Hjelp en noob :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp en noob :)

Hei.

Da skal jeg ut av "barndomshjemmet" og inn i egen leilighet sammen med dama. Nå som jeg ikke har en mor med høytallerallergi og ta stilling til, hadde det vært deilig å fått på plass et OK+ hjemmekinoanlegg i stuen.

Husk: Jeg er student og har ikke all verdens av penger, så jeg kan ikke strekke meg mye over 8 lapper i pris på hjemmekinoanlegget.
    Dette er hva jeg har sett meg ut: Yamaha RX-V667B + Dynavoice F-6 EX Black + Magic Sub 8 -5.1-pakke 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    Men som totalt noob når det gjelder lyd, må jeg ty til å spørre dere hifi frelste. Er dette et system jeg blir fornøyd med? Jeg digger dyp og fyldig lyd med nok sub til at eksplosjoner virker fremtredende (a).
    Ellers er det også viktig å tenke på at jeg faktisk flytter inn i en leilighet hvor det naturligvis finnes naboer som kanskje ikke er like begeistret for høy lyd. Ser for meg at det vil bli mest brukt til film med middels akseptert lydstyrke, så jeg ser etter et lydanlegg som leverer godfølelsen selv på lavere volum.

Jeg syns likevel det er greit å investere i et anlegg som kan dundre litt dersom sjansen måtte by seg. Jeg kommer ikke til å bo i leilighet for resten av livet og ser for meg at anlegget blir tatt med videre.

Fronthøytallerene vil bli plassert 2,5 - 3m fra sofaen. Bakhøytallerene blir mer eller mindre rett bak sofaen.

Hva tror dere? Finnes det bedre alternativer?
    Takk for alle svar!

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenAug
    Hei.