Ny rack/AV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Ny rack/AV

Newcomer Særf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny rack/AV

Hei,

Trenger noe å ha anlegget mitt på. Tenkte derfor jeg skulle kjøpe hobbyplater og lekasteiner, å lage et bord/rack av det. Mamma ville ikke ha lecasteiner inn i huset, så hun tilbydde seg å kjøpe et til meg

Har dere noen å anbefale? Har sett på de to Sound Orghos Hi-fi-center.no. Disse er ikke altfor dyre og ser fine ut. Er ikke helt sikkert på om jeg vil ha et rack til tv og anlegget osv, eller et bare til anlegget.

Må ikke bli for dyrt!

mvh Særf

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har Sound Org Z545 stativet (det har 4 hyller istedet for fem).
    Det er tungt og stødig, og det er pent å se på.
    Kjekt at hyllene kan justeres i høyden. Denne funksjonen mangler for eksempel Aavik som kan være en konkurrent med sitt A4 rækk.

Eneste ulempe er at komponenter som er breiere enn normalen, kun får plass på toppen. Dette gjelder dog som regel litt dyrere ting, og da har man sikkert bedre stativ også.

Anbefales.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på med hvitmalte leca og toppslipte granittplaterpå ca. 50kg hver, 2" tykkelse er et minimum, med schock absorbers mellom. Hever garantert kvaliteten på lyden! Eller kjøp BASE plattform til CD/DVD spilleren!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Kjør på med hvitmalte leca og toppslipte granittplaterpå ca. 50kg hver, 2" tykkelse er et minimum, med schock absorbers mellom. Hever garantert kvaliteten på lyden! Eller kjøp BASE plattform til CD/DVD spilleren!
    Det lønner seg å lese første innlegg skikkelig. :wink:

Han fikk ikke lov til å ha leca i huset. Løsningen din er kanskje noe billigere, men ikke enklere og penere.

Et annet alternativ, dersom man vil bygge selv, er å sjekke ut: http://www.tnt-audio.com/clinica/diyracks.html

Stativet "The TNT FleXy" har vært omtalt i Norske Audio av blant andre Vidar Mørch, som bruker det som rack for sitt annlegg i den dyre klassen. Her har man også mulighet til å lage racker akkuret slik man vil, og med den finishen man vil.

Kanskje dette hadde vært noe?

-Christian

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •