Lyd i båt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Lyd i båt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd i båt

Jeg ser etter ny spiller til min motorbåt, og blir ikke så klok på markedet. Det jeg ser etter primært, er en spiller som kan ta i mot de aller fleste nye blåtann enhetene, og bruke disse fullt ut, samt at den skal kunne spille iPod/iPhone osv på den.

Jeg ønsker også en fjernstyring som ikke går på IR men radio link eller blåtann. Spilleren er nede i båten, og man sitter jo ofte ute i cockpit for å nyte sola, og da ønsker jeg en god fjernstyring.

Har sett en stund etter dette, men har kun funnet disse to:

Alpine CDA-118M - Marine CD Receiver - Bilradiospesialisten - Marine CD-radio
    og
    Alpine IDA-X100M - Bilradiospesialisten - Marine Media Receiver

Skulle helst hatt den i "vanlig" størrelse, men klarer begge uansett. Jeg har hørt at disse skal ha mulighet for å legge til en radio fjernstyring med en tilleggs unit.

Er det noen som kan hjelpe meg med råd? Den skal drive 4 "vanlige" høyttalere, og skal jeg ha mer puff, får jeg heller slenge på en forsterker senere.

Det må da være noen av dere der ute som har vært borte i samme problemstilling tidligere? Tenker bare på i bilen hvor man evt har kids i baksetet, da må det da ha vært en produsent som har tenkt på at man kan ha nytte av en fjernstyring som ikke går kun på ir?

Aller helst ville jeg ha en fjernstyring som også hadde fullt display, men det ser nesten umulig ut å finne.

Drømmen hadde selvsagt vært å hatt noe tilsvarende Logitech SqueezeBox, men ser at det kan være vanskelig å få dette til å gå på 12V, og det er jo ikke hensiktsmessig å måtte kjøre aggregat for å spille. 12V <-> 220V konverter er i båten, men vil trekke for mye strøm i det lange løp, og er derfor ikke realistisk foreløpig.

Noen som kan komme med noen gode tips før sommeren er helt over?

Luigi

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noen svar til deg, men du kan prøve å sende disse en mail: (( Bilstereosenteret.no ))
    De har nok litt oversikt over det maritime utvalget.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boss har en spiller som har dette,vi bruker dette i våre båter.
    Sea and Sea og Maritim på slependen har dette inne.
    Det er en hide away unit med blåtann og styre enheten sitter ute i båten uniten ligger inne i båten. Elers har pioneer usb og blåtann på mange av sine spillere.
    Har du spotify på tlf/ Iphone så styrer du jo med den.
    Mvh O

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Boss har en spiller som har dette,vi bruker dette i våre båter.
    Sea and Sea og Maritim på slependen har dette inne.
    Det er en hide away unit med blåtann og styre enheten sitter ute i båten uniten ligger inne i båten. Elers har pioneer usb og blåtann på mange av sine spillere.
    Har du spotify på tlf/ Iphone så styrer du jo med den.
    Mvh O
    Har du noen link eller modell nummer? Finner den ikke noe sted... Hvordan går det med fjernstyringen og kontroll av Spotify?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ringt alle Maritim butikkene, og hovedkontoret, og de finner ikke noe sånt. Hulk.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Luigi
    Nå har jeg ringt alle Maritim butikkene, og hovedkontoret, og de finner ikke noe sånt. Hulk.
    Hehe,jeg skal sjekke når jeg kommer på jobb i morgen.

Mvh Ove

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •