Går over til stereo - Cambridge + B&W? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av na_X
    Med Cambridge så ble det litt rotete mellomtone på CM1 når jeg testa de følte jeg, og endte med dotter i ørene. Forøvrig er Dali en bedre kombinasjon med Cambridge. Både Cambridge og B&W har endel varme i lyden, i motsetning til Dali som er nøytral. Varme + varme kan kanskje bli for varmt? Forøvrig så er CM1 en brukbar høytaler, og har en renere lyd enn CM5. Ville heller testa med NAD som enkelte sier her med B&W, noe jeg ikke har testa selv da jeg kjøpte amp før høytalere og tilpassa den veien..
    Ville heller testet NAD på BW. Mange sier diskanten kan bli i det sterkeste laget. Men ikke her. Jeg vil anbefale 685, NAD 165 og NAD 275. Evt en Lyngdorf på BW?

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hmm. Det må bare være deg. Alle som jeg kjenner som har hørt 683. Likte lyden. Jeg har selv hatt disse. Var meget fornøyd. De låt ikke bra på Hifiklubben i Bergen. Men når jeg fikk de hjem, jaggu spilte de mye bedre. Jeg trodde Dali Ikon 6 Mk2 skulle være et bedre valg på mitt rom, siden Dali ikke krever mye plass. Neida, BW var bedre. Og da er 683 er plass monstre.

Jeg tenker på å selge mine Dali og kjøpe CM1 eller 685
    Nåja, bare meg er det ikke, vi var to som var der og som begge to ristet skuffet på hodet, tilogmed selgeren på HFK synes vel kanskje at 683 solgte litt på B&W-navnet...
    Jeg synes de låt papp, rett og slet, høyttalerne var ekstremt tydelige i lydbildet, du hørte at lyden kom fra to bokser, og du hørte akkurat hvor de var...
    Har bare blitt så skuffet en gang før, og det var når jeg hørte på ES-serien til JBL.
    Men jeg ser jo at manges opplevelse av C375bee også er litt motsatt av mine egne, på de høyttalerne jeg har prøvd denne synes jeg det låter skarpt i toppen og at det blir rumlete bass.
    Sånn jeg har opplevd den vil jeg tro den vil gjøre seg best på høyttalere som er ganske anemiske i bunnen da den fort blir grumsete/rumlete på en høyttaler med god bass.
    Det er nå mine opplevelser, men som sagt bør trådstarter høre og gjøre seg opp en mening sjøl

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerne blir ikke bedre enn rommet de står i, mener jeg å huske en sa en gang. Har også hatt noen "negative" opplevelser på HFK på demoer. Husker et oppsett til 75 k +, som spilte elendig i det rommet de sto i, men har hørt samme oppsett i et annet rom, og da låt det himmelsk ! :-D

Enig med deg, "Trådstarter må høre og gjøre seg opp en mening sjøl"

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Høyttalerne blir ikke bedre enn rommet de står i, mener jeg å huske en sa en gang. Har også hatt noen "negative" opplevelser på HFK på demoer. Husker et oppsett til 75 k +, som spilte elendig i det rommet de sto i, men har hørt samme oppsett i et annet rom, og da låt det himmelsk ! :-D

Enig med deg, "Trådstarter må høre og gjøre seg opp en mening sjøl"
    Hva var oppsettet til 75k+ ?

har sett B&W Diamond 805 med en Klassé forsterker.. de kostet vel 80 000 til sammen

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hmm. Det må bare være deg. Alle som jeg kjenner som har hørt 683. Likte lyden. Jeg har selv hatt disse. Var meget fornøyd. De låt ikke bra på Hifiklubben i Bergen. Men når jeg fikk de hjem, jaggu spilte de mye bedre. Jeg trodde Dali Ikon 6 Mk2 skulle være et bedre valg på mitt rom, siden Dali ikke krever mye plass. Neida, BW var bedre. Og da er 683 er plass monstre.

Jeg tenker på å selge mine Dali og kjøpe CM1 eller 685

Kan være noe med lyttelokalet også, har hørt dm 683 på to hifiklubber selv, begge på NAD c375 og en denon forsterker om jeg husker rett. Låt veldig platt og utrolig lite oppløsning, åpnet de seg mer når man fikk de hjem? Jeg tror fortsatt nad har litt av skylden for å gi meg det dårlige bildet av høyttalerne, kan også si jeg hørte et par dali også, og det låt ikke svært mye bedre i mine ører

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Kan være noe med lyttelokalet også, har hørt dm 683 på to hifiklubber selv, begge på NAD c375 og en denon forsterker om jeg husker rett. Låt veldig platt og utrolig lite oppløsning, åpnet de seg mer når man fikk de hjem? Jeg tror fortsatt nad har litt av skylden for å gi meg det dårlige bildet av høyttalerne, kan også si jeg hørte et par dali også, og det låt ikke svært mye bedre i mine ører
    Ja, det kan godt hende. Her i Bergen så er ikke lytte lokalet så veldig bra der. Til og med Dali låter veldig varmt der. Men med en gang jeg fikk B&W hjem. Ble det en annen verden. Og da mener jeg det også. Diskanten syntes jeg var med oppløst enn Dali`ene jeg har i dag. Jeg hørte mye i diskanten til B&W som jeg ikke hører på Dali`ene.

Jeg eide tidligere 683. Og bestemte meg for å selge de, å da kjøpe Ikon 6 Mk2.
    Men det er noe av det dummeste jeg gjorde. Når ser jeg for meg at 685 eller CM1 kommer til å bli kjøpt, så fort disse blir solgt. :-D

Ikke for å være negativ mot Dali. Men jeg likte personlig lyden bedre i BW.

Edit: Bare sier en ting. Det som gjør at B&W 683 høres så varmt ut er jo mellomtonen. Hadde du skrudd av den og kun diskanten på, og hadde gjort det samme med Ikon. Så skal jeg si deg at du hadde hørt forskjell.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Hva var oppsettet til 75k+ ?

har sett B&W Diamond 805 med en Klassé forsterker.. de kostet vel 80 000 til sammen
    Blir litt OT, men det var Mentor 6 koblet på M2 forsterker som spilte sammen med M5.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •