Du velger: Beste løsning til 26000,-. ??? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er komponent utgang på den spilleren, selv om du ikke trenger det til TVen. Men kjekt å ha er det jo dersom du skulle skaffe deg projektor i fremtiden. Ellers er jo Denon DVD1910 også verdt en titt. Denne har i tillegg DVI-utgang som er enda kjekkere om du har tenkt deg projektor..

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser helt klart den med DVI. Eneste minuset med denne er at den ikke spiller SACD/DVD-Audio. Har litt lyst til å smake på dette i fremtiden. HVordan er Denon 1910 på musikk?? Er det andre som har erfaringer med denne spilleren? Eller andre for den saks skyld i nogenlunde samme prisklasse?? DVD-spilleren er det store spørsmålet akkurat nå....

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Du velger: Beste løsning til 26000,-. ???

Sitat Opprinnelig postet av Anfield

- 1 hjemmekinoreceiver
    - 1 DVD-spiller(som også er "god" CD-spiller)
    - 2 fronthøytalere
    - 2 bakhøytalere
    - Sub (1 eller 2??)
    - Centerhøytaler

Musikksmak: Pop, jazz, blues, akustisk (ex: D'sound, Diana Krall, Silje Nergaard, Lava, Toto)

Filmsmak: Ringenes Herre, Star Wars, James Bond, Matrix

Ble dette en utfordring?? Kanskje unødvendig å si at Cervin Wega ikke står høyt på ønskelisten.... :wink: :wink: :wink: :twisted:
    Ta med deg noen av dine egne "godbiter" for lyd/bilde og stikk innom her, så kan du få testet ut noen av dine alternativer!

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Månedens annlegg i lyd og bilde var et JMlab annlegg med Yamaha elektronikk.
    Det kostet rundt den prisen du "foretrekker".
    Det anlegget stemmer jeg for!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Dali Suite 1.7-oppsett med Suite S 1.2 Sub Pris ca: 18000,- eller
    Audio Pro Blue Diamond v2 med to 10" suber, Black Pearl v2 bak, Black Vector center, pris ca. 18000,-
    Jeg tror faktisk jeg ville tatt Suite-pakken av de to der. Synes Dali Suite har en finere detaljering i mellomtonen enn Audio Pro Image-serien.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en liten, men seriøs tilbakemelding på HFK sin hjemmeside pga manglende Suite i min lokale HFK-butikk tok det hele en brå vending i dag. Ble kontaktet av Harald Haaland (Country manager HFK Norge) der han beklaget dette, og lovte å ta dette opp med butikken. "Dali Suite er et av kjerneproduktene i HFK, så disse skal være på plass hos alle våre butikker..."

10 minutter senere ringte daglig leder i nevnte butikk og beklaget seg, men grunnet plassmangel hadde de ikke inne denne. Men dersom jeg kom innom og hørte på Dali Evidence 470, så ville jeg få et helt likt lydbilde til Suite 2.8...... Stemmer dette??

Derimot anbefalte han meg å gå på 2.8 som fronthøytalere istedet for 1.7, og beholde bakhøytalere og kanskje senteren fra 1.7 oppsette. "For kun 2000,- ekstra spiller 2.8 sååååååå mye bedre...." Stemmer dette også tro??

Ble spesielt invitert til egen "lytte-seanse" hos HFK dersom jeg ville, og de ville gjøre alt for å rette opp inntrykket....

Tydelig at saklig og ryddig tilbakemelding til "hovedkvarteret" hadde noe for seg, og kanskje et tips til dere andre som evt. har dårlige erfaringer hos enten HFK, HFCK eller andre......

Selvfølgelig benyttet han muligheten til å "forhærlige" Denon i kombinasjon med Dali Suite 2.8 fremfor Marantz, men noe annet er vel ikke å forvente....

Når det gjelder DVD-spiller mente HFK at DVI utgang eller ei, ikke var det viktigste. Når det gjaldt prosjektor var det beste komponent og ferdig med det. Dette vet jeg lite om, men stemmer dette....??

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjaldt prosjektor var det beste komponent og ferdig med det. Dette vet jeg lite om, men stemmer dette....??
    Jeg kan desverre ikke svare deg pådet andre, men dette kan jeg si med en gang er bullshit. Mange foretrekker Component (deriblandt meg), men det er ingen tvil om at DVI er overlegent. Bakdelen er at bildene blir så skarpe/klare at mpeg artifakter og støy fra kilden blir godt synlig. Dette vises ikke like godt når man bruker component siden bildet ikke blir like skarpt/klart (men skarp nok egentlig).

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Bakdelen er at bildene blir så skarpe/klare at mpeg artifakter og støy fra kilden blir godt synlig. Dette vises ikke like godt når man bruker component siden bildet ikke blir like skarpt/klart (men skarp nok egentlig).
    Det du egentlig mener er: Hvis man "topper" et anlegg med en av komponentene så vil denne avsløre "svakheter" i andre deler av kjeden???! Så derfor velg et jevnt bra kvalitetsnivå på lyd/bilde pakken?!!
    (varierende kvalitet på DVD platene er mest utslagsgivende.) Så hvis kildematerialet er så som så..................blir resultatet deretter.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •