Majik 109 + H1SE = ?!?!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Majik 109 + H1SE = ?!?!?

Aften godtfolk..

Lurer "litt" på gjøre det STORE spranget og bytte ut mine Pioneer SF-80 (usikker på navnet ) med eit par Linn Majik 109 Dette er da den billigste stativhøytaleren i linn serien.

Mykje av grunnen til at eg ønsker og bytte ut mine Pioneer høytalere er fordi eg føler at dem mangler den siste biten dvs. dem mangler litt "trøkk" til tider kan dem virke litt tamme og kjedelige.

Er nokon som har erfaring med linn og kan prøve og gi eit "lite" bilde av korleis høgtalerene høyres ut da detta er høytalere eg mest sansynlig ikkje har muligheit til og få høyrt :P

Eventuelt er det nokon som har erfaringer o.l. med linn og hegel? slik det er\virker nå så føler eg at det ikkje er H1SE`N som er problemet for det virker som om den har 0 problem med og kjøre pioneerene den primære lydkilden min er dac kjører i dag HRT music streamer II+.

Har vurdert om den eventuelt kan være den som er roten til problemet men funnet ut at den skal ikkje klare og forvrenge lydbilde så mykje.

Er på jakt etter "rokken" i anlegget det er den delen som mangler nå.

Tips og råd mottas med takk.
    Eventuelt andre høytalere som kan bringe fugden fram.

Kriterier:

prisklasse 10 lapper +\-

Stativ Høytalere

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha, ingen som har erfaring eller kunnskaper med linn? prøver og bumpe litt da det er garantert meir folk her inne nå en kl 3 på natta :P

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

Er litt usikker . Hegel er velid nøytrale i gjengivelsen og gir ikke noe ekstra i midbassen som mange andre forsterkere gjør. Dette kan igjen føre til at det blir litt lite "trøkk" i lyden for noen. Kjenner ikke høytallerene dine, men kanskje ikke Hegel er perfekt om du vil ha mer mellombass og trøkk som du sier.

Kanskje du hadde hatt mulighet til å prøve noe mcintosh eller electrocompaniet? Vil garantert gi mer i mellomtonen, men kanskje på bekostning av noe annet? Ikke like stram bass og kanskje litt mindre fokus i diskanten. Er en smaksak dette her.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Prøv hegelen din på jbl LS stativhøtalerene på en soungarden butikk er mitt tips. De rocker noe vanvittig og er nok en god match.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Prøv hegelen din på jbl LS stativhøtalerene på en soungarden butikk er mitt tips. De rocker noe vanvittig og er nok en god match.
    Kanskje det ja skal se om jeg får karret meg til bergen eller oslo i nærmeste framtid for og få litt ideer kunnskap... ¨

Og som du seier ja, kan godt være det er ein kombinasjon av at hegelen er litt for nøytral og ht er litt for "rolige" om eg skal orlegga det på ein enkel måte :P men det er vell slik denne verdene er prøving og feiling..

Er det nokon som veit kva som er "grei" liste pris på S-F80? disse må da ut for og finansiere nye høytalere :P men kanskje tipset er og prøve ny Elektronikk i stadenfor?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •