Audio-Technica ATH-M50 vs. Beyerdynamic DT770 Pro

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audio-Technica ATH-M50 vs. Beyerdynamic DT770 Pro

Jeg skal kjøpe hodetelefoner som hovedsaklig skal brukes hjemme, og først og fremst til musikk (alle sjangere) så film og noe gaming. Forsterkeren min er ikke allverden, en Denon AVR-1611.

Jeg har lest en del og kommet frem til at Audio technica's ATH-M50 og Beyerdynamic DT770 pro er gode kandidater for mitt bruk. Det jeg imidlertid ikke får gjort er å teste dem på. Hvertfall kan det se veldig vanskelig ut (spesielt med Audio Technica). Har et relativt stort hode, og hodetelfoner må derfor være store og komfortable.

Jeg lurer på, først og fremst: hva er forskjellen på ATH-M50 og ATH-M50s? Og forskjellen på DT770 pro 32 ohm og 80 ohm?

Regner med at det er mange her inne som testet de nevnte hodetelefonene og kan si litt som hjelper meg i avgjørelsen. Det er vanskelig for meg å sette disse opp mot hverandre uten å ha hørt dem.. Og hvis dere vet om noen andre aktuelle kandidater så er jeg glad for å høre om de. Pris: 1500-2000.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av APE
    Jeg lurer på, først og fremst: hva er forskjellen på ATH-M50 og ATH-M50s? Og forskjellen på DT770 pro 32 ohm og 80 ohm?
    ATH-M50 har "spiral" kabel mens ATH-M50s har "normal" kabel. Ellers ingen forskjell.

DT770Pro 32 ohm er lettere å drive fra små bærbare enheter. Hvis du bruker hodetelefonutgangen fra en forsterker tror jeg ikke du vil ha problem med 32 eller 80 ohm.

DT770Pro og ATH-M50 er ikke veldig ulike lydmessig, men til film og spill ville jeg valgt DT770Pro.
    En litt bredere lydscene og presist lydbilde gjør at man plasserer hendelser i film og spill litt lettere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    DT770Pro og ATH-M50 er ikke veldig ulike lydmessig, men til film og spill ville jeg valgt DT770Pro.
    En litt bredere lydscene og presist lydbilde gjør at man plasserer hendelser i film og spill litt lettere.
    Jøss. Jeg er nybegynner når det kommer til lyd, så jeg skal ikke sette spørsmål ved det du sier om lydscene og presisjonen på lydbildet. Det var bare overraskende da flere anmeldelser jeg har vært borti har skrytt av ATH-M50 for sine egenskaper i bruk med film (her drar enkelte også frem spill), mens jeg dannet meg et inntrykk av at DT770 pro er best på musikk.

Et annet inntrykk jeg har gjort meg er at DT770pro er bedre på komfortabilitet over tid. Men selvfølgelig er dette bare et inntrykk jeg har, mest basert på utseende, materiale og få innskytelser på div. anmeldelser.

Takk for infoen ellers, Bar1.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle testene jeg har lest av DT770 pro legger vekt på at de har et ekstremt overdrevet bassrespons. Var det ikke Lyd og bilde som skrev om DT770 at "det er som å spenne to subwoofere rundt hodet".

Du må jo selv avgjøre om dette er positivt eller negativt ift. musikken en skal lytte til.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beyer har vel best bass og mest lydtrykk...

Men ATM50'n slår den på alt annet.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss. Jeg er nybegynner når det kommer til lyd, så jeg skal ikke sette spørsmål ved det du sier om lydscene og presisjonen på lydbildet. Det var bare overraskende da flere anmeldelser jeg har vært borti har skrytt av ATH-M50 for sine egenskaper i bruk med film (her drar enkelte også frem spill), mens jeg dannet meg et inntrykk av at DT770 pro er best på musikk.

Et annet inntrykk jeg har gjort meg er at DT770pro er bedre på komfortabilitet over tid. Men selvfølgelig er dette bare et inntrykk jeg har, mest basert på utseende, materiale og få innskytelser på div. anmeldelser.

Takk for infoen ellers, Bar1.
    Jeg har begge (DT770Pro i 80 ohm versjon).
    Til musikk foretrekker jeg ATH-M50 da den har litt mindre bass og mellomtone er litt mer "frampå".
    Mer bass og litt bredere lydscene gjør DT770Pro veldig morro sammen med film og spill.
    Hvis man foretrekker velourputer er DT770Pro klart foran mht. komfort, ellers stiller dem likt.
    Begge er meget solid bygget, men ATH-M50 er lettere og kan foldes sammen, noe som gjør den mer egnet til portabel bruk.

Begge er gode hodetelefoner så du kan ikke velge "feil".

I Norge koster ATH-M50 og DT770Pro nesten det samme.
    I USA ligger ATH-M50 50 til 75 USD under i pris og det gjør den til et utrolig bra kjøp.
    Kan være greit å huske på dette når man leser reviews fra over dammen...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Alle testene jeg har lest av DT770 pro legger vekt på at de har et ekstremt overdrevet bassrespons. Var det ikke Lyd og bilde som skrev om DT770 at "det er som å spenne to subwoofere rundt hodet".
    Da kan ikke jeg kjøpe mer "nøytrale" hodetelefoner hvertfall. Jeg oppfatter ikke at mine DT770 har "ekstremt overdrevet bassrespons" i det hele tatt. Nå har mine riktignok fått nye membraner for noen år siden, men de er såpass innspilte at det ikke skulle være det som er "problemet". Har prøvd flere forsterkere, uten at jeg opplever at de har for mye bass. Heller det motsatte.... Kjører nå med Matrix Mini-I, og jeg hadde ikke vært lei meg om det var mer bass. (der det SKAL være bass vel å merke.)

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Da kan ikke jeg kjøpe mer "nøytrale" hodetelefoner hvertfall. Jeg oppfatter ikke at mine DT770 har "ekstremt overdrevet bassrespons" i det hele tatt. Nå har mine riktignok fått nye membraner for noen år siden, men de er såpass innspilte at det ikke skulle være det som er "problemet". Har prøvd flere forsterkere, uten at jeg opplever at de har for mye bass. Heller det motsatte.... Kjører nå med Matrix Mini-I, og jeg hadde ikke vært lei meg om det var mer bass. (der det SKAL være bass vel å merke.)
    +1.
    Lyd er en subjektiv ting.

I tillegg spør OP om 2 modeller eksplisitt. Jeg synes det er lite konstruktivt med den type innspill som popkorn kommer med uten å evt. komme med forslag til noe annet og bedre (i samme prisklasse, lukket konstruksjon, etc...).

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn

Du må jo selv avgjøre om dette er positivt eller negativt ift. musikken en skal lytte til.
    Jeg kjenner ikke igjen denne beskrivelsen overhodet. ikke kan jeg huske å ha lest det i L&B heller... Men mulig det har stått der....
    Jeg opplever i allefall DT770 Pro (32Ω) som svært gode til prisen. Og jeg opplever ikke bassen som spesielt overdrevet på noen måte, og absolutt ikke "ekstremt overdrevet". Til min type musikk med mye dynamikk, synes jeg DT770 Pro gjør seg meget godt. Jeg har ikke hørt ATH-M50. Jeg er helt sikker på at de er gode klokker også. Men samtidig kjenner jeg at jeg blir litt skeptisk hvis det er "ekstremt" mye mindre bassrespons i dem....

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv DT770 pro 80 ohm versjonen. Har lest testen i L&B og synes selv at de ikke har noen overdreven bass. Men bruker kuin phono ut fra Yamaha Z11. Blr kanskje noe annet med dedikert. Uansett så brukte jeg lang tid og mye research før jeg bestemte meg for DT 770 pro. Angrer ikke

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte ATH-M50 for en uke siden. Og er kjempe fornøyd anbefaler de på det sterkeste.

Dette med at de er tunge og drive, er bare tull. Spør du meg.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger ett sett med Grado 325 på Hifisentralen... Beste hodetelefon jeg har hørt til dags dato

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ligger ett sett med Grado 325 på Hifisentralen... Beste hodetelefon jeg har hørt til dags dato
    Så var det det med å oppfylle trådstarters ønsker da? Jeg har dog ikke hørt Grado 325 (ikke i), men kan vanskelig forestille meg at de har like mye bass som både ATH-M50 og DT-770 Pro.

En annen ting; Dersom ATH-M50 virker å ha lite bass sammenlignet med DT-770, da har DT-770 MYE bass. Om de har for mye, vel det er en smakssak. Men mine ATH-M50 ligger på grensen til hva slags bass og hvor mye bass jeg ønsker meg i mitt lydbilde. Men der er vi alle forskjellige, jeg har det samme synes når det gjelder fullskalaanlegg. Greit med bass, men når det blir så mye bass at huset rister på musikk, da er jeg milevis unna mitt lydnirvana for å si det sånn... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle rådene til nå. Det kommer godt med, spesielt Bar1 sine innspill, som faktisk sitter på begge setta.

Jeg tror jeg heller mot DT 770 pro. De virker rett og slett mere komfortable og.. hva skal jeg si.. proffe. Det er mulig det bare er innbilning, men på bildene jeg har sett så ser det ut som Audio Technica settet er fattigere bygd. Stemmer det? For, jeg skjønner jo at de lydmessig er ganske like, med en liten forskjell i bassgjengivelsen. Da må jeg nesten være såpass jålete at jeg går på utseende og kvalitetsinntrykk

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, tror bildene da kanskje har spilt deg et puss. ATH-M50 er meget godt bygget til å være klokker til 1500,-, bedre enn mange andre i dyrere prisklasser. Men smaken er subjektiv, tror ikke du går feil uansett hva du velger.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Så var det det med å oppfylle trådstarters ønsker da? Jeg har dog ikke hørt Grado 325 (ikke i), men kan vanskelig forestille meg at de har like mye bass som både ATH-M50 og DT-770 Pro.

En annen ting; Dersom ATH-M50 virker å ha lite bass sammenlignet med DT-770, da har DT-770 MYE bass. Om de har for mye, vel det er en smakssak. Men mine ATH-M50 ligger på grensen til hva slags bass og hvor mye bass jeg ønsker meg i mitt lydbilde. Men der er vi alle forskjellige, jeg har det samme synes når det gjelder fullskalaanlegg. Greit med bass, men når det blir så mye bass at huset rister på musikk, da er jeg milevis unna mitt lydnirvana for å si det sånn... :-)
    Det har jeg... Litt mindre fylde i bunn, men ellers en fast og meget god bassgjengivelse!...som faktisk var det første jeg tenkte. Har hørt SR60/80 og den synes jeg er relativt puslete til sammenlikning.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    DT770Pro 32 ohm er lettere å drive fra små bærbare enheter. Hvis du bruker hodetelefonutgangen fra en forsterker tror jeg ikke du vil ha problem med 32 eller 80 ohm.
    Ok. Jeg har bestemt meg for DT770 pro, tror jeg. Nå står jeg ovenfor valget: 25, 32 eller 80 ohm. Jeg forstår det som at mindre ohm = mer lettdrevne, men.. er høyere ohm = bedre lyd? ? Jeg vil ha muligheten til å spille rett fra iPoden, eller datamaskinen, selvom de primært skal brukes gjennom forsterkeren. Men, kommer dette til å gå utover lydkvaliteten? Er ATH-M50, som ligger på 38 ohm, en bedre allrounder?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg har bestemt meg for DT770 pro, tror jeg. Nå står jeg ovenfor valget: 25, 32 eller 80 ohm. Jeg forstår det som at mindre ohm = mer lettdrevne, men.. er høyere ohm = bedre lyd? ? Jeg vil ha muligheten til å spille rett fra iPoden, eller datamaskinen, selvom de primært skal brukes gjennom forsterkeren. Men, kommer dette til å gå utover lydkvaliteten? Er ATH-M50, som ligger på 38 ohm, en bedre allrounder?
    Lydkvaliteten på DT770Pro variantene er nesten den samme. Skiller litt på bassnivå.
    Mest bass fra venstre: 80 > 32 > 250 > ATH-M50.

Mest lettdrevet fra venstre:
    32 > ATH-M50 ~ 80 > 250

Skal hodetelefonen brukes med iPod/bærbart utstyr ville jeg valgt DT770Pro 32 ohm eller ATH-M50.
    Eple eller pære, forskjellige men like gode, valget er ditt

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at mange foretrekker transistorvarianter til hodetelefonene... Lurer på om dette kan være pga impedanseproblemer? Ofte slik med rørforsterkere at de responderer dårlig til impedanser... Derfor finner du dem ofte med flere utganger. Kan være at en rørbasert hodetelefonforsterker er en god match for lettdrevne som er under 80 ohm?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Da har du neppe hørt mange gode.
    Jeg hadde Grado PS1000 på hjemlån for en stund siden og selv om de er gode foretrekker jeg begge de Tyske flaggskipene fremfor PS1000.
    Grado PS1000 koster 21 500 kroner.

325 og nedover er i mine ører triste saker.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •