Russebil anlegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Russebil anlegg?

Noen som kjenner igjen noe merke?

Ser ut som jeg og gutta kjøper den der til 83 000 kroner, er en 5.2 liters V8 Dodge Ram med 500 eller 600 hester om jeg husker korrekt..

Er det noen her som er unge nok til å huske russetiden ?
    *føler seg som minstemann på forumet*

Det jeg vet om anlegget er 2 konsert høytalere med horn diskant og en woofer + 4 eller 6 diskanter plassert inni i bilen og 2 * 2000w forsterkere står bak de :P

De sier de kjøpte anlegget for ~ 25 000

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De Xo elementene går for under 300kr på finn.no FINN.no - Mulighetenes marked

Har du modellnavn på forsterkere og topper?.

Veldig rar plassering forøvrig av hele anlegget. Topper skal stå på toppen, mens subwoofere skal være på bakken..
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    De Xo elementene går for under 300kr på finn.no FINN.no - Mulighetenes marked

Har du modellnavn på forsterkere og topper?.

Veldig rar plassering forøvrig av hele anlegget. Topper skal stå på toppen, mens subwoofere skal være på bakken..
    Jøss 300 kroner? Så da kan jo jeg bare kjøpe en haug av sånne? Jeg har hørt lyden, de produserer bass til noe så inni gran skagen

Men føles ut som svindleri når det sier de betalte 25K for hele anlegget... Men jeg renger med konsert høytalene er litt dyrere ^^

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Meninger / syns punkt om dette?

De jentene som eide bilen her vant årets anlegg på skolen de kom fra...

Tenker meg at om vi kjøper den PLUSS at vi oppgraderer anlegget har vi god sjangs til å ha vår skole/bys beste anlegg ?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har dere hørt anlegget i den blåe bilen? De bassene ser veldig kjent ut. Men kommer ikke på det. Dynabel? 15'' - dynaBel AS

Vil tippe utifra bildene at bil #2 har mye bedre trøkk/lyd enn bil #1. Dersom bilen er fra østlandet er det stor sjanse for at det er få russebiler. Så kan hende det ikke var så mange konkurenter. Da det er massivt antall busser generelt på østlandet. På Vestlandet/Bergen er det enormt mange biler, men begynner å bli flere og flere busser.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heller bil #2 enn #1 Nekter å tro at de har brukt 25k på anlegget i bil #1..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har dere hørt anlegget i den blåe bilen? De bassene ser veldig kjent ut. Men kommer ikke på det. Dynabel? 15'' - dynaBel AS

Vil tippe utifra bildene at bil #2 har mye bedre trøkk/lyd enn bil #1. Dersom bilen er fra østlandet er det stor sjanse for at det er få russebiler. Så kan hende det ikke var så mange konkurenter. Da det er massivt antall busser generelt på østlandet. På Vestlandet/Bergen er det enormt mange biler, men begynner å bli flere og flere busser.

Nei, vi har ikke hørt på den enda... Vi har tenkt å ta oss en tur ditt snart... Men er ~ 40 min å kjøre, ikke lett når jeg ikke har lappen Vanskelig å samle hele flokken også..

Men det stemmer, det er 4 * 15" dynabel bass elementer

De hevder at systemet kostet 70 000 nytt... Som jeg også tviler sterkt på ettersom de Dynabel wooferen koster 12 000 til sammen. Kan vel ikke koste så mye for diskantene inne, forsterkerne osv...

Vil bare si: Den blåe bilen vant beste anlegg i hele indre østfold... ikke bare skolen/byen sin!!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Men det stemmer, det er 4 * 15" dynabel bass elementer

De hevder at systemet kostet 70 000 nytt... Som jeg også tviler sterkt på ettersom de Dynabel wooferen koster 12 000 til sammen. Kan vel ikke koste så mye for diskantene inne, forsterkerne osv...
    Det hørtes litt vel mye ut, forsterkerne minner veldig om dynaBel forsterkerne og de er ikke spesielt dyre, rundt 3000-4000,- pr.stykk.

Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Vil bare si: Den blåe bilen vant beste anlegg i hele indre østfold... ikke bare skolen/byen sin!!
    Det sier ikke så mye, annet enn at det var mange andre med mye dårligere oppsett! Er ikke noe problem å bygge en bil som spiller rundt det meste og til under 70.000,- som de hevdet dette kostet. Man må bare tenker litt før man starter å bygge.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det hørtes litt vel mye ut, forsterkerne minner veldig om dynaBel forsterkerne og de er ikke spesielt dyre, rundt 3000-4000,- pr.stykk.

Det sier ikke så mye, annet enn at det var mange andre med mye dårligere oppsett! Er ikke noe problem å bygge en bil som spiller rundt det meste og til under 70.000,- som de hevdet dette kostet. Man må bare tenker litt før man starter å bygge.
    12 000 - 15 000 for subber

24 000 - 32 000 for forsterkere om det er fra dynabel og de koster 3000-400 per stykk...

Det som er inni bilen er vel ikke gjenkjennelig...

Om jeg/vi hadde kjøpt den blåe, hvordan ville dere forbedret lyden uten å fjerne noe?

2 * 15" dynabel woofere til 2998/stk høres bra ut men trenger kanskje ikke mer bass/ er ikke plass til mer bass?

Målet med bilen er å vinne best anlegg i hvert fall på vår V.G.S. om ikke hele fylke også. Uten å bruke mer enn ~ 90 lapper.

Heldigvis har nesten ingen noe som helst peil på anlegg, og de som har det har kanskje ikke 90 tusen å bruke på russetiden heller.. (:

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kjøpte vi den blå bilen postet rett ovenfor. Nydelig bil.

6.2 liters V8 diesel, ny pris på anlegget hevdes til å være 70 000...

Rimligste prisen for forsterkere + subber = 36 000 kroner, men klarer ikke indentifisere diskantene og mellomtonene som ligger inne i bilen.

De fleste bil eiere sier de har brukt 20-30K på anlegget men bruker bass elementer til noen få hundre lapper eller et par konsert høytalere til under 5000 osv...

Anlegget her var best i østfold, og spytter med forakt på anleggene på vår skole.

Ser ikke ut som jeg skal oppgradere noe fra anlegg, det holder i massevis. Vi spiller ikke høyere enn volum 25 ut av 35. og på 24 og oppover må vi ha på ørepropper for å ikke sprenge øra (:

Vinduene rister, håret flyr osv...

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Post litt flere bilder da. Den så stilig ut! 8)

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Post litt flere bilder da. Den så stilig ut! 8)
    Skal det, Neste lørdag blir det mer fiksing på bilen (Da vasker vi hele bilen )

Har foreløpig disse bildene

Navn fjerning var første steg (:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •