CV CLS-12 og Nad C272 noe mer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CV CLS-12 og Nad C272 noe mer?

Hei

Sikkert postet denne feil, så er vell bare å flytte. Kjøpte for litt siden cls-12 og en nad c272 effektforsterker, men tror jeg trenger en forforsterker eller noe som kan behandle lyden litt. Tror den er litt for fersk slik den er nå. Kuuker noe jævli med equilizer på pc'en for å få bra lyd. JEg har nå en rød hvit aux kael fra pc til effektfrsterken.

Så hvilken dings/forsterker anbefaller dere til oppsettet mitt? -Lydkilden er ipod og pc med itunes spotify osv. Hadde vært greit med en med fjernkontroll og ikke så veldig dyr.

- Adrian

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du savner i lyden? Er det bass? eller noe annet? Hvordan er plasseringen i rommet?

Og er det internt lydkort i pcen? har du prøvd med dac?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg formulerte meg litt dårlig. Når jeg kobler Ipod til anlegget blir lyden tynn, dårlig og veldig lav kontra en pc. Dette kan ikke skje, trenger å få samme lyden med ipod som med pc. Vil også ha muligheten til å stille bass, treble osv på anlegget utenom pcen.

Hva slags forforsterker løser dette problemet?

- Setter stor pris på svar.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adrian90
    Tror jeg formulerte meg litt dårlig. Når jeg kobler Ipod til anlegget blir lyden tynn, dårlig og veldig lav kontra en pc. Dette kan ikke skje, trenger å få samme lyden med ipod som med pc. Vil også ha muligheten til å stille bass, treble osv på anlegget utenom pcen.

Hva slags forforsterker løser dette problemet?

- Setter stor pris på svar.

disse mp3 filene. Er de lastet ned med god kvalitet, eller er det varierende? eller har du rippete cder? Bruker du jack/aux fra ipod? eller bruker du dock? Jeg har denon sin dock, og det er bedre enn bare å bruke jack. Men det blir aldri det samme på pc og på Ipod. 8) Dersom du syntes hele lydbildet er flatt. Så skyldes det at mp3 formatet ikke er lossless, og so regel er veldig komprimert kontra Cd. Dacen som sitter i en pc er bedre enn ipoden sin.

Når du sier at lyden blir lavere, så har det med kilden å gjøre. kobler du til noe annet. dvd spiller feks. Så vil den ha et annet volum enn det pcen og ipoden. Dette må du bare justere på Pc/ipod og volumet på forsterkeren.

Du har EQ foran på Nad forsterkeren. Dersom du har mulighet så ville jeg deponert på en dac. Da vil du få mye likere lyd på pc og ipod.

Forsterker og høyttalere kan du beholde.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •