Valg av tv og lydanlegg i primærstue

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av tv og lydanlegg i primærstue

Heisann, i forbindelse med at jeg og min kone pusser opp stue og kjøkken, ønsker vi å oppgradere vår 6 år gamle 32" Sharp LCD til noe litt bedre, både bilde- og lydmessig.
    Jeg har begynt å kikke litt på denne jungelen av produkter, og til mer en leser til mer usikker og forvirret blir man egentlig.
    Vi tenker å handle om et par måneder, når opppussingen er unnagjort.

Har kartlagt følgende rammer.
    - Plasma er uaktuelt, grunnet at vi får temmelig mye lys inn i stuen. Ønsker i utgangspunktet en skjerm på rundt 50".
    - Lydanlegget kan ikke være plasskrevende.

TV:
    Jeg har selv falt for Samsung D7005/8005 etter å ha sett det på utstilling i butikk.
    Utrolig flott bilde, og uansett så mange mil foran det vi har i dag, at detaljer som dere mer innbitte oppdager, kanskje ikke er like påfallende for oss.
    Bakdelen er prisen, men det er vel håp om at de skal falle litt etter hvert.

Lydanlegg:
    Har kikket litt på Canton Movie MX 125 høyttalersettet, og tenker dette må være et mye bedre valg enn Samsung, Philips, etc?
    Utfordringen da blir å finne en matchende forsterker, som samtidig er liten nok til at kona aksepterer den.
    Snublet over dette settet, men fant ikke all verden om forsterkeren.
    Produserer LG ok forsterkere? Har tidligere hatt både Yamaha og Denon, men LG har jo vokst frem veldig senere år.
    Andre anbefalinger? Budsjett er et nøkkelord, og det er jo ikke meningen dette anlegget skal revolusjonere verden,
    men rett og slett gi en bedre opplevelse når vi ser på tv/video (og gjerne lytte litt til musikk).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til fourmet

Cantonpakken spiller meget bra! Når det gjelder for sterker så har Marantz noen fine slim line: Vi er stolte over å ha fått dist

NR1501/1601. Disse er nok bedre på musikk enn nevnte LG forstkerer er jeg rimelig sikker på! En får også mere tilkoblingsmuligheter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NR-1501 ser absolutt interessant ut. Fant den til 2990 på Bassbrothers.no nå.
    Eneste er vel at den ser ut til å begynne å dra på årene, men det er vel også derfor den er såpass rimelig?
    Uansett så ser den ut til å ha alt jeg skulle trenge, og mer til.

Absolutt et valg som er verdt å vurdere. Ser ut til å kunne bli litt mer audiofilt enn jeg først tenkte,
    og det er jo ingen ulempe for en som er glad i lyd (har hatt et større anlegg tidligere, men med barn og kone å ta hensyn til er det ikke like lett...)!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung ue46d7005 er et meget bra LED tv.
    Ville gått for det. Hvis du tenker den størrelsen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen receiver som ser litt interessant ut i den prisklassen er Denon AVR-1612.
    Den er litt høyere igjen, og må eventuelt selges inn med sjefen, men den er også nyere
    (spørs om det da er funksjonalitet som vil savnes i en eldre forsterker vs. en ny).
    Har hatt en Denon AVC-A10SE tidligere (har den enda, men sluttet å virke), så kjenner til merket,
    men Marantz har alltid virket som et attraktivt alternativ.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at Elkjøp har tilbud på lillebroren til Canton settet, Movie 65 CX, sammen med Yamaha RXV-371, til 2995,-
    Jeg tenkter dette må være et utmerket alternativ når vi i utgangspunktet er fornøyd med noe som er "bedre" enn tv lyd.
    Hva tror dere her inne? Godt mulig jeg stikker innom de i morgen og ser om de får inn (mindre butikk i distriktet)...

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz og Denon er samme selskap så mange av modellene er veldig like.
    Bare pass på at forsterkeren du kjøper ikke er eldre en at den har en HDMI utgang.

Ville også sjekket at TV / forsterker støtter ARC. Betyr at HDMI kabelen som går fra forsterker til TV også sender lyd tilbake fra TV. Ser bra ut og du har da kunn to kabler fra TV. En til strøm og en til lyd/bilde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •