lydkvaliltet klipsch rf-83+parasound a21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lydkvaliltet klipsch rf-83+parasound a21

Som lydkilde bruker jeg en hp laptop via en abramamsen a dac, via en eldre yamaha rxv595 og så til sluttrin en parasound a21. Høytallerene som er koblet til er et par klipsch rf83! bruker 2.5mm2 biltema ht kabel, biltema signal kabel mellom reciver og effekt og a dac´en. Ville jeg her fått visse forbedringer i lydkvalitet ved høyt volum vis jeg byttet ut alle kablene til noe mere kvalitet.

Når jeg spiller musikk via en billig dvd spiller med optisk kabel føler jeg lyden blir renere, spesielt på høyere volum. kunne tenkt med samme lydkvaliteten via laptoppen, noen forslag. bruker mp3 og spotify, vet det ikke er optimalt, men alikevell!

Syntes forøverig detta anlegget trøkker noe sinnsykt, ble anbefalt rf 63 men glad det ble 83:-D
    hadde di tilkobla en rotel 1075 før. etter en kveld med hælv...es spilling så så jeg dagen derpå att 2 av elementene hadde blitt noe deformert, akkurat som di var trykket inn med fingrene. forhørte meg noe rundt og fikk noen forskjellige begrunnelser på hvorfor detta hadde skjedd, en av begrunnelsene var for liten effekt. likte i grunn den. så jeg kjøpte en parasound a21 i stedet. har hatt mange fester siden den gang og spilt minst like høyt over minst like lang tid. ikke blitt noe værre! stemmer det da att rotellen rett og slett peeka og at det var dens feil? Syntes det er litt merkelig parasounden er jo ikke så mye kraftigere

Ble litt rart detta inlegget her, skulle vært i seng i stedet

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klipchern
    Som lydkilde bruker jeg en hp laptop via en abramamsen a dac, via en eldre yamaha rxv595 og så til sluttrin en parasound a21. Høytallerene som er koblet til er et par klipsch rf83! bruker 2.5mm2 biltema ht kabel, biltema signal kabel mellom reciver og effekt og a dac´en. Ville jeg her fått visse forbedringer i lydkvalitet ved høyt volum vis jeg byttet ut alle kablene til noe mere kvalitet.

Når jeg spiller musikk via en billig dvd spiller med optisk kabel føler jeg lyden blir renere, spesielt på høyere volum. kunne tenkt med samme lydkvaliteten via laptoppen, noen forslag. bruker mp3 og spotify, vet det ikke er optimalt, men alikevell!

Syntes forøverig detta anlegget trøkker noe sinnsykt, ble anbefalt rf 63 men glad det ble 83:-D
    hadde di tilkobla en rotel 1075 før. etter en kveld med hælv...es spilling så så jeg dagen derpå att 2 av elementene hadde blitt noe deformert, akkurat som di var trykket inn med fingrene. forhørte meg noe rundt og fikk noen forskjellige begrunnelser på hvorfor detta hadde skjedd, en av begrunnelsene var for liten effekt. likte i grunn den. så jeg kjøpte en parasound a21 i stedet. har hatt mange fester siden den gang og spilt minst like høyt over minst like lang tid. ikke blitt noe værre! stemmer det da att rotellen rett og slett peeka og at det var dens feil? Syntes det er litt merkelig parasounden er jo ikke så mye kraftigere

Hei. Kanskje ett dumt spørsmål men har du spotify premium og high quality streaming på i settings? Dette er det stor forskjell på i spotify.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

det har jeg ikke nei! trudde det bare var oppskrytt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Er fornøyd med mitt par også

Selv bruker jeg selvbygget pc, og bruker skjermkortet som lyd. Altså via Hdmi Funker fint

Spotify premium er bra

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det har jeg ikke nei! trudde det bare var oppskrytt
    Det er en del forskjell på det. Kan være det er dette som er problemet, prøv en måned med god kvalitet da vell . Eller bare last ned noe FLAC som du har cd av og sammenlign.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For lite effekt er tvilsomt. Dette er visstnok noe som kan skje med et visst andel av disse cerametallic bassene, spesielt når
    Det spilles veldig høyt over tid! Det jeg synes virker å være gjengangere (oftere) er ved bruk av klasse d forsterkere med veldig høy dempefaktor og høyt volum. Sjeldent jeg har sett/hørt slik ved bruk av klasse A, og heller ikke ofte med klasse ab.

Hvis de er deformert anbefaler jeg å bytte de, Evt om de ikke er gamle; sjekk om du får nye på garanti!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Sitat Opprinnelig postet av c-v
    For lite effekt er tvilsomt. Dette er visstnok noe som kan skje med et visst andel av disse cerametallic bassene, spesielt når
    Det spilles veldig høyt over tid! Det jeg synes virker å være gjengangere (oftere) er ved bruk av klasse d forsterkere med veldig høy dempefaktor og høyt volum. Sjeldent jeg har sett/hørt slik ved bruk av klasse A, og heller ikke ofte med klasse ab.

Hvis de er deformert anbefaler jeg å bytte de, Evt om de ikke er gamle; sjekk om du får nye på garanti!
    Snakket med audicompaniet. han jeg snakket med ville jeg skulle sende inn de defekte elementene for sjekk. Men han mente jeg 99% ikke ville få dette igjen på garanti! så da så jeg ikke noe poeng i og sende di inn.

Så du mener det kan være ett vist parti med dårlige elementer til rf serien?

For syntes det er litt rart att di andre 4 klarer seg helt fint, spiller som F ganske så ofte, og di defekte elementene blir til og med ikke værre etter forsterker bytte

Er foresten både parasound a21 + rotel 1075 klasse ab??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •