Transportskade

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Transportskade

Hei! Jeg lurte på hva er rettighetene og hva man bør gjøre/pålagt å gjøre dersom i det overlevering av en vare f.eks. høytallere har en skade.
    Skaden i første øyekast er bare på bekostning av utseende, en liten skade, men usikker om på lyden også blir berørt..
    Sjåføren selv sier at skaden oppdaget han ikke før i siste øyeblikk ved overlevering, og dette må ha skjedd ved terminalen..:neutral:
    Så jeg er usikker på hva rettigheter man har ved disse ulike situasjonene:

A: Jeg mottar varen, men underskriver på at det var en skade på den som sjåføren bekrefter. Får å klage dette videre til transportselskap, og senere få nytt vare?

B: Nekte å motta varen, sende den i retur og vente på en ny. Hvem som har skyld og hvem som skal betale får leverandøren og transportselskapet krangle mellom seg. Kan jeg nekte å motta varen ved skade?

C: Kan transport selskapet pålegge meg å motta varen dersom det er skade på den? Og dermed mister jeg noe av rettighetene mine?
    For jeg har hørt om andre som har driti seg ut på slik scenario, og det var vanskelig å få ny vare...

Sikkert noen her som har vært lignende situasjon..

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vell, har vert i lignende situasjon selv både med privat salg å forhandler salg.
    Om produktet er sendt i sin originale embalasje så er din sak veldig grei, om det gjelder HT eller amps å slike ting så skal embalasjen være godkjent å god nokk til sending. Å har di da klart å skade ett produkt i en slik embalasje så sier det seg selv att pakken har vert røft behandlet.

Fikk for en tid tilbake siden en skade på ett par HT sendt fra drammen, disse var pakket i org embalasje. Å jeg fikk dekket en god del av beløpet jeg hadde betalt for di. Siden disse var kjøpt brukt, så dekket di bare beløpet jeg hadde betalt for varen, å vare måtte sendes inn til "kondemnering". Jeg årket ikke dette, å valgte å ta halvparten av kjøpssummen for å beholde høytalerne istedenfor å måtte kjøpe nye til en mye høyere sum.

Fikk også en knekt fiskestang fra en forhandler, som var sendt i en stangtube godkjent for transport. Hele tuben å stanga var knekt. Forhandleren tok opp saken selv å sendte ny vare på dagen.

Du må iaf kontakte både selskapet, å forhandleren. Å så må det vell skrives en skaderaport osv.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •