Kicker solo x 18''

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kicker solo x 18''

Heisann. Jeg har tenkt å få en kicker solo x18'' På rommet mitt. Jeg finner ingen som har hatt den på rommet eller stuen sin.

Men den er på 5000W rms i 2ohm. Men hvor billige er bilforsterkere i forhold til hjemmekino forsterkere ? Er dette grunnen til at de fleste har de i bilen og ikke hjemme ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe hei trur nok den suben må bo i bilen.... du kan få liv i den men da trenger du en eq samt et monster av en pa amp... har selv sett det droget i en bobble sammen med en soundstream xxx10.000 x2 lastet i 16.5 volt... samt 4 stk kc2400 baterier

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den suben tåler ikke 5000W rms, det har flere bilstereoentusiaster fått erfare. En veldig dårlig erfaring i og med at elementet er dyrt priset.

Grunnen til at man har "bilforsterkere" i bilen, er fordi de trenger 12V likespenning, i hus har man 230V vekselspenning.

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan du planlegger å få brukt en bilstereoforsterker inne på en god måte lurer jeg litt på?
    batteri og lader stående på rommet da?

Det ikke noe dyrere med "230v utstyr" men skal du ha mye effekt til en billig penge må du over på PA utstyr.
    men je ville nok valgt et annet element for inne bruk, men det er min menig

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men går det ann å instalere bilforsterkere å bilbatterier i huset ? =) Slik at det fungerer like bra som om det hadde stått i bilen ?

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erico0
    Men går det ann å instalere bilforsterkere å bilbatterier i huset ? =) Slik at det fungerer like bra som om det hadde stått i bilen ?

elementet er jo i ut gangs punktet beregnet for bil og er optimalisert for den bruken, der av ikke like god inne som i bil.

ja det kan gå an å ha batteri inn og lader som står å lader, men det er en veldig jalla løsning!
    og hvorfor da bare ikke kjøpe en pa forsterker og eq til den?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du finne de tingene jeg trenger da, for meg ? For jeg er litt usikkert etter hva jeg skal lete etter ? Å bare leggge igjen en link til de produktene jeg trenger

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, da fungerer det ikke som i bilen. I bilen så har du dynamo, dynamoen er den som står for leveranse av strøm til forsterker og batteri. Lades ikke batteriet ditt går det tomt på sikkert en sang, regner med at du kjøper 18" for å spille HØYT.

Du trenger flere batterier, samt veeeeldig stor lader. Sikkert 7 - 8000kr bare i batterier, og 3 000kr i lader. Også trenger du forsterker, sikkert for 10 000kr eller noe.

Bare å glemme.

Kjøpe heller et element som ikke er overpriset, slik som Kicker. Også benytter du deg av PA-forsterker eller noe annet som er beregnet for 230V.

Digital Designs er definitivt noe å se på om du er ute etter MASSE bass. DD3515f e.l.

Husk at kasse har mer å si en selve elementet på gjengivelse. Har du ikke peiling på å bygge kasse så er det hvertfall bare å glemme.

Når du sier "slik at det fungerer som i bilen", så antar jeg at du mener like mye trykk. Og nei, du vil ikke få det som i bilen. Tenk over det: Bilen er liten, skal ikke mye til for å skape høy lyd. Når du får masse luft å flytte på, slik som på rommet så vil lydtrykket bli mye mindre.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en vanlig aktiv subwoofer........fiks ferdig klar til bruk.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser vekk fra at kicker solobaric er en forbanna dårlig sub (Annet enn til bruk for "untz untz dunk dunk") så vil du nok klare å få den til og spille nogenlunde inne HVIS du omregner kassevolumet fra bil til innebruk. Feks med win isd. Med bilkasse bygd for liten coupe spiller bilstereosubber ræv når det kommer til husbruk. Uansett må du kjøre på med en eller annen form for aktiv deling /effektforsterker. (Alt ettersom hvilken styringsmulighet du har, enten fra surroundreceiver eller stereoforsterker med sub-utgang)

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Den suben tåler ikke 5000W rms, det har flere bilstereoentusiaster fått erfare. En veldig dårlig erfaring i og med at elementet er dyrt priset.

Grunnen til at man har "bilforsterkere" i bilen, er fordi de trenger 12V likespenning, i hus har man 230V vekselspenning.
    Har sett ett slikt element bli matet med 18000rms i DB drag. holdt fint det.
    Så hvor du har det fra at det ikke tåler 5000rms det skjønner jeg ikke.. Da er ikke forsterkerne på 5000 rms.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir for dyrt så jeg bare kjøper meg en hjemmekino aktiv subb Men hvilken hjemmekino aktiv subb er mye trøkk i ?

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS sies og være en vinner!

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Har sett ett slikt element bli matet med 18000rms i DB drag. holdt fint det.
    Så hvor du har det fra at det ikke tåler 5000rms det skjønner jeg ikke.. Da er ikke forsterkerne på 5000 rms.
    Ta deg en tur innom bilstereoforumet.no og ta en prat med ØvindSandvik, berniebp87, Hifonic, Vinje(?) +++

Hør med dem å se hva de sier. VET at Øivind sprengte en slik lenge før den fikk det som var oppgitt til RMS.

Det blir for dyrt så jeg bare kjøper meg en hjemmekino aktiv subb Men hvilken hjemmekino aktiv subb er mye trøkk i ?
    Flotters!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •