Fader eller lignende på Denon 2805?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Concker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Fader eller lignende på Denon 2805?

Heisann.

Har nettopp fått skaffet meg et brukt surround anlegg.
    Er Dali 6006 Front høyttalere, samt dali center og 2 bak høyttalere

Som blir drevet an en Denon 2805 forsterker.

Har fått det til og låte ganske bra nå, problemet er at egentlig skal det vel være med en mikrofon på dette anlegget som gjør at det skal justere ting selv, denne fikk ikke jeg med, Men kanskje det går og bruke noe annet? som et headsett microfon eller blir dette feil kanskje?

Anyways, Greia er at jeg har massevis av bass og effekter, men når spiller av film som er dolby digital surround så går stemmene til folk bare i center høyttaleren, og alt det andre liksom overdøver det litt for mye, skulle likt og fått mer volume på centeren slik at kan få høre selve dialogene i en film etc bedre, men finner ikke noen instilling for typ fader eller lignende?

Noen som har tips til hvordan jeg skal sette opp dette tilnærmet 100% uten og ha den mikrofonen som følger med?

Er forresten helt ny på surround så har ikke helt oversikten hva alle begrepene er.. enda

Samt virker som det står jeg har front, center, side og bak, men jeg har jo egentlig ikke side høyttalere, går det ann og skru av dette? Til nå har filmene bare støttet 5 høytalere i surround så har ikke vært noe problem men nyere filmer har vel støtte for 7 og kanskje 9 så da kan det jo hende blir litt feil?

Takker for all hjelp

-Daniel

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, Har klart og fått boosta center volumet med 2db.
    Ble MYE bedre :grin:

Men om jeg skrur av Surround L / R høyttalerne, får jeg ikke hatt bak høyttalerne, blir vel feil om kobler bak høyttalerne til surround høyttaler inngangen ? Vertfall slik jeg ser det på tegningene i manualen da "Surround høyttalerne" er typ mitt på veggen på siden og ikke bak.

Skulle helst hatt brukt den orginale miccen til og fått calibrert alt 100%, men etter mine ører og bedømme så er det såppas bra nå at jeg ikke har veldig lyst til og punge ut med 700kr for en ny, Heller se om kanskje noen har som vil låne bort ?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en radioshack? Da kan du ta målingene selv, og justere det slik det er best.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hva med en radioshack? Da kan du ta målingene selv, og justere det slik det er best.
    Og på et språk som en som har 0 peiling kan forstå ?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Concker
    Og på et språk som en som har 0 peiling kan forstå ?
    Desibelmåler Du har noe som heter test tone. da kan du spille av dette, så justerer du nivået i hver enkelt høyttaler etter referansevolum. feks. 85db ved -20 på reciveren.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Desibelmåler Du har noe som heter test tone. da kan du spille av dette, så justerer du nivået i hver enkelt høyttaler etter referansevolum. feks. 85db ved -20 på reciveren.
    Vel, jeg har valgt og gå etter eget øre da rommet er såpass lite (4x4 meter) og har nå litt gehør etter og ha spilt gitar i typ 10 år så tror det holder jeg
    Er nok mer viktig med delay tid etc på større rom.

Eneste som jeg ikke helt vet om er riktig er at den tar med 2 side sourround høyttalere som jeg da ikke har. skrur jeg dem av får jeg ikke hatt på bakhøyttalerne, men er vel bare og spille av i 5.1 DD, virker da som får lyden riktig med det

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •