Får ikke skrudd opp volumet.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke skrudd opp volumet.

Hjemme nå har jeg stående USP-1, 2*UPA1, VSX1018, RF62 og RF82. Problemet er at uansett hvordan jeg kobler dette (alene med noe av det eller alt koblet sammen), så kutter anlegget før jeg får skrudd opp noe særlig. Sikringen ryker ikke. Noen gode forslag?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som inngår i "uansett hvordan" ?

Hva har du prøvd?

Det mest opplagte her skulle være å koble RF62 bak på pioneer, pioneer preout til USP-1 prosessorinngang, og front-preout derfra til monoblokkene med RF 82 tilkoblet. Hvis ikke det funker er det enten koblet feil eller at noe er ødelagt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Hva er det som inngår i "uansett hvordan" ?

Hva har du prøvd?

Det mest opplagte her skulle være å koble RF62 bak på pioneer, pioneer preout til USP-1 prosessorinngang, og front-preout derfra til monoblokkene med RF 82 tilkoblet. Hvis ikke det funker er det enten koblet feil eller at noe er ødelagt.
    Ja, har gjort dette, men det som skjedde var at det plutselig ikke ville mer på høyt volum. Med alt mener jeg rf82 på upa1 og inn på pre på 1018, bare rf62 på 1018, rf82 på upa1 og usp1 som pre, men uansett hva jeg gjør kutter anlegget før høyt volum. Prøvde nå med noen gamle sony høyttalere og da kutter det ikke, så kan virke som det er noe inni høyttallerene som gjør det.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker nesten som du spiller på elektrostater! En forsterker der ikke er stabil vil kutte ut over ca. 5 watt pga belastningen fra høyttaleren. Jeg ville sjekke dine høyttalere grundigt, evt. prøve bare med 2 høyttalere om gangen på bare Pioneeren, først RF82, så RF 62 for å lokalisere feilen. Der må være noe galt med en høyttaler.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Ja, har gjort dette, men det som skjedde var at det plutselig ikke ville mer på høyt volum. Med alt mener jeg rf82 på upa1 og inn på pre på 1018, bare rf62 på 1018, rf82 på upa1 og usp1 som pre, men uansett hva jeg gjør kutter anlegget før høyt volum. Prøvde nå med noen gamle sony høyttalere og da kutter det ikke, så kan virke som det er noe inni høyttallerene som gjør det.
    Du har ikke noen kortslutninger ved høyttalerkablene vel??
    Noen kordeller som kommer borti hverandre ??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut av det. Ene RF82 og ene RF62 kutter det på. Sikkert delefilteret som har tatt kvelden.

Tror dere jeg får dette på noen garanti? Hvor er det eventuelt enklest og billigst å kjøpe nye?

Edit: Tror dere det har skjedd pga for mye belastning eller måten det har vært koblet på? Rf82 på UPA 1 og til pre-out på 1018 og rf 62 rett i 1018.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Fant ut av det. Ene RF82 og ene RF62 kutter det på. Sikkert delefilteret som har tatt kvelden.

Tror dere jeg får dette på noen garanti? Hvor er det eventuelt enklest og billigst å kjøpe nye?

Edit: Tror dere det har skjedd pga for mye belastning eller måten det har vært koblet på? Rf82 på UPA 1 og til pre-out på 1018 og rf 62 rett i 1018.
    Måten du har koblet på er i hvert fall helt kurant.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Måten du har koblet på er i hvert fall helt kurant.
    Det er godt å høre.

Snakket med Solberg Hifi og han var skeptisk til at det var delefilteret da disse visstnok sjeldent ryker, men han anbefalte meg å skru ut og teste alle elementene hver for seg rett i forsterkeren.

Garantisak på dette virka det som jeg kunne glemme med tanke på at de trodde det kom av overbelastning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •