Hifi bruktsalg - Med eller uten esker

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hifi bruktsalg - Med eller uten esker

Hvordan innvirker bruktprisen på hifi hvis produktene har originale esker (med original innmat), evt ikke esker for din del?
    Ville du betalt mer for et identisk produkt (riktignok i tilsvarende stand, og alder), hvis det ene produktet hadde eske, noe det andre ikke hadde (uavhengig av fraktbehovet)?

Jeg personlig tar vare på esker, kjekt å ha hvis man flytter, enklere å sende, i tillegg innbiller meg at produktene er enklere å selge.

Flere inputs og meninger :-)

Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så tar jeg alltid var på esker. Dette pga at jeg måtte sende en monitor til reparasjon på 90 tallet. Skjermen ble fikset gratis på garanti, men måtte betale 1000kr for emballasje! Var riktignok en 21" crt, men helsike heller.

For meg er det ikke så nøye om det jeg kjøper har original emballasje. har kjøpt mye uten, men pakket inn i annet. Ønsker ikke å betale mer bare for det noen har valgt og lagre eskene. Øker jo egentlig ikke verdien på produktet, men gjør avsendingen lettere

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for min del kommer det an på varen. hadde det vert en litt billigere vare måtte den sendes med boks, men hadde det vert drømmen (mcintosh!) hadde jeg personlig reist ned for å hente/høre/se varen selv:-D

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gir gjerne 59% mer kviss eskene er inntakt. Om de er fulle av støv gjør ingenting.(127 timer suger balle)

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som tar vare på alt av emballasje er stort sett ganse autistiske i forhold til utstyret sitt (jeg er en av dem) og derfor er det en smule betryggende i forhold til handel. De som river i stykker og kaster emballasjen har ofte en lavere terskel for å behandle utstyret litt "røft" også.

Det er iallefall mitt veldig personlige standpunkt

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fryktelig mange som ikke har peiling på hvordan varer skal pakkes inn for å overleve postens håndtering. Dårlig innpakket hifiutstyr får ofte småskader som følge av støt og klemming. Orginal emballasje løser i stor grad dette problemet.

Hvis jeg skulle kjøpt noe utstyr i klassen kr.10000+, så ville orginal emballasje vært avgjørende for om jeg kjøpte eller ikke.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,225
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med de over. Orginal emballasje er ikke avgjørende for markedsprisen, men det gjenspeiler jo noe om eier av utstyret.
    I tillegg så stiller man sterkere mot posten om en skade skulle oppstå ved frakt.

Jo større og dyrere en komponent er, jo viktigere vil det være.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar vare på emballasjen utelukkende for å lettere få solgt utstyret om jeg har lyst til å bytte det ut. Man mister ganske mange tusen potensielle kunder her til lands om man kun har mulighet å selge til de som har mulighet for å hente selv.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte noen saker i fjor sommer, og selve komponentene var pakket inn i tape, av den typen som ikke går av. I tillegg var det ikke brukt noe særlig dempemateriale rundt, så tingene hadde noen små klemskader her og der. Med orginalemballasje med den tilhørende isoporen så skulle ikke det kunne skjedd.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tar selvfølgelig vare på embalasjen til Hi-Fi komponentene!

Hei

Jeg personlig tar vare på alt av embalasje til Hi-Fi komponentene mine.
    Ved bruktkjøp der sending må til, ville orginal embalasje også vært avgjørende.
    Man må nesten gå ut ifra at hvis komponeneter sendes i orginal embalasje så ligger dem trygt og tåler en "liten trykk" uten å skulle bli skadet.
    Også er det tryggt også ved salg og forsendelse, service osv......

Synes også som andre nevner at det forteller litt om eierne/brukerne hvis dem har tatt vare på embalasjen, da har man i utgangspunktet tenkt litt lengre, enn om man bare river opp embalasjen og kaster den.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv tar jeg alltid vare på embalasjen fordi det gjør en forsendelse mange ganger lettere, men så har ikke jeg noe plassproblem heller. Men jeg kan til en viss grad forstå at ikke alle har plass til alle esker og innmat... Er tross alt litt forskjell på å bo i en enebolig og en 50kvm leilighet.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar vare på emballasje så godt det lar seg gjøre. Har tatt vare på emballasjen til plasman i 5 år nå pga den kansje måtte sendes inn på garanti men nå ble den kastet. Har eskene til høyttalere og forsterkere i tilfelle videresalg( lettvint å sende i orginal esker). Eneste minuset med det er at det tar så inni hel.... mye plass

Men om selger har emballasje eller ikke påvirker ikke avgjørelsen min ved ett bruktkjøp så lenge han kan dokumentere at de blir pakket for litt røff postbehandling. Jeg kjenner uansett mange innen transport bransjen så frakt ordner seg alltid
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lært å ikke kaste emballasjen da det er lettere selge produkter hvis dem i tillegg kan sendes via post/tollpost.
    Emballasjen på det første steroanlegget som jeg hadde kastet jeg, og når jeg skulle selge det igjen var de fleste interisserte langt unna og det tokk lang tid før det ble solgt og noen kom å hentet.

Den dag idag tar jeg vare på det jeg kan selv om noen innabors ikke liker det helt.

Men ett tips er å sprette opp emballasjen og legge dem under eller bak ting.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaster det i container så fort som mulig selger jeg noe får folk komme å hente.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Den dag idag tar jeg vare på det jeg kan selv om noen innabors ikke liker det helt.
    Men ett tips er å sprette opp emballasjen og legge dem under eller bak ting.
    Hei

Helt riktig!, hvis man har dårlig plass er det en god løsning.
    Bare synd man ikke får gjort det med isoporen også.

Newcomer Knag86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var en av de som kastet all emballasje før og gadd rett og slett ikke oppbevare det, men dette har endret seg de siste årene da jeg ser at det er mye bedre når jeg faktisk har flyttet 3 ganger siste 3 årene...
    Kjøpte en centerht i fjor som ikke hadde original eske og den ble skikkelig bulka ved sending... Noe skikkelig drit, så derfor kjøper jeg aldri noe uten originaleske lenger og jeg ville lett ha brukt litt ekstra penger for å kjøpe med originaleske. Enten det eller dra å hente selv (det beste)....

Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper sjelden ting brukt, men om jeg skulle kjøpt brukte hifi produkter ville jeg nok hentet selv, uavhengig om det medfølger eske eller ikke. Synes også det ville vært lettere å gått for produktet om selgeren har tatt vare på embalasjen, særlig om denne er i pen forfatning, det forteller gjerne mye om omtanken produktet antageligvis har fått... (men finnes helt sikkert unntak begge veier)

Selv har jeg bevisst tatt vare på originalesker med alt innhold (isopor, plast etc...) til så og si alt jeg har kjøpt meg, også ting som ikke er hifi. Tar jo litt plass, men plasserer man det på en logisk god måte er det utrolig hvor mye man får plass til
    Dali - Auralex - Van den Hul - Yamaha - Marantz

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaster stort sett alt av embalasje
    Kommer aldri til å selge noe som trengs å sendes uansett
    Det jeg har solgt eller gitt bort har gått til familie

Eneste jeg har er esken til TVn, i tilfelle den trenger service siden den ble kjøpt på nett

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg handler brukt, så kjøper jeg varen kun hvis orginal embalasje, deler, kvitteringer/kjøpsbevis og manualer er med kjøpet. Dette for at garantien på varen skal gjelde under en eventuell forsendelse ved foreksempel salg eller servise/rep.

For handel uten embalasje bør varen være så billig at det går å handle embalasjen for den reduserte prisen.

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kastet emballasjen til alle hifi produkter bortsett fra innerste eskene til høyttalerne og esker til hodetelefoner når jeg fikk meg samboer ifjor for å frigi bodplass.

Produktene jeg kastet emballasjen til er uansett enten kjøpt utenlands eller så gamle at reklamasjonsretten er fraværende.

Skulle jeg solgt et produkt hadde jeg ikke vært villig til å gå ned i pris selv om jeg mangler emballasje, med litt fornuft og litt arbeid er det fullt mulig å få pakket ting forsvarlig.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •