Velodyne CHT-12Q - Innstillinger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Velodyne CHT-12Q - Innstillinger?

Anlegget mitt består av NAD 356BEE, Cambridge DacMagic, B&W CM8 og Velodyne CHT-12Q.

Har nettopp koblet opp min nyinnkjøpte subwoofer (Velodyne CHT-12Q), og lurer litt på diverse innstillinger..
    Plasseringsmessig står subwooferen nå inne i et hjørnet med ca 10cm avstand til bakvegg og 25cm til sidevegg.

Ettersom dette er eneste området å plassere subwooferen i stua, lurer jeg litt på hva slags innstillinger som skal til for å optimalisere subens egenskaper.

Hva burde jeg sette Low Pass Crossover til?

Har også muligheten til å justere Phase 0º, 90º, 180º, 270º.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisan.

Gratulerer med fin sub. Jeg har lillebroren og veldig fornøyd.
    Regner med du skal bruke den i stereo?
    Phase er for å tilbasse subben til fronthøytalerene dine. Hvis de ikke "slår" samtidig vil du få en buldrede, uklar bass så da kan du prøve deg frem med andre phaser. Sett den på 0 først.
    Når jeg hadde stativer hadde jeg subben på 10 hz høyere enn den laveste høytalerene var oppgitt til.
    Volumet har jeg ganske lavt. Se om du ser en som hater Ulf-B her inne. Han har masse erfaring og vettuge tips. Hverfall syns jeg det.

Nå har vel også denne subben en autojustering med mikrofon som følger med. Hvertfall hadde min det. Den har jo også ett par ferdig innstillinger som kan prøves ut.
    Jeg syns sub er vanskelig å integrere men det blir veldig bra når man får det til.

Lykke til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •