Hjelp en noob :) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Newcomer Cruze sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av EvenAug
    Da gjør jeg nok det. Starter med RF-62 Mk1 og Yamaha RX-V667B. Så ser jeg hvordan behovet er for kvalitetshøytallere blir etterhvert.

Trenger jeg noe mer? Høytaller kabler, Hdmi kabel til Tv og Ps3, optisk lydkabel fra tven? eller kjører jeg lyden over hdmi? Og vil denne recieveren være et bra valg til en 3D tv med Ps3 som kilde?
    Klipsch er KVALITET! Om du skal oppgradere senere utenom surround, bruk penger på effektforsterker til Klipsch

Du trenger Hdmi kabler og høyttalerkabel (og bananplugg om du vil ha enkel tilkobling/frakobling) Høyttalerkabel er igrunnen det samme hva du tar, bare ta en tykk kabel!

Lyd går gjennom Hdmi. Du trenger en fra Ps3 til receiver og en fra receiver til TV (om du skal ha 3D tror jeg du må ha versjon 1.4)
    Per dags dato er det ikke så mange 3D filmer men de kommer helt sikkert..
    Uansett er dette trolig den forsterkeren du får mest for pengene av Jeg angrer ikke et sekund!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har rf-25 som er forgjengeren til rf-62 og er meget fornøyd med trykket og detaljene denne spiller på musikk (uintressant for deg) men også klarheta i filmer og trykket og detaljer i dialog osv er imponerende.

Merker som går for å være gode til Klipsch er Onkyo, Marantz, Yamaha osv så Yamaha er ett godt valg til Klipsch og til filmtitting på moderat volum er en liten reciver mer enn nok. D er først når du drar på skikkelig med volumet at du kan trenge mer power, men dette er jo ikke noe problem hos deg?

Kjøp rf-62 fronter også ser du på brukten etter en rc-62 eller eventuellt denne da (Klipsch RC-52 II Black - Bass Brothers AS)

som bakhøyttalere leiter du på brukten etter noen rs-52 eller rs-62 eller eventuellt kjøp disse da (Klipsch RS-42 II Black - Bass Brothers AS)

blir litt over budsjett men ikke så veldig mye, og da har du noe du aldri vil bytte ut senere..........dette er engangsinvestering som funker like godt om du hører veldig lav lyd eller guffer på skikkelig.

Sub får komme hvis du enda mangler litt i bunn, men dette er jo ikke noe must akkurat nå, legg av 1000kr hver mnd og kjøp en sub om ett halvt år:-D

Av kabler veldig du ikke kabler til 20kr men du tar hakket over, du trenger ikke høyttalerkabler og diverse til flere tusen..........sett ei grense på kabler på 1000kr også finner du kabler som er ett lite hakk over d "billigste dritten" liksom

selv bytta jeg ut kabler til 100kr med kabler til 3000kr og må ærlig talt innrømme at jeg ikke merka noen forskjell på lyden, men som sagt..........styr unna d aller billigste, gå for neste hakk på rangstigen:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, da har dere forb**** gærninger overtalt meg til å gå for Klipsch ;D Får si til dama at anlegget totalt havner på noen lapper. Haha, hun forstår jo ikke slik pengebruk ^^

Tar noen gode fronter (rf-62), og yamaha'n til 2300kr, til å begynne med. Så skal jeg gjemme vekk litt penger til surround og sub senere. Trenger nok ikke noen super reciever før jeg flytter ut av leiligheten da naboen vil si stopp før forsterkeren uansett

Det viktige er at jeg får god og fyldig lyd på lavere volum.

Takk for alle innspill, dette blir bra håper jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe du kommer ikke til å angre ihvertfall, d er nå helt sikkert. Du får gi tilbakemelding når du får sakene i hus da, hvor og når bestiller du?

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Jepp, da har dere forb**** gærninger overtalt meg til å gå for Klipsch ;D Får si til dama at anlegget totalt havner på noen lapper. Haha, hun forstår jo ikke slik pengebruk ^^

Tar noen gode fronter (rf-62), og yamaha'n til 2300kr, til å begynne med. Så skal jeg gjemme vekk litt penger til surround og sub senere. Trenger nok ikke noen super reciever før jeg flytter ut av leiligheten da naboen vil si stopp før forsterkeren uansett

Det viktige er at jeg får god og fyldig lyd på lavere volum.

Takk for alle innspill, dette blir bra håper jeg
    Liker

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    hehe du kommer ikke til å angre ihvertfall, d er nå helt sikkert. Du får gi tilbakemelding når du får sakene i hus da, hvor og når bestiller du?
    Bestiller fra lefdal, men må avvente litt. Skal innrede ny leilighet, så jeg må kjøpe primære ting først, men ser for meg at jeg bestiller engang midt i august. Skal prøve å selge motorsykkelen min og. Da blir det kanskje penger til surround og?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg ville egentlig FØRST kjøpt en sub, og deretter center/bakhøyttalere.

Har hatt 5.0 før og har idag 2.1 og er ikke i tvil om hva jeg syns er fetest på film........siden frontene gir såpass klar og god lyd uansett og subben gir skikkelig drønn i eksplosjoner osv så overgår den opplevelsen med at du får lyd bakom deg.

dumt forklart men jeg syns bakhøyttalere gir meg mindre enn subben gjør, hvis jeg måtte velge kun en av tingene. Og centeren er nesten overflødig når jeg kjører 2.1 idag, for frontene gir fantastisk bra lyd og dialog er meget klar og fin........men så har jeg aldri hatt noen rc-64 eller noe heller da, kun en rc-52, hehe:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lekt litt med den tanken, jeg og. Er det også mulig med et 4.1 oppsett? Altså 2 fronter, 2 bak og sub... uten senter? Jeg ser for meg at senteren er den jeg vil legge minst merke til, da frontene vil stå nære hverandre. Også vil det bli mye mer tv-benk vennlig

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja 4.1 funker veldig bra d også. Husk at fronthøyttalerne egentlig bare er en utvidelse av lyden. Centeren tar seg av 65% av filmen men slik jeg har d nå så har jeg mine Klipsch rf-25 som fronter sammen med sub. Hadde tidligere 5.0 der jeg kobla ut alle høyttalerne unntatt centeren (rc-52) og jeg må bare si at jeg har 10 gang mer åpen og god dialog og klar og fin lyd idag med 2.1 systemet.

nå er d jo selvsagt mye bedre med 5.1, 7.1 til film men hvis du har dårlig plass og begrenset budsjett ville jeg prøvd meg på 2.1 først, så kjøpe noen bra Klipsch bakhøyttalere når du får råd.......så ser du hvordan dette spiller.

så er d jo bare å kjøpe en center hvis du mener at du mangler noe i lydbildet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høytallerplassering

Ettersom vi skal innrede leilighet, så har jeg kommet frem til en løsning dama kan godta - som jeg tror er en grei høytallerløsning også.

Sketchet en kjapp tegning. Det er ikke nøyaktige mål her, men litt tegning utifra hodet. Sofaen blir da ca MIDT i mellom frontene og bakhøytallerne. Blir det bra?

Bilde:

Alternativet er en løsning hvor bakhøytallerne kommer rett bak hodet, og det er vel aldri gunstig.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Nå er ikke jeg noen ekspert på plassering, men var ikke bakhøyttalerne litt langt bak? Om det er så stor avstand fra bakhøyttalere så hadde jeg iallefall droppet de... Evt. om du har mulighet til å sette opp et par bokhyllehøyttalere på stativ bak sofaen?

Uansett så hadde jeg gått for den største fronten du har råd til av Klipsch og droppet bak...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet lyver litt på lengder. Jeg tipper stua er 4-5m bred. Så avstanden til bakhøytallerne blir da ca 2-2,5m. Det samme gjelder frem til frontene fra sitteposisjonen.

Å sette de på stativ midt i stua blir uaktuelt for "fruen".

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt mer korrekt avstand her vil jeg tro:

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og er det noe som helst trøkk i bassen til rf 62 uten dedikert sub? Film titting folkens, ikke musikk.
    Jeg har RF-62 ii på Yamaha, og jeg kan love deg at det trykker som svarte svingende. Hadde en kompiss på besøk forleden. Spilte en drum 'n' bass sang for han kalt Phase & Noisia - Stagger. Vi smilte bredt begge to. Ingen behov for subwoofer what so ever.

Kjøp Klipsch og spill av Phace & Noisia - Stagger - NSGNL006 - YouTube

Etter det er du frelst!
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DU MÅ høre denne også!

Revolver by Philter on Spotify

Den er rett og slett fantastisk digg på Klipsch!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hørt ett oppsett der bakhøyttalere er såpass langt bak men lyd vil du jo høre uansett, men usikker på hvor godt du vil høre d

du kunne kjøpt noen gode fronter og en sub først og høre hvor fornøyd du blir med disse da. og hvis du vil høre hvordan d blir med bakhøyttalere kan du låne noen av en kompis eller kjøpe noen på elkjøp og levere de tilbake på 30dagern............bare så du får ett inntrykk liksom, og hvis d blir bra med ett anna merke bak så blir d IHVERTFALL bra med klipsch så da er d bare å kjøpe8)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •