Du velger: Beste løsning til 26000,-. ???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Du velger: Beste løsning til 26000,-. ???

Du får en utfordring av meg. Du får 26000,- ! Du skal velge ut alternativer til følgende produkter:

- 1 hjemmekinoreceiver
    - 1 DVD-spiller(som også er "god" CD-spiller)
    - 2 fronthøytalere
    - 2 bakhøytalere
    - Sub (1 eller 2??)
    - Centerhøytaler

Musikksmak: Pop, jazz, blues, akustisk (ex: D'sound, Diana Krall, Silje Nergaard, Lava, Toto)

Filmsmak: Ringenes Herre, Star Wars, James Bond, Matrix

Ble dette en utfordring?? Kanskje unødvendig å si at Cervin Wega ikke står høyt på ønskelisten.... :wink: :wink: :wink: :twisted:

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Marantz SR 5400 OSE og Marantz DV-6400
    12 500,-

Dali suite 1.7 serien med dali suite 1.2 sub
    ca. 18 000,-

Dette kom visst litt over budsjett.....

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternative høyttalere:

Audio Pro Focus serien.

Ca 12k.

Pluss Marantz combo, eller Yamaha combo f eks.

Mvh

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin

Marantz SR 5400 OSE og Marantz DV-6400
    12 500,-

Dali suite 1.7 serien med dali suite 1.2 sub
    ca. 18 000,-

Dette kom visst litt over budsjett.....
    Henger meg på denne jeg også.
    Selv om det er litt over budsjet så er det vel verdt å spare en mnd eller 2 ekstra for å få den.
    Det er jo ett svært fint høytaler sett, ser bra ut og høres bra ut.
    Forsterker/dvd spilleren matcher godt dali. (Men forsterkeren er vel på vei ut og nye står på trappen)?

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 602 S3

B&W 600 S3

B&W LCR 60 S3

B&W ASW 300

DENON AVR 2105 med romkorrigering

DENON 2910 DVD SACD, DVDA etc. (Så har du en glimrende spiller)
    ---------------------------------------------

= kr 25.400,-
    ----------------

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    B&W 602 S3

B&W 600 S3

B&W LCR 60 S3

B&W ASW 300

DENON AVR 2105 med romkorrigering

DENON 2910 DVD SACD, DVDA etc. (Så har du en glimrende spiller)
    ---------------------------------------------

= kr 25.400,-
    ----------------
    En fullgod løsning dete også. Liker selv B&W svært godt.
    Men når jeg leser dette oppsettet så virker det for meg som ett Kompromiss anlegg.
    Det når ikke helt opp liksom. Men skal du ikke spille naboen ut av hus så er jo dette svært bra utstyr.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundfre@k, hva mener du er best? Marantz eller Yamaha? Store forskjeller?

Ser også at Dali Suite-høytalerne er 4 ohm. Klarer Marantzen dette greit?

Min lokale HFK tar ikke inn Dali Suite, mener at B&W er så mye bedre at det ikke er interessant. Vurderer derfor å kjøre 7 mil til HFCK for å sjekke ut Marantzen.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har marantz sr6200 og et par dali 8008 (som også er 4 ohm), og dette låter svært bra. forsterkern har ingen problemer i det hele tatt, den er nesten litt for sprek

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som er best blir vel litt subjektivt. Vi har alle forskjellige preferanser. Har desverre hørt kun Marantz noen få ganger, men det jeg har hørt har jeg i allefall likt godt. Marantz har også godt rykte på forumet her og hifi pressen (hvor mye man skal legge i det, må vel være opptil hverenkelt å bestemme). Yamaha har jeg selv, nøytral (for nøytral mener noen), men er stort sett godt fornøyd med denne. Uansett, jeg ville hørt de ulike alternativene selv, slik at man er sikker på at man velger riktig. Å reise 7 mil for å høre en forsterker virker ikke altfor langt (men nå har dog jeg interessen for slikt da :wink: )

Dali Suite har jeg hørt engang, men egentlig altfor lite til å uttale meg. Men det er i allefall ett stilfullt alternativ og jeg likte lyden av dem den gangen jeg hørte dem. Også her vil jeg anbefale å høre selv... Det er ikke sikkert du har samme preferanser som vi som uttaler oss her...

Mvh

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha er mer "ordinary stuffs" mens marantz har noe spesielt med lydbildet.
    Magisk lyd liker jeg selv å kalle det :wink:

Du bør kanskje vente til de nye marantz reciverne kommer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

neida, 7 mil for å sjekke HiFi er ingenting for meg heller. Problemet ligger vel mere i å få sjekket kombinasjonene sammen. Må vel få låne med hjem og teste.....

Dali Suite har vært en av favorittene mine på design, så det var jo et godt tips fra dere. Tror jeg må "tvinge" min lokale HFK til å ta inn et par så får vi se....

Martin; Vet du når de nye receiverne til Marantz kommer?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høh, har de ikke Suite i Grimstad? Sært. Men på den annen side, sist jeg var der mente de Evidence 870 ikke var noe særlig, og Denon 3805 var visst bare brukbar. :roll:

Tenkte meg en tur på HFK for å teste Suite og Evidence (igjen) i løpet av uka...deler gjerne mine erfaringer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kjære Pogwaq, det hadde vært strålende!

Mitt forrige system var Denon AVR 2802, Dali 104, c1000 og Dali Trio med 8" sub. Så jeg ønsker jo klart å "toppe" dette greit....

Marantz, Dali og B&W er anbefalt til nå. Har også fått en PM om Infinity Beta 50...?? Ser jo også at Roffe generelt anbefaler sterkt Audio Pro. Kan disse passe til min smak i musikk og film??

Lyd er jo subjektivt; men hva mener dere om forskjellene eller likhetene mellom Marantz og Denon??

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært fornøyd med min Marantz i mange år. Utenom fjernkonrollen som forøvrig er helt elendig, er ting bra.

En sak jeg har reagert på er hver gang Marantz blir testet i hifipressen. Da kommer det alltid en kommentar om at "nå har Marantz endelig fått det til". Men den samme kommentaren leste jeg da jeg kjøpte min forsterker for x antall år siden. Valget mitt vippet til Marantz pga reviewene på audioreview.com Og vippet bort fra HarmanKardon av samme grunn. Men det var den gang

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ser jo også at Roffe generelt anbefaler sterkt Audio Pro. Kan disse passe til min smak i musikk og film??

Lyd er jo subjektivt; men hva mener dere om forskjellene eller likhetene mellom Marantz og Denon??
    Når det gjelder surroundforsterkere synes jeg at Marantz er mer overbevisende enn Denon, spesielt i de analoge kretsene (effektforsterkere, analoge forforsterkerdeler). Denon er imidlertid ikke langt etter og kan i tillegg skilte med svært oppdaterte digitalprosesseringskretsløp som fungerer svært godt. Det er nok en god grunn til at f.eks. Hi-Fil lenge brukte en Denon surroundforsterker som prosessor sammen med Rotel effekttrinn.

Når det gjelder Audio Pro, så hender det jeg anbefaler det, men det er en avveining både ut fra pris og hva man er ute etter. Audio Pro gir etter min mening svært god valuta for pengene i prisklassen under 5000-6000 for paret. I tillegg har de lang erfaring som subwooferprodusenter og gir også der mye for pengene. Men både Dali, B&W og andre leverer gode høyttalere til en tilsvarende fornuftig pris, og jeg har ingen problemer med å stille meg bak et 5.1 sett basert på Dali Suite 1.7 i front. De rimeligste B&W har etter min mening litt for skarp diskant, noe jeg synes er ødeleggende for at jeg personlig klarer å nyte musikk, men andre har sikkert annerledes smak. For meg er B&W 700-serie det beste B&W har akkurat nå når man ser på pris/kvalitetsforholdet, men det er utenfor budsjettet her.

Hvis man skal ha komplett sett med "alt" til 26000, så mener jeg at man bør bruke 50% - 70% av dette på høyttalere. Det vil si 13000 - 18000.
    Jeg mener også at hvis man skal spare inn noe sted, så må det bli på DVD-spilleren. Her er ikke forskjellene så store, og med en god surroundreceiver har man alternativ DA-konvertering av stereo i den.

Jeg vil støtte valget av Marantz som surroundreceiver. Det kommer nok snart noen nye modeller, så jeg velger å si at man kan legge omtrent 8000 kr i denne (holder akkurat til en Marantz SR-5400 OSE akkurat nå).

På DVD-spiller-siden virker det som om Denon og Marantz er litt mer samkjørte. Det kan virke som om Denon gir litt mer for pengene i Norge, og jeg vil derfor gå for Denon DVD-1400 til ca 4000 kroner.

Høyttalere er det vanskelige valget, nettopp fordi det er så mye å velge i, og fordi det tross alt dreier seg om 6 komponenter. Den nevnte Dali Suite 1.7-pakken er bra, men litt dyr. Hva er så alternativet? Jeg ville faktisk spart inn litt på surround-høyttalerne. Det er ikke essensielt at de er voice-matched mot frontene. Jeg vil derfor anbefale at man legger 9000 i frontpar og senter, 1500 - 2500 i surroundhøyttalere og går for en rimelig sub til 3000 - 3500. Her er mine tips (noen alternativer for å vise at det er mange valg):

* Front + senter alt. 1: System Audio SA1530 + System Audio SA520AV
    * Front + senter alt. 2: Dali Suite 1.7 + Dali Suite C0.7
    * Front + senter alt. 3: Audio Pro Black Diamond V2 + Black Vector V2
    * Bakhøyttalere alt. 1: Dali Elegance
    * Bakhøyttalere alt. 2: B&W LM1
    * Bakhøyttalere alt. 3: JBL Northridge E-10
    * Bakhøyttalere alt. 4: Audio Pro Image 12
    * Sub alt. 1: Audio Pro Sub Supreme
    * Sub alt. 2: Velodyne CHT-8 (nå på kampanje til under 3000)
    * Sub alt. 3: Cerwin Vega V-12S (...drister meg frampå. Cerwin Vega kan bass, og som ren filmsub tror jeg du her får mye for pengene. )

* Komplett pianolakkalternativ: Audio Pro Blue Diamond V2 (innebygget sub) + Audio Pro Black Vector V2 + Audio Pro Image 12

Dra litt rundt og lytt på høyttalere. Lykke til med valget!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DALI Blå R1000 bør også vurderes som bakhøyttalere.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Månedens annlegg i lyd og bilde var et JMlab annlegg med Yamaha elektronikk.
    Det kostet rundt den prisen du "foretrekker".

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På tide med statussjekk:

B&W er ute. Det samme er Infinity og PSB. Står igjen med følgende alternativer:

Receiver:

Marantz SR7300 ("gammel" men kan fåes for 5995,-) Kraftig, men uten romkorrigering

DVD/CD-spiller:

Pioneer DV575 SACD/DVD-Audio/DivX pris 1990,-

Høytalere:

Dali Suite 1.7-oppsett med Suite S 1.2 Sub Pris ca: 18000,- eller
    Audio Pro Blue Diamond v2 med to 10" suber, Black Pearl v2 bak, Black Vector center, pris ca. 18000,-

Da tror jeg at jeg får en kraftig nok forsterker til å dra høytalerene, god lyd med flott design i tillegg, og en grei nok DVD/CD spiller for en som tross alt ikke er blitt ekspert og helt audiofil enda..... men har en først begynt....

Takker masse for alle innspill og da gjenstår det bare å tvinge HFK i Grimstad til å ta inn Suite-serien...

En artig liten detalj til slutt; Jeg har alltid vært en "sucker" for Marantz og Dali Suite, men gav etter for HFK sist. Det skjer ikke igjen, mine venner!!

Ha en god uke!

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal det være komponent utgang på dvd spiller?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar du mener det ikke er det på Pioneeren?? Foreløpig har jeg ingen prosjektor, kun en Loewe Aventos 32" og da trenger jeg vel ingen komponent???

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •