Brente CD'er på testrunde!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink Brente CD'er på testrunde!

Har hatt følgende geniale idé:
    Brenne ut låter fra ulike sjangere jeg hører mye på for så å teste diverse oppsett i ulike butikker som selger stereo. 1 CD må jo være bedre enn 6-7 stk...
    Eller?

Forringer brente cd'er lyder mye slik at man får et helt feil inntrykk?
    Er det noen brenne-CD'er som i så tilfelle ikke vrenger lydbilde?
    Er det greit å ta med seg en mp3-spiller i butikken, eller er det like ille?

Noen som har peiling på dette her?
    Kommer jeg inn i en butikk med en halv CD samling så vil jeg føle meg litt dum tror jeg

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brightside
    Har hatt følgende geniale idé:
    Brenne ut låter fra ulike sjangere jeg hører mye på for så å teste diverse oppsett i ulike butikker som selger stereo. 1 CD må jo være bedre enn 6-7 stk...
    Eller?

Forringer brente cd'er lyder mye slik at man får et helt feil inntrykk?
    Er det noen brenne-CD'er som i så tilfelle ikke vrenger lydbilde?
    Er det greit å ta med seg en mp3-spiller i butikken, eller er det like ille?

Noen som har peiling på dette her?
    Kommer jeg inn i en butikk med en halv CD samling så vil jeg føle meg litt dum tror jeg
    edit:

Dum må du ikkje føle deg :P for du er garantert ikkje den siste og heller ikkje den første som kommer med mange cder, det i seg sjølv kan jo virke "positivt" for da viser du at du er inntressert i og kjøpe og ikkje bare "kikke" :P

Det som ivertfall har "litt" og sei er kvalitetet på sangene du brenner, før var det også slik at hastigheiten du brente cdene i hadde invirkning på kvaliteten på musikken (usikker om det gjelder enda.)

Personlig meiner eg at mp3 spillere fungere "ok" som kilde men det kommer jo veldig ann på kva slags mp3 spiller du bruker den du kjøper på europris til 299 har ikkje så bra innmat som om du kjøper ein litt dyrer ein fra t.d. Cowon eller Sony

Det siste er mitt synspunkt kan være nokon andre har andre synspunkter på akkuratt det men personlig klarer ikkje eg og høyre forskjell på brente og mp3 spillere (klart du vill høyre forskjell på ein "ok" brent plata mot ei original plate (ivertfall etter mitt synspunkt :P )

Men har du rett kvalitet på sangene\ein good mp3 spiller så er det ikkje noko problem og bruke det istaden for ein bunke med cder

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!
    Helt sikkert noen som er uenige ja. Stort sett like mange meninger som folk her inne. Hehe. Men må jo høre. Har sikkert en Ipod eller noe jeg kan låne. Min creative mp3-spiller synger på siste verset.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brightside
    Takk for svar!
    Helt sikkert noen som er uenige ja. Stort sett like mange meninger som folk her inne. Hehe. Men må jo høre. Har sikkert en Ipod eller noe jeg kan låne. Min creative mp3-spiller synger på siste verset.
    Heh, men skal nok gå like så fint og brenne cd viss du riper sangen fra cdene du pleier og ha med ( i lossless ) så skal du Være godt trent for og høyre forskjell :P

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme hva du bruker, du hører jo med en gang om du liker anlegget eller ikke.
    De fleste butikker har vel også Spotify eller WIMP.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at forskjellen på brente og orginale cd'r er "ikke-eksisterende". Orginale cd'er (Redbook) inneholder akkurat samme informasjon som en brent cd med Flac filer brent med .Cue Sheet (et skjema som bestemmer opphold mellom sanger og all annen informasjon som ligger på orginalplata).

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hører ikke forskjell på originale og brente cd'er så sant brenningen har gått bra, det er digital informasjon, enten er den lesbar eller så er den det ikke....
    (Er den vanskelig å lese vil du få hakking)
    Når det gjelder å bruke en mp3-spiller i stedet for cd: HÆ?
    Hva slags utgang bruker du da på mp3-spilleren? Hodetelefon-utgangen?
    Og det skal være sammenlignbart med å bruke en god cd-spiller, eventuelt med en god DAC?
    Det kommer selvfølgelig an på hvilket prissegment du handler i, men det er som regel STOR forskjell på lydkvaliteten på hodetelefonutgangen på en mp3-spiller og linje-utgangene på en god cd-spiller, eventuelt en ekstern DAC.

Brenn det du vil høre på en cd eller to (eller 5 om du trenger det), som du foreslo, det er helt klart den greieste måten å teste på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da går vi nok for CD ja.
    Takk for tips!

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv trakket rundt med en sekk med CDer, helt uproblematisk, men ikke særlig praktisk.

MEN:

Eneste gangen jeg kan komme på at det er verdt å ha med mange CDer er hvis det faktisk er CD-spiller (eller bluray, altså noe med drev) som du skal teste. Da får du nemlig god følelse med kvaliteten på skuffen, støy ved oppstart, loading time, etc, når du skifter CDer. Og eventuelt om du har plater som er "vanskelige". :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •