Hjelp til kobling mellom pc og XTZ-forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kobling mellom pc og XTZ-forsterker

Er det noen som kjenner til den innebygde dac'en til XTZ Class A100 D?
    Jeg har en kompis som ikke klarer å få noe god lyd når han spiller fra pc'en.
    Han må dra til på full guffe for å få ut noe lyd i det hele tatt.
    Eneste jeg kan resonere meg frem til er enten ekstremt dårlige kabler eller feil kobling. Han bruker disse standardkablene med minijack fra pc'en og en rød og blå banan inn i aux-inngangen på forsterkeren.
    Dac'en fikk jo gode skussmål fra Lyd og bilde, mener jeg da

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som om det er koblet analogt og ikke digitalt. Rød/hvit inngang er analogt og da er det PC'ens DAC som blir brukt.
    Bruk en av de digitale inngangene bak på forsterker. Enten coax eller optisk inngang. Det står til og med "Digital in" bak på forsterker tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja her må du kjøre digitalt, men da er kanskje problemet at det ikke er optisk eller coax ut på pc-en og at de digitale inngangene som er på forsterkeren fungerer best med lyd fra parabol o.l. Den mest lettvinte løsningen da er å skaffe seg en DAC som du kobler til PC via USB (det har alle pc-er). Kan varmt anbefale Hegel HD2 som du får kjøpt hos soundgarden til et par lapper. Den tar kun PC lyd og fungerer med det samme du setter USB kabelen i! Og den eneste jeg har hørt som er bedre på PC lyd er Hegel HD20 koblet med balanserte XLR kabler, men den koster 10 lapper(!)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •