DAC til meg. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36

Tråd: DAC til meg.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Og konklusjonen var: Dette er en av de beste DAC-ene vi hittil har testet, uansett pris.
    Nais!
    Tror jeg må flytte HD10 ut på kjøkkenet snart altså....
    Kan jo sette den i garasjen for min del.

Syns den var litt oppskrytt..sånn er det.. sa ikke at den ikke var grei.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nylig en Stello da220mk2 til rundt 6000,- brukt. Denne er bedre en de fleste nevnte her og bør gå godt ilag med Burmester sin dype/organiske tone. Denne har jeg hatt for et par år siden sammen med Adyton høyttalere og Krell forsterkeri. Hifisamfunnet i Norge er dessverre opphengt i uttalelser gjort begrunnet ut av tester. Gjerne lyttet til men svært sjelden i sammenheng med andre produkter virker det som. Virker som enkelte produkter er fasit og går igjen og igjen uansett hvilken preferanser man setter. Dette er resultat av et snevert hifimijø der "opphausing" er et begrep som får ben å gå på...
    Har forøvrig pdd 2 stk Abrahamsen v6.0 dacer (en i stueanlegget og en i kinoen) noe som passer oppsettet mitt utmerket (Klipsch Heritage) i forhold til mange andre som er mer kliniske i lydsignaturen.Var så fornøyd med den første at jeg likegreit kjøpte en til... Men som sagt kommer ann på utstyret ellers. Prismessig er disse dacene desidert det svakeste punktet i mine lydoppset, men lyden og matchingen forsvarer hver trille som kommer ut...

Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ste-Reo.
    Hifisamfunnet i Norge er dessverre opphengt i uttalelser gjort begrunnet ut av tester. Gjerne lyttet til men svært sjelden i sammenheng med andre produkter virker det som. Virker som enkelte produkter er fasit og går igjen og igjen uansett hvilken preferanser man setter. Dette er resultat av et snevert hifimijø der "opphausing" er et begrep som får ben å gå på...
    Eller så har ikke alle råd til og bytte komponenter slik at man kan teste alt mulig og støtter seg da heller på andres erfaringer.
    Hvis meste parten av HiFi folket kunne teste alt mulig, så ville det i grunn ikke være noe behov for HiFi blader. Nesten alt som er trykket i dem omhandler hvordan journalist opplever et produkt(er), en messe eller gud vet hva.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Hifisamfunnet i Norge er dessverre opphengt i uttalelser gjort begrunnet ut av tester. Gjerne lyttet til men svært sjelden i sammenheng med andre produkter virker det som. Virker som enkelte produkter er fasit og går igjen og igjen uansett hvilken preferanser man setter. Dette er resultat av et snevert hifimijø der "opphausing" er et begrep som får ben å gå på...
    Jepp, og grunnen til at Hegel har fått glimrende kritikker også i bla. amerikansk hifi-presse er den norske hifi-pressens enorme påvirkningskraft...
    Ganske sikker på at f.eks stereophile sjekker ut hva Lyd og bilde har skrevet om noe før de tør å gjøre seg opp en mening...

Lovemusic: Hvis Burmester er kjent for å ha en varm lydsignatur (jeg har ikke peil) og det er det du liker sier det seg selv at du ikke synes Hegel (som er kjent for å være nøytral) er knall....
    Da er det vel mer naturlig å prøve Abrahamsen eller EC f.eks.
    Eller bare fortsette å spare til Burmester, siden det virker som om du har bestemt deg for at alt annet er søppel uansett...

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nylig en Stello da220mk2 til rundt 6000,- brukt. Denne er bedre en de fleste nevnte her og bør gå godt ilag med Burmester sin dype/organiske tone. Denne har jeg hatt for et par år siden sammen med Adyton høyttalere og Krell forsterkeri. Hifisamfunnet i Norge er dessverre opphengt i uttalelser gjort begrunnet ut av tester. Gjerne lyttet til men svært sjelden i sammenheng med andre produkter virker det som. Virker som enkelte produkter er fasit og går igjen og igjen uansett hvilken preferanser man setter. Dette er resultat av et snevert hifimijø der "opphausing" er et begrep som får ben å gå på...
    Har forøvrig pdd 2 stk Abrahamsen v6.0 dacer (en i stueanlegget og en i kinoen) noe som passer oppsettet mitt utmerket (Klipsch Heritage) i forhold til mange andre som er mer kliniske i lydsignaturen.Var så fornøyd med den første at jeg likegreit kjøpte en til... Men som sagt kommer ann på utstyret ellers. Prismessig er disse dacene desidert det svakeste punktet i mine lydoppset, men lyden og matchingen forsvarer hver trille som kommer ut...
    Er nok enig med deg der angående hifi tester i blader blir fasiten. Mens det kanskje finnes flere som og kan vere bedre.
    Prismessig betyr det ikke noe om Abrahamsen koster 1 kr, vis den spiller bra. Syns det er flott at den er etter forholdene rimelig, så flere kan ta del i godlyden.
    Så da har vi den + Stello. Flott og takk for tips. :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, og grunnen til at Hegel har fått glimrende kritikker også i bla. amerikansk hifi-presse er den norske hifi-pressens enorme påvirkningskraft...
    Ganske sikker på at f.eks stereophile sjekker ut hva Lyd og bilde har skrevet om noe før de tør å gjøre seg opp en mening...

Lovemusic: Hvis Burmester er kjent for å ha en varm lydsignatur (jeg har ikke peil) og det er det du liker sier det seg selv at du ikke synes Hegel (som er kjent for å være nøytral) er knall....
    Da er det vel mer naturlig å prøve Abrahamsen eller EC f.eks.
    Eller bare fortsette å spare til Burmester, siden det virker som om du har bestemt deg for at alt annet er søppel uansett...
    Varm? Vet ikke helt, mer naturlig klang.
    Alså jeg syns ikke Hegel er dårlig, langt i fra, Hegel er knall det, men da jeg prøvde den sist var det på rca kabler og da gav den ikke meg så mye.
    så lurer på om den kanskje vil gje meg mer nå når eg har en annen og noe bedre forsterker + andre høyttalere?
    Har en liten magefølelse for at den kanskje vil det, men er litt usikker på hva den evnt vil gjøre med lyden fra cd spilleren. Alså er den så god og nøytral at lyden ikke vil bli dårligere?

Tenker xlr kabling fra cd /DAC/forsterker.

Muligens umulige spørsmål å svare på, men har noen erfaring, så vil jeg gjerne høre.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart at en Hegel-dac vil gjøre noe med lyden, en del av lydsignaturen til cd-spilleren din er jo nettop den innebygde DACen i den, å bytte ut den med en DAC med annen lydsignatur vil påvirke lyden, sier seg selv...
    Det er forresten ikke XLR inn hverken på HD10 eller HD20, men XLR ut til forsterker.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart at en Hegel-dac vil gjøre noe med lyden, en del av lydsignaturen til cd-spilleren din er jo nettop den innebygde DACen i den, å bytte ut den med en DAC med annen lydsignatur vil påvirke lyden, sier seg selv...
    Det er forresten ikke XLR inn hverken på HD10 eller HD20, men XLR ut til forsterker.
    Oki.. er rca utgangen på den bra da? En får jo inntrykk av at det er xlr som er noe.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, tror vi snakker litt rundt hverandre nå, det er XLR ut, altså mellom DAC og forsterker bruker du XLR, jeg bare oppfattet det som om du hadde tenkt å kjøre XLR digitalkabel mellom cd-spiller og DAC...
    Nå er jo jeg veldig glad i Hegel, men om det vil bli en forbedring over den innebygde DACen i en så dyr cd-spiller er jeg ikke sikker på, jeg kjenner ikke Burmester, så det er ikke en påstand, men HD10 ligger jo i et litt annet prissjikt enn Burmester cd-spillere..
    HD10 gir en forbedring på CDP4A MKII i følge Soundgarden, men som sagt kjenner jeg ikke til Burmester, hverken som drivverk eller den innebygde DACen...

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, tror vi snakker litt rundt hverandre nå, det er XLR ut, altså mellom DAC og forsterker bruker du XLR, jeg bare oppfattet det som om du hadde tenkt å kjøre XLR digitalkabel mellom cd-spiller og DAC...
    Nå er jo jeg veldig glad i Hegel, men om det vil bli en forbedring over den innebygde DACen i en så dyr cd-spiller er jeg ikke sikker på, jeg kjenner ikke Burmester, så det er ikke en påstand, men HD10 ligger jo i et litt annet prissjikt enn Burmester cd-spillere..
    HD10 gir en forbedring på CDP4A MKII i følge Soundgarden, men som sagt kjenner jeg ikke til Burmester, hverken som drivverk eller den innebygde DACen...

Eg var litt vinglete.. Eg skjønner jeg bør da kjøre den ved å benytte RCA ut og til forsterker.
    Da gjør eg ingen ting med Burmester lyden på cd spilleren,siden jeg benytter xlr der.

Ja er klar over det blir en annen prisklasse, men pga økonomi, så må jeg evnt kjøpe en slik Burmester dac/cd spiller med digitalinngang, eller vere uten dac i en lengre periode, men det vil jeg ikke.
    Da vil jeg heller kjøre rca fra DAC og få litt bedre lyd fra tv,bluray og data.
    Og så benytte den rca jeg allerede har, en Chord kabel.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel bare å prøve, ikke vanskelig å skifte kabel tilbake vel
    Som sagt er HD10 en forbedring over DACen i CDP4A MKII og det er jo ikke akkurat en billig cd-spiller det heller, så det er jo verdt et forsøk, går du for HD20 burde det ihvertfall være verdt et forsøk....
    Men, om du liker lydsignaturen, og hvor forskjellig den er, veit jeg som sagt ikke noe om...

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel bare å prøve, ikke vanskelig å skifte kabel tilbake vel
    Som sagt er HD10 en forbedring over DACen i CDP4A MKII og det er jo ikke akkurat en billig cd-spiller det heller, så det er jo verdt et forsøk, går du for HD20 burde det ihvertfall være verdt et forsøk....
    Men, om du liker lydsignaturen, og hvor forskjellig den er, veit jeg som sagt ikke noe om...
    Tror ikke signaturen er så forskjellig egentlig, basert på eget Hegel utstyr jeg hadde, forskjellen ligger vel mer i kvaliteten på lyden enn signaturen vis du skjønner meg.

CDP2A jeg hadde før. Så joda en kan alltids prøve, er ikke noe gale med det. :-D
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lurest å kjøpe en ny av disse eller bør jeg heller kjøpe en dyrere som evnt vil komme på brukten?

Har selv sett litt på Moon Moon 100D

kan det vere bedre?
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Er det lurest å kjøpe en ny av disse eller bør jeg heller kjøpe en dyrere som evnt vil komme på brukten?

Har selv sett litt på Moon Moon 100D

kan det vere bedre?
    Denne så interessant ut..
    Men et godt råd er; for all del ikke rør lydsignaturen til Burmester spilleren din. Den er særegen og hvis du kobler en dac til den vil du miste hele lydsignaturen som burmester er kjent for. -Med mindre det er en fra burmester selv men da snakker vi pris. Cd spilleren din er et highend produkt. Kjøp en billiger dac som nevnt til andre formål og ta omveien i forsterkeren når du skal høre på cd... Det å sammenligne Hegel og Burmester blir litt det samme som å sammenligne Audi og Bugatti...

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne så interessant ut..
    Men et godt råd er; for all del ikke rør lydsignaturen til Burmester spilleren din. Den er særegen og hvis du kobler en dac til den vil du miste hele lydsignaturen som burmester er kjent for. -Med mindre det er en fra burmester selv men da snakker vi pris. Cd spilleren din er et highend produkt. Kjøp en billiger dac som nevnt til andre formål og ta omveien i forsterkeren når du skal høre på cd... Det å sammenligne Hegel og Burmester blir litt det samme som å sammenligne Audi og Bugatti...
    Ja, det tror jeg på.
    Forskjellene mot f.eks Hegel va enorm. Du kan si at burmester, bare viste fing til Hegel.
    Så skal bare bruke en evnt dac til tv,bluray og data - rett til forsterker.
    Mer tro på evnr moon i såfall, så får vi heller se på sikt om jeg får meg en annen cd spiller fra Burmester med digitalinnganger.
    8)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    magefølelsen er mer mot denne, vis det ikke finnes andre..

Moon 100D

eller mye dyrere:

Moon 300D

Bel Canto, frister også.
    Høyttalere:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •