Hifi bruktsalg - Med eller uten esker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg pleier alltid se det ann. Vet jeg det er varer som er bare på "gjennomreise" så er det "VIP-embalasje". De store embalasjene pleier jeg alltid å ta vare på. Små pakker kan man alltid finne ekstra embalasje til, dersom man ikke har det.

Men du kan lett se hvordan eier er og oppfører seg under "kjøp/salg". De som har orginal har som regel tatt godt vare på sine høyttalere.Har hatt to selgere på rad som har prestert å gitt meg samme unnskyldning. Nemlig innbrudd i huset...

Men det forsvarer ikke prisen. Det er det utseende og utstyret som bestemmer.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig er eg ein slik person som tar vare på alt av embalasje men om ikkje selger har original embalasje så er ikkje det det viktigste. men så klar ein ser det ann på varen og selger

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar vare på embalasjen til dyre produkter slik som Vincent cd 6 (15.000kr) og Parasound nc 7100 (30.000kr) men jeg kaster som regel embalasjen på varer som koster 2-3000kr.

Små ting kaster jeg alltid embalasjen på siden man alltid finner ei eske å sende slike ting med litt bobleplast rundt.

Men jeg ville nok faktisk kunne betalt en hundrelapp eller to ekstra for to like produkter der ene har tatt vare på embalasjen og andre ikke. Men syns ikke d er verdt så veldig mye mer nei, men litt kjekt å ha orginal emb, da

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i ryddemodus og emballasjene til diverse komponenter tar utrolig mye plass. Spesielt frontHT-eskene til Pioneer S-3EX tar plass som en liten hybel! Tenker ikke å selge noe av dette i nærmeste fremtid uansett, og garantien er generelt gått ut.

Er det da noen grunn til å spare på dette?

Tenker som så at skal jeg en gang sende utstyr (utenom de største høyttalerne da) så skal jeg alltid få pakket det ordentlig.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan Vis post
    Er i ryddemodus og emballasjene til diverse komponenter tar utrolig mye plass. Spesielt frontHT-eskene til Pioneer S-3EX tar plass som en liten hybel! Tenker ikke å selge noe av dette i nærmeste fremtid uansett, og garantien er generelt gått ut.

Tenker som så at skal jeg en gang sende utstyr (utenom de største høyttalerne da) så skal jeg alltid få pakket det ordentlig.
    Mna, tror du ja. Ikke alltid lett å erstatte en solid eske med støtabsorberende isopor og avstand som kan fange opp spisse kanter fra annet gods. Personlig er jeg meget reservert men å få sendt verdifullt gods uten i original eske..... Fikk tilsendt noen dyre høyttalere fra nord for et par år siden. Karen hadde ikke eskene og brukte nær 1000 kr bare i materialer for å bygge kasser til de....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan Vis post

Du har slått sammen eskene?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Mna, tror du ja. Ikke alltid lett å erstatte en solid eske med støtabsorberende isopor og avstand som kan fange opp spisse kanter fra annet gods. Personlig er jeg meget reservert men å få sendt verdifullt gods uten i original eske..... Fikk tilsendt noen dyre høyttalere fra nord for et par år siden. Karen hadde ikke eskene og brukte nær 1000 kr bare i materialer for å bygge kasser til de....
    Ja, jeg er jo enig i det. Hadde også vært skeptisk til å få spesielt fronthøyttalerne i uoriginale esker. Kjøpte dem brukt fra Bergen, karen brukte nesten en hel dag bare på å pakke dem inn, visstnok. Og det var original emballasje.. De mindre komponentene skal jeg alltids få pakket forsvarlig via lageret på jobben, tenker jeg.

Takk for svar!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen Vis post
    Du har slått sammen eskene?
    Nei, har ikke det pga all isoporen som er inni. Men skal se med nye øyne på det, takk for tips. Om ikke annet kan selve pappen ligge flatpakket et sted. Det hjelper jo.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg pleier å ta vare på eskene til eletronikk da jeg vet at før eller senere vil jeg komme til å selge/oppgradere. Solgte faktisk nylig min 6 år gamle PS3 komplett med eske, korrekt emballasje inni, bruksanvisninger, ledninger etc. Og det til en pris som bare var 200kr unna det en helt ny PS3 koster (med 200+GB mer lagringsplass). Fikk solgt den til en som absolutt ville ha et strøkent eksemplar av det originale utseendet.

Eneste jeg tidlig kastet esken til var min forrige TV som var 63". Beholdt den en måned i tilfelle det var snakk om å returnere den, men den var jo 170x40x120cm stor. Paradoksalt nok var det akkurat den jeg burde ha spart på, da tv'en måtte 4 ganger inn på reparasjon...

Noen produkter vil jeg absolutt tro at om de ikke nødvendigvis er verdt så mye mer i kroner og øre, vil være mer lettsolgte om de er komplette slik de kom fra fabrikk. Og så gjør det saken så veldig mye lettere om det skal sendes avgårde.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt perfeksjonist å tar vare på all embalasje. En kompis pleier å spøke med at varene er i bedre stand etter et halvt år hoss meg en fra butikken

Jeg bytter såpass ofte komponenter at brukte komponenter uten embalasje kjøper jeg ikke.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar også alltid vare på emballasjen til høyttalere og elektronikk. Det er veldig greit med tanke på flytting, oppussing, og ikke minst hvis man skal selge den eller at utstyret (mot formodning) må inn på reparasjon.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar av og til vare på noe, mindre emballasje i tilfelle retur, men aldri noe annet. Jeg er ikke villig til å avse plassen det tar, rett og slett. Selger jeg en vare, så sender jeg heller ikke. Enten hentes den hos meg, ellers leverer jeg den personlig.

13. Takk Dan takket for denne posten
    Liker Dan har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansy Vis post
    Hvordan innvirker bruktprisen på hifi hvis produktene har originale esker (med original innmat), evt ikke esker for din del?
    Ville du betalt mer for et identisk produkt (riktignok i tilsvarende stand, og alder), hvis det ene produktet hadde eske, noe det andre ikke hadde (uavhengig av fraktbehovet)?

Jeg personlig tar vare på esker, kjekt å ha hvis man flytter, enklere å sende, i tillegg innbiller meg at produktene er enklere å selge.

Flere inputs og meninger :-)
    Hei!

Hvis det skal sendes foretrekker jeg i den orginale embalasjen, men hvis jeg henter selv er det forsåvidt greit uten, men hvis selger har tatt vare på/har de orginale eskene viser det at vedkommende er nøye med å ta vare på sine ting...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •