Hvilket headsett til 600-1500?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer xExisioNx sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilket headsett til 600-1500?

Heisann, skal ha meg et headsett nå som jeg flytter i leilighet/hybel med 2 andre, sånn at jeg kan se film/serier eller hørre musikk på kveldstid.
    Dette skal kobles til et lydkort på pc'en.

Har lest mye tester nå de siste dagene, men føler jo mer jeg leser jo flere alternativer dukker opp.

Hadde egentligt bestemt meg for Shure 240m+ til ca 700 og et asus xonar dx/xd 7.1 kort til 500 lappen.
    Men så tenker jeg at nå skal jeg bo slik i 1 til 2 år, og da vil jeg jo ikke angre senere på at jeg ikke brukte litt mer på noe bedre. Bør jeg gå opp 1 hakk i både headsett og lydkort delen, eller vil dette være en bra kombo for allround pc bruk?.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hodetelefonene er det litt å hente på uten at det blir veldig dyrt. Beyerdynamic DT770 er jo en traver, tåler mer juling enn folk flest klarer å framprovosere ved normalt bruk over en mannsalder.

Er ikke så inne på de der asus-kortene, men jeg vet at det er kommet som usb-innsmett, det er jo håndterlig nok. Er vel en kanskje en pci-e bro over til vanlig pci kort, så kan hende de PCI-versjonene som koster 250 er mye det samme, hva vet jeg. Ser ut til at DAC-en er uovertruffen mens det skorter kanskje litt på forsterkerdelen, den kan du vel komplettere med senere om du skulle bli stormannsgal.

Ellers er det ihvertfall god linuxstøtte og sånt på de dyrere modellene til asus, tilogmed innstilling for impedanse på tilknyttet hodetelefon for å få rett gain fungerer i alsamixer.

Til windows er det en le bloat driverpakke med allskens fiffige lys og tentakler der du kan stille til du blir blodfattig.

Newcomer theworldforgotten sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp kjøpt meg Beyerdynamic DT 770 Pro. De har god bass, og ellers veldig rene mellomtoner. Har blitt ekstremt fornøyd med dem, selv om jeg gjerne skulle prøvd HiFiMAN HE-300 til 2000 kroner, da jeg synes design også teller litt.. :lol:

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio-Technica ATH-M50 får du for ca. en snau tusenlapp på ebay.com (du må som regel betale 25% mva. til den norske stat i tillegg). Jeg kjøpte mine (fra Scitscat på eBay) i vinter, og er veldig godt fornøyd. Du vil neppe angre. Se forøvrig test fra Lyd&Bilde:

Audio Technica ATH-M50 | Lyd & Bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theworldforgotten
    Jeg har nettopp kjøpt meg Beyerdynamic DT 770 Pro. De har god bass, og ellers veldig rene mellomtoner. Har blitt ekstremt fornøyd med dem, selv om jeg gjerne skulle prøvd HiFiMAN HE-300 til 2000 kroner, da jeg synes design også teller litt.. :lol:
    Når det gjelder design synes jeg DT PRO serien er überkule.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kablang
    Audio-Technica ATH-M50 får du for ca. en snau tusenlapp på ebay.com (du må som regel betale 25% mva. til den norske stat i tillegg). Jeg kjøpte mine (fra Scitscat på eBay) i vinter, og er veldig godt fornøyd. Du vil neppe angre. Se forøvrig test fra Lyd&Bilde:

Audio Technica ATH-M50 | Lyd & Bilde
    Audio Technica M50 er vel under 1200 i Norge da ? :???:

Newcomer xExisioNx sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som noen kom over tråden min nå
    Men er vel 1,5 uke siden jeg endte opp med shure 440 og et creative x-fi inf1nity pro. Har bare hatt lydkortet i et par dager, men merket STOR forskjell fra det integrerte. Så alt i alt er eg veldig fornøyd med både lydkort å headsett.

Har aldri hatt dedikert lydkort eller headsett over 200kr før, så har ikke noe å sammenligne med da men.. :P

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

DT pro serien har vel hatt samme design siden 1985, spørs om hifiman står seg like bra til 2036.
    Her skal de slås et kraftig slag for god industridesign.
    Har selv 990 pro, dog med feminin velur.

Skal tro om 770 kom i supreme versjon? Det kan jo være noe å tenke på om du vurderer en karriere innen hudpleie. Ellers er jo 770m en forlengelse av tankegangen bak 770-vanlig, om du har en arbeidsplass hvis støynivå overstiger "baksnakk".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •