Digital lagring/Dac

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digital lagring/Dac

Hei!

Jeg har solgt min Cary spiller med et lite sukk, men håpet er at jeg til slutt skal bli fonøyd over et lettvindt og praktisk anlegg.

Jeg tenker da på en ny DAC som helst er på nivå med Cary 303/300 (40k ny), men litt bekymret for at det blir for dyrt. Noen som har formening om prisforskjeller mellom CD-spillere og Dac i samme lydkvalitet? Vil helst ikke bruke mer enn 10k på Dac og gjerne mindre. Helst brukt om mulig. Har lyst på Bryston, men de er vel dyre. Hegel forsterkere har jeg ikke likt, men har mye mer tiltro til deres spillere/Dac´er. Mener å huske at det ikke er så stor lydmessig forskjeller mellom 10 og 20 hvis man ikke trenger... (?) Alternativer? En dyrere forsterker med DAC er også høyst interessant.

Videre tenker jeg på å bytte ut min rimeligere LG Bluray til f.eks Cambrigde BD 650 og bruke den som drivverk til DAC i tillegg til forhåpentligvis bedre bilde. Men akkurat den modellen har gått ut ser det ut som. Den nye er vel dyr igjen. Noen forslag? Det er viktig at den har praktiske knapper og ikke bruker lang tid på å lese CD-plater.

Har akkurat fått Iphone fra jobben slik at den kan styre arkivet fra trolig en NAS server (det er vel det enkleste og rimeligste nå). Airport Express står for overføring. Noe jeg bør vite her? Så lenge det ikke dreier seg om 24bit så skal vel ikke Airport´en være noen flaskehals. Tips til NAS? Bruker iMac.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tusen takk for alle gode innspill :-| .