bruke dac eller ikke på laptop

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bruke dac eller ikke på laptop

Har en hp laptop jeg bruker til spotify, men lurer litt på hvordan det er med lydinstillingene i windows 7. På det interne lydkortet kan jeg sette instillingene på 24biters 44100 til 192000hz
    Ser at dac´en bare støtter 16 biters 48000 på det høyeste. (trudde abrahamsen a dac støtter 24 bit jeg da )
    Vil jeg få bedre kvalitet med og bare og bruke det interne lydkortet med 3.5mm phonokabel i stedet for og bruke dac´en??

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klipchern
    Har en hp laptop jeg bruker til spotify, men lurer litt på hvordan det er med lydinstillingene i windows 7. På det interne lydkortet kan jeg sette instillingene på 24biters 44100 til 192000hz
    Ser at dac´en bare støtter 16 biters 48000 på det høyeste. (trudde abrahamsen a dac støtter 24 bit jeg da )
    Vil jeg få bedre kvalitet med og bare og bruke det interne lydkortet med 3.5mm phonokabel i stedet for og bruke dac´en??
    Det vil du garantert ikke:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Bare sånn på sidelinjen, har du i det hele tatt noe annet enn 44.1kHz 16bit lydfiler?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem 48 Khz, det er 44.1 Khz som gjelder, de få gangene J River svitsjer over til 48 Khz merker jeg mere grums med en gang, det er som ett slør som legger seg over lydbildet.

Med mindre du har filer som beregnet for 24 bits avspilling så tror jeg du ikke skal tenke mere på dette, 24 bit filer er laget for 24 bits avspilling, det har ingenting for seg å ta vanlig 16 bits musikk å prøve å spille av materialet i 24 bit.

V6 støtter forøvrig ikke 24 bit, og til nå har det ikke vært noe savn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •