Iphone+Spotify+Airport ekspress=Squeezebox?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Iphone+Spotify+Airport ekspress=Squeezebox?

fwiw,
    Jeg var minutter unna å klikke igjennom en Squeezebox Duet her forleden, med et mål for øyet; kunne spille Spotify på anlegget mitt. Var svært lite lysten på ny "boks" og ny fjernkontroll.

Kjøpte istenfor en Apple Airport ekspress som jeg koblet til anlegget mitt og spiller nå all lyd direkte fra Iphone via trådløst nettverk til anlegg. Jeg er storfornøyd; enda en kul sak å bruke Iphonen til

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, så du kjører ingen PC/Mac med Spotify, men telefonens Spotify rett gjennom AirPort via WiFi?

Hvordan "kommanderer" du iPhone til å sende signaler eksternt og ikke ut gjennom telefonens interne høyttalere/minijack ?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er du begrenset til 160kbps, right?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Aha, så du kjører ingen PC/Mac med Spotify, men telefonens Spotify rett gjennom AirPort via WiFi?

Hvordan "kommanderer" du iPhone til å sende signaler eksternt og ikke ut gjennom telefonens interne høyttalere/minijack ?
    Ja, det gjør jeg.
    Innebygged airplay-funksjonalitet i Iphone fungerer slik at "anlegget" oppdages automatisk. Det dukker opp et nytt ikon ved siden av hvor volumet justers på Iphone; der velges hvor lyden skal avspilles.

Har også satt samboers laptop til å kunne spille Spotify wireless over anlegget. Da brukte jeg et program som heter Airfoil, fungerer supert.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Det aner jeg ikke; godt mulig.
    Er ikke audiofil, så kanskje vil jeg ikke merke at lyden blir forringet.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Hvorfor det? Er det i AirPort det ligger en begrensning? Man kabler jo denne videre optisk til receiver?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daniel2003
    Ja, det gjør jeg.
    Innebygged airplay-funksjonalitet i Iphone fungerer slik at "anlegget" oppdages automatisk. Det dukker opp et nytt ikon ved siden av hvor volumet justers på Iphone; der velges hvor lyden skal avspilles.

Har også satt samboers laptop til å kunne spille Spotify wireless over anlegget. Da brukte jeg et program som heter Airfoil, fungerer supert.
    Ah, AirPlay selvfølgelig.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fwiw,
    Jeg var minutter unna å klikke igjennom en Squeezebox Duet her forleden, med et mål for øyet; kunne spille Spotify på anlegget mitt. Var svært lite lysten på ny "boks" og ny fjernkontroll.

Kjøpte istenfor en Apple Airport ekspress som jeg koblet til anlegget mitt og spiller nå all lyd direkte fra Iphone via trådløst nettverk til anlegg. Jeg er storfornøyd; enda en kul sak å bruke Iphonen til
    Altså, hvordan gjør folk dette?
    Den mest ettersøkte funksjonen på iPhone/iPad er nettopp airplay på Spotify.

Har også en Airport Express. Den lar seg ikke sette opp med PC, mens jeg ved selvsyn har sett installasjonen går greit (via Airport Utility) med en bærbar Mac.
    Hvordan konfigurerte du AE til å fungere som en klient i et eksistrende nettverk. For det er vel det du har gjort, eller..?

Takknemlig for svar.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Me too.....

Må man bruke en pc for å konfigurere AE? Den skal jo ha WiFi passordet ihvertfall???

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Altså, hvordan gjør folk dette?
    Den mest ettersøkte funksjonen på iPhone/iPad er nettopp airplay på Spotify.

Har også en Airport Express. Den lar seg ikke sette opp med PC, mens jeg ved selvsyn har sett installasjonen går greit (via Airport Utility) med en bærbar Mac.
    Hvordan konfigurerte du AE til å fungere som en klient i et eksistrende nettverk. For det er vel det du har gjort, eller..?

Takknemlig for svar.
    Ja det har jeg, og jeg hadde faktisk litt problemer med installasjonen på PC. Fikk noen feilmeldinger om at klienten ikke var funnet, selv om den ble listet opp i Airport Utility. Etter å ha prøvd flere ganger så alt imidlertid ut til å fungere (jeg sendte spotify direkte fra Iphone til anlegget mitt) og jeg har ikke hatt problemer i etterkant. Sjekk ihvertfall at du har siste firmware etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Me too.....

Må man bruke en pc for å konfigurere AE? Den skal jo ha WiFi passordet ihvertfall???
    Ja den skal ha wifi passordet, og den skal vel også settes opp med et eget passord.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor det? Er det i AirPort det ligger en begrensning? Man kabler jo denne videre optisk til receiver?
    Begrensningen ligger i mobilversjonen av Spotify.
    Den støtter max 160kbps (Såfremt du har valgt "High quality" i innstillingene).

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Begrensningen ligger i mobilversjonen av Spotify.
    Den støtter max 160kbps (Såfremt du har valgt "High quality" i innstillingene).
    Ah, da fortsetter jeg med PC>Spotify>receiver og fjerstyrer fra iPhone med Spotify remoteless

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, da fortsetter jeg med PC>Spotify>receiver og fjerstyrer fra iPhone med Spotify remoteless
    Ok, så det er en begrensing ved iphone-løsningen altså. Noen som mener å kunne høre forskjell på 160kbps vs høyere?
    Personlig hører jeg ingen forskjell på lyd sendt fra iphone vs pc

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har jeg, og jeg hadde faktisk litt problemer med installasjonen på PC. Fikk noen feilmeldinger om at klienten ikke var funnet, selv om den ble listet opp i Airport Utility. Etter å ha prøvd flere ganger så alt imidlertid ut til å fungere (jeg sendte spotify direkte fra Iphone til anlegget mitt) og jeg har ikke hatt problemer i etterkant. Sjekk ihvertfall at du har siste firmware etc.
    Hei!

Om jeg får konfigurert AE på PC, så skjønner jeg fremdeles ikke hvordan overføring til AE foregår uten Airplay. ITunes har det på sin app, Youtube det samme, men ikke Spotify så vidt jeg kan se og har forstått. Så hvordan overfører du Spotify trådløst til Airport Express?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er slik, så gjør jeg det samme.
    Det funker jo brillefint, egentlig. EN PC-skjerm gjør det lettere å skaffe seg oversikt over musikken enn en liten iPhone/iPad. Det blir som å skifte CD. Man gjør det manuelt, det også.

Så bruker jeg bare Pad'en til å skifte låter, spole som en hvilken som helst fjernkontroll fra godstolen

Men - Wimp MÅ komme med en remoteapp de også nå, ellers blir det bare Spotify.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så det er en begrensing ved iphone-løsningen altså. Noen som mener å kunne høre forskjell på 160kbps vs høyere?
    Personlig hører jeg ingen forskjell på lyd sendt fra iphone vs pc
    Nå er jeg i skyene her. Endelig fikk jeg konfigurert Airport Express. Lastet ned Airport Utility på min Asus Mini PC med Windows 7 - og bingo

Det er jo Airplay på Spotify appen, hvorfor alt fuzzet om at det mangler?

Lyden er satt til "High Quality" i settings og jeg kan ikke høre noen forskjell i forhold til avspilling fra PC. Nå kan jeg bare pakke bort PC i fra stua

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •