Nad M25 på 10A kurs?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad M25 på 10A kurs?

Er det noen der ute som har prøvd å starte opp en Nad M25 på en 10 ampèrs kurs? Er det mulig?

Prøvde Nad M2, og den er allerede temmelig på kanten av hva som er mulig der. Men mistenker det er pga null "soft-start". Etter 5-6 forsøk på å få sikringen til å bli i påskrudd posisjon, så kom det seg. Så om M25 trekker mere fra nettet under oppstart, er det temmelig dødfødt :/

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det vil gå greit med M25. Er en 1800VA trafo i den, så du burde være innenfor selv med 10A. Det er også mulig den skrur på "et og et" kort, men det blir bare vill gjetting.

Hvorfor(noen) kl.d suger så voldsomt mye strøm når de starter klarer jeg ikke å forstå.

Geir Arne

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Tror det vil gå greit med M25. Er en 1800VA trafo i den, så du burde være innenfor selv med 10A. Det er også mulig den skrur på "et og et" kort, men det blir bare vill gjetting.

Hvorfor(noen) kl.d suger så voldsomt mye strøm når de starter klarer jeg ikke å forstå.

Geir Arne
    Mener den skrur de på etter hverandre, ja. Men det går temmelig fort når den setter i gang. Alle er vel på i løpet av sekundet tenker jeg. Kjedelig å kjøpe den, for så å få problemer med en gang jeg får den hjem :P Men du mener det bare er å satse?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde blitt overasket om den, som M2, er en sikringsknuser. Men jeg garanterer ingenting.

Voldsomt med oppgraderinger ser jeg. Grattis.

M3 låter forøvrig grisebra på Scorpio.

Geir Arne

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres kanskje veldig teit ut, har du prøvd å trykt powerknappen sakte inn?

Får vel pepper for dette rådet, men det gjorde underverker på min Hegel H4SE.
    (Tips fra skaperen av forsterkeren selv).

Jeg hadde 10amper sikring som nektet å ta imot Hegel H4eren, måtte tvinge sikringen opp med deretter gnistsprut i sikringsskapet=P
    Dette selv om alt annet var skrudd av.

Nå etter jeg tar den sakte trykkingen på powerknappen går det som en drøm. Trenger ikke skru av alt det andre en gang...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Dette høres kanskje veldig teit ut, har du prøvd å trykt powerknappen sakte inn?

Får vel pepper for dette rådet, men det gjorde underverker på min Hegel H4SE.
    (Tips fra skaperen av forsterkeren selv).

Jeg hadde 10amper sikring som nektet å ta imot Hegel H4eren, måtte tvinge sikringen opp med deretter gnistsprut i sikringsskapet=P
    Dette selv om alt annet var skrudd av.

Nå etter jeg tar den sakte trykkingen på powerknappen går det som en drøm. Trenger ikke skru av alt det andre en gang...
    Mener denne Nad`en har av/på-knapp som reagerer temmelig umiddelbart. Omtrent null vandring på den knappen. Men: jeg har ikke denne forsterkeren å prøve på, da jeg ikke har kjøpt den enda Så får ikke testet selv. Er bare bekymret for om det går eller ei

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Jeg hadde blitt overasket om den, som M2, er en sikringsknuser. Men jeg garanterer ingenting.

Voldsomt med oppgraderinger ser jeg. Grattis.

Geir Arne
    Har ikke bestilt noe Master-serie enda, da. Men de nye bak-høyttalerne må jo bli bra

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M25 på 10A sikring er nok rimelig dødfødt. Har den stående på en 16A treg utløser sikring og den tar allikevel sikringa en gang i blant.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mandag
    M25 på 10A sikring er nok rimelig dødfødt. Har den stående på en 16A treg utløser sikring og den tar allikevel sikringa en gang i blant.
    Der kom den jeg var redd for, ja :/ Hadde mine mistanker om at det kom til å være tilfellet. Det er ikke slik at den kun tar sikringen når du har 3 panelovner, 2 vifteovner og en elektrisk gressklipper på samme kurs? Nei er nok ønsketenkning det her...

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker i dag 16A på min Hegel H4 uten "problem" som sagt, den har 2400va trafo og ingen softstart.
    Oppstarten er tung,der jeg må softtrykke powerknappen, men har aldri tatt sikringa under bruk.

Du får tvinge den i gang første gangen (Holde på sikringa=P) for så å aldri skru den av mer.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Du får tvinge den i gang første gangen (Holde på sikringa=P) for så å aldri skru den av mer.
    Det kan jo høres ut som en plan det, da Men tror jeg burde fått testet dette i heimen. Veldig kjedelig om det ikke skulle gå... Synd de ikke har den i HFK Porsgrunn

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Der kom den jeg var redd for, ja :/ Hadde mine mistanker om at det kom til å være tilfellet. Det er ikke slik at den kun tar sikringen når du har 3 panelovner, 2 vifteovner og en elektrisk gressklipper på samme kurs? Nei er nok ønsketenkning det her...
    Nei, jeg har kun ett lyspunkt til på den sikringen og lyset "flikrer" hver gang jeg skrur den på. Har sett at M25 har tatt sikringen på en dedikert 16A treg kurs også flere ganger. Du får bare fjerne varmeovner o.l. i rommet heller og kun bruke NAD'en som ett multifunksjonelt varmeapparat.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mandag
    Nei, jeg har kun ett lyspunkt til på den sikringen og lyset "flikrer" hver gang jeg skrur den på. Har sett at M25 har tatt sikringen på en dedikert 16A treg kurs også flere ganger. Du får bare fjerne varmeovner o.l. i rommet heller og kun bruke NAD'en som ett multifunksjonelt varmeapparat.
    Jeg mente ikke at jeg hadde x antall varmeover på min 10A-kurs. Bare spøkte om at du kanskje hadde det, for å "rettferdiggjøre" at det kanskje skulle fungere med min 10A-kurs

Skal se om jeg finner noen som har en M25 jeg kan låne, tenker jeg. Tror ikke jeg sjangser på at det løser seg på annen måte...

EDIT: Med en M25 i rommet er nok andre varmekilder overflødig, ja

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    je trøblet mye med at sikringen gikk på min rotel, det var en 13Amp sikring..
    men etter je byttet karakteristikk på sikringen fra b til c er det ikke noe problem nå kan til og med stå på panelovner på sammen kurs uten at sikringen går!

Så dere skal ikke se borti fra at en 10amp/ c holder.
    kjenner heller ikke til el anlegget til tråd starter men skal ikke se borti fra at han kan sette inn en 13amp /c, men det må han vel nesten snakke med elektriker som kan se over huset om

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lunnarn
    je trøblet mye med at sikringen gikk på min rotel, det var en 13Amp sikring..
    men etter je byttet karakteristikk på sikringen fra b til c er det ikke noe problem nå kan til og med stå på panelovner på sammen kurs uten at sikringen går!

Så dere skal ikke se borti fra at en 10amp/ c holder.
    kjenner heller ikke til el anlegget til tråd starter men skal ikke se borti fra at han kan sette inn en 13amp /c, men det må han vel nesten snakke med elektriker som kan se over huset om
    Jeg har mer eller mindre fått bekreftet å få låne en i fra Klubben i Drammen denne helgen. Om det viser seg å bli et problem får jeg høre med elektriker om evt løsning. Er veldig spent på om dette går uten å tømme lommeboken helt. Er da andre ting man må bruke penger på også, desverre :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei :-D

Har 13 Ampere sikring her, og det går helt fint med Nad M25

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du gir opp M25 så kan du prøve en kombinasjon av Rotel RB-1572 og RMB-1575. De ender opp på ca samme pris og 1575'en fungerte fint hos meg på 10A kurs sammen med PC, plasma-TV receiver og 2 SVS PC12-NSD og kjøkkenet med en panelovn på samme kurs. Lyset blinket når forsterkeren slo seg på og i takt med slagene fra sub'ene, men sikringen holdt fint. Har ikke prøvd med 1572 i tillegg da. :-\

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får vel oppgradere det elektiske hjemme hos deg? Må ikke la noe sånt komme i veien for det du vil ha :P

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var gammel tråd...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Treg sikring...

Det er kun i oppstarten den drar masse strøm, så en enkel løsning er å skifte til en såkladt treg sikring..... Da vil det gå bra, tror ikke det koster mye heller

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •