Portable hodetelefoner - 2000kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Portable hodetelefoner - 2000kr

Jeg er på jakt etter et par nye hodetelefoner i prisklassen rundt 1500-2500kr.
    De kommer stort sett til å bli brukt til musikk(mye akustisk og litt roligere musikk) og film/serier.
    Jeg ønsker at de skal være ganske portable. Med andre ord vil jeg ikke at de skal være store og lukkede. Dersom lydkvaliteten blir _drastisk_ nedsatt sammenlignet med større og lukkede hodetelefoner skal jeg heller vurdere å gå opp i størrelse.

Det er viktig at de er lettdrevne siden jeg kommer til å bruke de mye med musikk på mobil. Lydkortet på PC'en er også møkk.
    De jeg har sett på til nå er b&w P5 og Beyerdynamic T50. Jeg har også vurdert Sennheiser HD598 som et alternativ.

-P5 er desidert best på design/komfort, men det er tydeligvis store uenigheter om hvorvidt lydkvaliteten forsvarer prisen.
    -T50 virker "helt grei" på de fleste områder. Greit design, grei lyd, grei komfort og grei pris.
    -HD598 er i utgangspunktet kanskje de beste hodetelfonene av disse tre, men de er litt i største laget for min del.

Hvilke andre alternativ har jeg, og hva synest folk om disse tre?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W P5 er veldig gode og behaglige!

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bruke dette portabelt, dvs. utendørs? I så fall kan du glemme åpne konstuksjoner slik som HD598 (selv om de går rundt og over øret).

T50 e bra men jeg ville heller vurdert Sennheiser HD25 I-II. Veldig bra lyd, god isolasjon/lite lekkasje, bra komfort (fåes med kunstskinn- og velourputer) og den mest solide hodetelefonen i denne prisklassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Backstage Musikk - Tilbudsmarked

Er dette riktig eller er HD25 II og HD25-1-II to forskjellige modeller?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LasseEr

Er dette riktig eller er HD25 II og HD25-1-II to forskjellige modeller?
    Tror det er samme. I flg. Sennheiser er HD25 II modellen den samme som HD25 1 II men med rett plugg (vinklet på 1 II). Hvis det følger med 2 sett puter (kunstskinn og velour) er det riktig modell.
    Sennheiser Worldwide - HD 25-1 II

Her ser du forskjellen:
    SENNHEISER HD-25-1 II - Thomann Cyberstore Sverige
    SENNHEISER HD-25 II - Thomann Cyberstore Sverige

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Noen andre alternativ/innspill?

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Bar1
    T50 e bra men jeg ville heller vurdert Sennheiser HD25 I-II. Veldig bra lyd, god isolasjon/lite lekkasje, bra komfort (fåes med kunstskinn- og velourputer) og den mest solide hodetelefonen i denne prisklassen.[/QUOTE]

+1

Hørte faktisk disse (Sennheiser HD25 I-II) for første gang i går og mtp størrelsen så imonerte de virkelig. Veldig "rent" og korrekt lyd.

Mvh
    Peter

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kandidater du bør sjekke ut etter min mening:
    Beyer DT770, T50 og den helt nye DT1350
    Sennheiser HD25-II
    Ultrasone sine modeller innenfor budsjettet ditt.

Eier DT770 Pro selv men skulle jeg kjøpt hodetelefoner i den prisklassen i dag ville jeg nok endt opp med Ultrasone eller DT1350 ut fra hva jeg har lest og hørt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye om og men ser det kanskje ut for at jeg går for HD25-II som veldig mange anbefaler. Skal gjøre litt mer research først, men det virker som om de passer mitt behov best.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig greier jeg å ha on-ear hodetelefoner maks 1 time på hodet før ørene mine føles helt most. Synes derfor Sony ZX700 og Sony Z1000 virker som et aktuelt alternativ for min del, dekker ørene, men samtidig små nok til at de er sosialt aksepterbare.

Minner egentlig litt om Ultrasone Edition 8 av utseende, men til en brøkdel av prisen.

Newcomer Yahaman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler B&W P5. 8) . Varm og god lyd. Bruker dem på HTC mobile og Xoom Tablet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er P5 å ha på hodet over lenger tid? Det virker som om det er store uenigheter om lyden i P5. Enten så blir den slaktet, eller så blir den elsket

Derfor burde jeg nok prøve de før jeg kjøper et par(noe som er vanskelig for meg).

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye om og men ser det kanskje ut for at jeg går for HD25-II som veldig mange anbefaler. Skal gjøre litt mer research først, men det virker som om de passer mitt behov best.
    Et lite tips hvis du bor nærme svenskegrensen og vil spare noen kroner. Kjøp hos Thomann til 1485 svenske kroner og be Thomann sende dem poste restante til nærmeste svenske postkontor.

Newcomer Yahaman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P5 er behagelige på. Skinnputene er av det bedre slaget.

Kjøpte dem uten å prøve først og er kjempefornøyd.

Ser ut til å være en del å spare i Sverige ja... :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på disse to:
    Sennheiser HD 25-1 II Basic edition hodetelefon - Kr. 1.295,- : evenstadmusikk.no, Musikkutstyr på nett!
    Sennheiser HD 25-1 II Proffesional headphones - Kr. 1.932,- : evenstadmusikk.no, Musikkutstyr på nett!

Det må vel være en feil? Har aldri hørt om basic og pro version av disse. Navnet på de er akkurat det samme.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er P5 å ha på hodet over lenger tid? Det virker som om det er store uenigheter om lyden i P5. Enten så blir den slaktet, eller så blir den elsket

Derfor burde jeg nok prøve de før jeg kjøper et par(noe som er vanskelig for meg).
    Jeg har hatt P5 i en god stund nå, og verdsetter de mer og mer - til sitt bruk, og det er noe av kjernen. Har skrevet litt om mine erfaringer tidligere i Head-Fi tråder både her og på HFS.

Det er rett som du nevner at det nesten umiddelbart etter lansering ble et elsk/hat-produkt. Litt ulike årsaker til dette "hat" har jeg lest. Noen liker ikke lyden, andre liker ikke designet, noen liker generelt ikke B&W, noen mener de er for dyre, noen mener vel noe uten å ha hørt de også .. osv. Alt dette er og blir subjektiv oppfattelse av den enkelte (min mening er også i aller høyeste grad subjektiv - utfra mine preferanser).

Om man har gjennomsnittelig "normal" hodestr. så er de behagelige å ha på over lengre tid. Konstruksjonen (on-ear type) er vel ikke akkurat å anbefale til de som evt. skal ha et sett til å bruke under jogging, sykling osv.
    Kvalitetsmessig, så finnes det vel ikke så mye som overgår P5. Man kan regne med at disse lever i laaaang tid under normale bruksforhold.

Når det gjelder lydkarakteristikken til P5, så ruller diskanten litt pent av i toppen - uten at det "mangler" noe, men du vil neppe oppleve å bli lyttetrett av skarp, stressende diskant, selv etter lang tids lytting.

Mellomtonen er i mine ører meget god, med litt "kropp" og "varme". Fra nedre mellomtone og nedover i frekvensområdet, så er det en jevn nivåheving hele veien. Dette er bevisst, bl.a. for å kompensere for utfasing fra omgivelsesstøy. Resultat er at man også har en (opplevd) god, tilstrekkelig bass, selv på buss, fly osv. De lekker lite lyd både ut og inn. Du er ikke helt koblet vekk fra omverdnen, slik som man blir med aktive klokker, og de støyer ikke plagsomt mot andre.
    Når det gjelder "headroom", så er det klar forskjell mellom P5 og åpne klokker beregnet for hjemmebruk.

Når jeg nevner til sitt bruk, så er mitt bruksområde primært på reiser (tog, buss, fly, avslapping på hotellrom etter arbeidsdag), ferie/stranda, i badekaret osv. Fellesnevner = når jeg skal koble av til- og nyte musikk, og ikke nødvendigvis engasjeres og "detaljlytte" til musikk (om noen skjønner forskjellen og nyansene i dette). Her er den generelle karakteristikken til P5 helt "bulls-eye" i mine ører.
    Til hjemmebruk så har jeg Sennh. HD650, men det hender at P5 havner på hodet i go-stolen hjemme også.

Det er ikke spes. ofte man ser brukte P5 til salgs - og ser man opp mot det antall som er solgt, så kan jo det være god indikasjon på at de fleste er fornøyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •