Lyd i stue, bad og kjøkken

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Lyd i stue, bad og kjøkken

Hei hei folkens

Skal bygge hus og tekte å ha høytalere i taket på badet og kjøkkenet og høytalere i veggen rundt tven og evt bak sofaen ?

Det jeg lurer på er den beste og billigste måten å styre dette på.

Driver å ser litt på Sonos' system og ha en forsterker til hver "sone" og styre via dette men tekte å trekke alt av lydkabler til et "stereo-skap" i det tekniske rom. Er sonos den beste løsningen for meg ?

Tenker slik:

1x Sonos 2x55Wat til høytalere i tak bad ( Radio og spotify )
    1x Sonos 2x55Wat til høytalere i tak kjøkken ( Radio og spotify )
    Hvordan gjør jeg det da i stua evt ? HVor jeg vil ha surround med tiden ?

Ser sweetdeal har tilbud på gavekort hifiklubben drammen så lurer på dette ser dere :P

Takker for alle svar

EDiT: Har mediaserver med endel musikk som jeg har tenkt å spille ifra

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den klare fordelen med sonos er at du slipper nødvendigvis å trekke kabler til en bestemt sentral. Alt går på nettverk og du kan ha sonespillerne på plass i hver sone. Utvidelsespotensialet er også enormt.

Eneste som trekker ned på sonos for min del, og faktisk en dealbreaker er en propartiær styringsprotoll.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter siste taler, selv de mest ihuga kabelfornektere må vel være enige i at det er visse begrensninger på hvor lange kabler man kan ha før det påvirker lyden i negativ retning....
    Selv har jeg løst problemet med flere squeezebox receivere og en fjernkontroll, de spiller fra samme kilde over trådløst nett og det fungerer helt utmerket....
    Bakdelen er selvfølgelig mere utstyr der du skal spille, sånn sett er vel Sonos mer praktisk...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Eneste som trekker ned på sonos for min del, og faktisk en dealbreaker er en propartiær styringsprotoll.
    Hva mener d ?

Hvordan får man til en slik anlegg med Squeez ? går det i det hele tatt og styre forskjellig soner ?

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fjernkontroll, flere squeezebox....
    Samme fjernkontroll styrer flere bokser, fjernkontrollen går over trådløst, musikken hentes trådløst fra en squeezebox-server, så jeg kan sitte hvor som helst i huset og styre musikken hvor som helst ellers....
    Hvilke andre fordeler Sonos måtte ha har jeg ikke oversikt over, jeg bare skisserer hvordan jeg har løst musikk i flere rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel kanskje mye billigere og det funker bra ? Spotify og/eller wimp funker via det å eller ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killerbill
    Hva mener d ?

Hvordan får man til en slik anlegg med Squeez ? går det i det hele tatt og styre forskjellig soner ?
    Det vil si at jeg ikke kan styre den med en avansert fj.kontroll/styringsystem av mitt valg, men må velge det sonos har bestemt...

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killerbill
    Det er vel kanskje mye billigere og det funker bra ? Spotify og/eller wimp funker via det å eller ?
    Det fungerer helt utmerket, kjøp en Squeezebox duo og en ekstra receiver til hvert rom du skal ha musikk i, ekstra bokser koster 900,-
    Har ikke prøvd spotify, men ifølge hva jeg har lest på nettet skal det funke greit, hvor praktisk det er med spotify på fjernkontrollen til Squeezebox veit da pokker...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Det fungerer helt utmerket, kjøp en Squeezebox duo og en ekstra receiver til hvert rom du skal ha musikk i, ekstra bokser koster 900,-
    Har ikke prøvd spotify, men ifølge hva jeg har lest på nettet skal det funke greit, hvor praktisk det er med spotify på fjernkontrollen til Squeezebox veit da pokker...
    Til squeezeboxer det absolutt genialt med iphone som fjernkontroll. Har soner i stua, soverommet, "kontoret", terrassen og i dusjen, og kan styre dei heilt uavhegig av kverandre, eller ha deler av dei eller alle under ett.
    Funker veldig bra med spotify òg.
    Store fordelen med sonos er vell at den ikkje er avhengig av wlan, men lager eit eget nettverk. Eller har eg missforstått? Så skal det vell vær litt bedre lyd i sonos, men eg er ivertfall storfornøyd med squeezebox.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •