Knitrelyd i høyttalere.. hmm...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Knitrelyd i høyttalere.. hmm...

Hei!

Jeg har 2stk dali concept 6 høyttalere, samt en Velodyne CHT-12Q sub.
    Dette drives av noe så enkelt som en Onkyo TX-SR308 Surroundreceiver.
    Lydkilde er som regel spotify, men ser gjerne DVD er via laptopn og har samme problemet da. jeg har ett Cakewalk ua-1g lydkort som mellomledd.

Problemet er her at når jeg skrur opp kommer det en knitre/sprakelyd fra høyttalerne. Jeg tviler på at jeg har spilt så høyt så jeg har sprengt noen elementer. Lyden kommer fra begge sider samtidig, men den er ikke vedvarende. Den kommer å går som den vil selv, men varer aldri mere enn noen sekunder.

Dette problemet hadde jeg ikke før jeg bytta fra stasjonær pc, til laptop. Så jeg regner med at problemet er der. Men det er uansett ett problem som må løses, så forslag setter jeg pris på

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard86
    Hei!

Jeg har 2stk dali concept 6 høyttalere, samt en Velodyne CHT-12Q sub.
    Dette drives av noe så enkelt som en Onkyo TX-SR308 Surroundreceiver.
    Lydkilde er som regel spotify, men ser gjerne DVD er via laptopn og har samme problemet da. jeg har ett Cakewalk ua-1g lydkort som mellomledd.

Problemet er her at når jeg skrur opp kommer det en knitre/sprakelyd fra høyttalerne. Jeg tviler på at jeg har spilt så høyt så jeg har sprengt noen elementer. Lyden kommer fra begge sider samtidig, men den er ikke vedvarende. Den kommer å går som den vil selv, men varer aldri mere enn noen sekunder.

Dette problemet hadde jeg ikke før jeg bytta fra stasjonær pc, til laptop. Så jeg regner med at problemet er der. Men det er uansett ett problem som må løses, så forslag setter jeg pris på
    Har du testet med å kjøre kun på batteri, uten strømkabel tilkoblet 230V ? Hvis ikke så ville eg testet det.
    Kan jo være strømforsyning (230V) som er årsak ? ikke ukjent fenomen at strømforsyninger på laptop skaper støy på lydutganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er snakk om et USB lydkort vil jeg anta at det er problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er snakk om USB lydkort ja! hva er problemet? dette var jo ikke noe problem til en stasjonær pc. hva skal jeg gjøre nå for å fikse dette da?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •