for et at våre store hi-fi tidsskifter og det var breddfullt av tung stereo der som var på hjemlån og test.
    Maken til kaotisk rom har jeg skjeldent sett, og veggen bak høytalerne besto stort sett av vinduer og en dør.

Hmm.. Skal jeg stole på ham, eller mine egen ører..

For ikke å snakke om en "random fjortis" på internet som har latt seg lure og anbefaler noe mange kaller dritt..

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du har sluttet å stole på deg selv eller? Skjønner du kan ha et problem da.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Så du har sluttet å stole på deg selv eller? Skjønner du kan ha et problem da.

Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"men jeg syns nesten det er bedre lyd i telefonen min.."...8)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom på en "fun fact" som passer fint i denne tråden;

Var å så på en leilighet som var til salgs for noen år siden og ble ganske overrasket når jeg kom ned i kjellerstua.
    Den var det nemlig sønnen i huset som disponerte og han jobbet for et at våre store hi-fi tidsskifter og det var breddfullt av tung stereo der som var på hjemlån og test.
    Maken til kaotisk rom har jeg skjeldent sett, og veggen bak høytalerne besto stort sett av vinduer og en dør.

Hmm.. Skal jeg stole på ham, eller mine egen ører..

For ikke å snakke om en "random fjortis" på internet som har latt seg lure og anbefaler noe mange kaller dritt..

Nå forstår jeg ikke helt hva som er poenget med denne tråden i det hele tatt. Hva ville du fram til?

Var denne rettet mot meg?

Hvis det er mitt innlegg det er snakk om her, kunne ikke du hatt mer feil. Du trenger ikke å stole på mine ører, eller noe andre på et forum for den saks skyld. Men du spør om hva du burde kjøpe som er bedre en dine B&W 802 ellr hva som er best og jeg kommer med den eneste riktige svaret 8) Hvem er det som har sagt det er dritt? Ingen som har hørt de har sagt de i hvert fall. Det er mange omtaler av "the Kipnis Studio Standard" og hver og en av de sier det er det beste de har hørt og sett. Og det absolutt beste måten å gjenspille film, spill, TV, musikk osv er gjennom en "hemispherical 12.12 Snell THX Reference system". og det er fakta

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •